Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua? Ostamme kaikille suvun lapsille paketit ja saamme takaisin vain murto-osan

Vierailija
20.12.2011 |

Eli suvussa on lapsia 18 joille kaikille ostamme lahjat. MUTTA; meillä on vain 1 lapsi ja muilla lapsia on kahdesta neljään.

Eli itse ostamme 18 lahjaa ja saamme takaisin vain 5 lahjaa...

Harmittaa, lapsellista, mutta harmittaa, joka vuosi joku lisääntyy ja taas saa ostaa lisää ja lisää saamatta itse kuitenkaan takaisin kuin sen yhden.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella lapsimäärällä, mikä järki?

Sopikaa nyt hyvät ihmiset, ettei lapsille osteta lahjoja, korkeintaan kummilapsille. Tai sitten koko perheelle yhteinen, esim suklaarasia.

Jos joku vetää herneet nenuun, niin osoittaa lapsellisuutensa.

Minä en ikinä missään tilanteessa lähtisi ostamaan 18 lapselle lahjaa. Ei hyvää päivää!

Vierailija
82/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki ostavat kaikille lapsille lahjat? Siis eikö teidän pitäisi pitää joku sukukokous ja juhlallisesti katkaista tämä perikatoon johtava perinteenne? Tai sitten vaan visa vinkumaan joka joulu maailman tappiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki ostaa kaikille lahjan, niin saman verran niitä paketteja kaikki joutuu laittamaan.

Ehdotus ap: osta ens vuonna kimppalahjoja saman perheen lapsille, esim. pelejä, kirjoja.

Vierailija
84/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsen äiti täällä.

Etkö tajua, että tuossa ei ole kyse mistään " järjestelystä" vaan voit ihan itse päättää mitä ostat ja kelle?

Vierailija
85/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää vaikka veljen perheelle lahjat ostamatta? Sitten sulla on vuosi aikaa tutkia, että kaatuiko maailma :) Tai jos vaan sovitte että tästä eteenpäin ette vaihda lahjoja. Tai kuten meillä, on sovittu ettei lahjoja tarvitse (eli nitä e iodoteteta sisaruksilta) mutta jos jotain sopivaa osuu kohdalle niin ei ole kiellettyä hankkimasta. Yritä päästä eroon tuosta pakkolahja-ajatuksesta, kun se kerran ahdistaa.

että mihin vedän rajan??

Että siskon lapsista 2 saa meiltä lahjan ja 2 ei?

Jos rajataan että vain kummilapsille niin sitten käy niin että yhden veljen perheen lapset ei saa mitään meiltä. Ja sieltä kuitenkin tulee se paketti meille eli pakkohan on sinne niillekkin neljälle ostaa,

Olen samaa mieltä, lahjoja annetaan sydämestä ja ilolla mutta se ilo katoaa tuohon rahamäärään kun ei sitä liikaa ole!

Vierailija
86/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten huomasin suurimmasta osasta vastauksia, olen pihi lahjan antaja joka ei anna antamisen ilosta eikä ymmärrä että joillakin vaan lapsia on enemmän.

Tämä on ehkä se rakstio jota pelkään myös sukulaisilta... eli ajattelevat minua pihiksis kun en nyt "muutamaa" pakettia halua heidän lapsilleen ostaa...

ap

Vierailija
87/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukua keskenään!!

Vierailija
88/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vain hölmö. Lopeta se homma.

Vierailija
89/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama on kimppalahjoissa esim sisarusten kesken. Lahjasumma jaetaan per sisarus oli sitten puolisoa/perhettä tai ei.. kaksi nyt yleensä tienaa enemmän kuin yksinäinen.

Ja kyllä on todella tavallista laittaa lahjat kaikilel sisarusten lapsille. Meillä 3lasta ja miehen veljellä 2. Kyllä kaikki saavat oman paketin.

En tiedä miten asian voisi ottaa fiksusti esiin, että ap:n sisarukset ostaisivat sitten yhden hiukan paremman lahjan. Itse varmaan kallistuisin johonkin yhteislahjaan ja sanoisin vanhemmille, että on rahasta tiukkaa laittaa 18 lapselle paketti.

Vierailija
90/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järkevämpää että ensi jouluna ostat niillä sukulaisten lahjoihin menevillä rahoilla lahjat omalle lapsellesi. Saat itsellesi täyden hyödyn.

Tai sitten ostat joka perheeseen vain yhden lahjan, jonkun joka sopii kaikille lapsille.

Vierailija
91/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä että sinä ap parka olet ajatusloukussa siinä, että on pakkopakkopakko ostaa HYVÄ ja MIELUINEN lahja joka kersalle. Niinkuin lasten joulumieli olisi juuri sinun paketistasi kuoriutuvan esineen varassa. Voihan olla että vuosien aikana on totuttu tähän että teiltä tulee jokaiselle paketti ja ai kun oli taas niin mietityt ja kivat lahjat ja sinä saat kiitosta. Ja salaa olet vihainen kun sinun ainokaiseesi muut eivät panosta rahallisesti yhtä paljon. Se on ihan inhimillistä ja ymmärrettävää. Mutta ainoa joka tilanteelle jotain voi, olet sinä itse.

Minäkin tykkään lahjoa ihmisiä ja olen huomannut että useimmat eivät "vastaa samalla mitalla". Siis perheillä on aika tiukkaakin nykyään ja joulunakin joutuu säästämään vaikka kuinka tykkäisi jokaisesta lapsesta suvussa. Kyllä se kirpaisee ensimmäisellä kerralla ostaa halpa lahja sen näyttävän ja laadukkaan sijasta. Mutta jos sillä saat tilanteen järkevämmäksi, niin hyvä.

Voihan olla että sinun kalliit lahjasi suorastaan kiusaannuttavat muita ja saavat aikaan ahdistusta, että voivoi kun tuli pantua pakettiin vaan se kämänen Tarjoustalon värityskirja ap:n Liisalle ja Liisan äiti on taas käärinyt koko sydämensä paketteihin.

Vierailija
92/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pidämme tuota "jokaiselle lapselle täytyy ostaa lahja"-pakkosysteemiä outona ja pystyynkuolleena ajatuksena.

Lopettakaa se yltiömäinen lahjojen ostaminen. Joulu tulee ilman satoja pakettejakin!

kuten huomasin suurimmasta osasta vastauksia, olen pihi lahjan antaja joka ei anna antamisen ilosta eikä ymmärrä että joillakin vaan lapsia on enemmän.

Tämä on ehkä se rakstio jota pelkään myös sukulaisilta... eli ajattelevat minua pihiksis kun en nyt "muutamaa" pakettia halua heidän lapsilleen ostaa...

ap

Vierailija
93/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tyhmä, mutta eikö ne muut osta keskenään tai muille mitään lahjoja? Jos ap ostat 18 lahjaa, niin joku näistä esim. kolmen lapsen perheestä ostaa sitten (hui kamalaa) vain 15 lahjaa + omille. Näin siis jos kaikki ovat sukua. Jos eivät, niin entäs jos se kolmen lapsen toinen vanhempi onkin vielä isomman suvun jäsen? Sittenhän se, hui kamalaa, joutuu ostamaan vaikkapa 20 lahjaa plus omille kolmelle.

Se että ap ei saa omilleen kuin yhden ei tarkoita sitä etteikö perheet ostaisi useammille.

Voihan olla että esim. AP:n sisarukset ostaa vain omille ja sisarustensa lapsille mutta eivät osta omien puolisoidensa suvun lapsille. Ja sama homma voi olla AP:n miehen suvussa. Tällöin joutuvat ostamaan keskimäärin 9 lahjaa. Ja jos ne kaikki on tasoa max 5e, niin rahaa on mennyt 45e.

Mielestäni Ap ei nyt käytä järkeä siinä että jos muut ostaa max 5e krääsää, miksi ihmeessä Ap ostaa kalliimpia lahjoja?

Vierailija
94/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kukaan sua ajattele pihiksi, Kerrot vain ettei sun rahat riitä enään lahjomaan koko suvun lapsia. Kaikki varmasti ymmärtää!

Vierailija
95/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille muillekin, että et aio lahjoja ostaa, niin jää omasikin sitten viittä lahjaa vähemmälle.

Vierailija
96/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää lahjat ostamatta miehen suvun lapsille? Ostaisit vain omien sisarustesi lapsille? Näitä nimittäin on nähty...

Olen ainoa lapsi eikä mun vanhemmat mitenkään odottaneet sisaruksiltaan mulle lahjaa jouluisin. Yleensä semmoinen tuli, mutta jos ei, niin ei siitä kukaan suuttunut eikä muistellut jälkeenpäin. Vanhemmat hankki sisarustensa lapsille lahjat johonkin teini-ikään asti. Jos kyse on jonain vuonna rahasta, ei vaan voi olla niin tollo ettei ymmärrä! Paitsi tietysti jos on antanut ymmärtää jotain ihan muuta... Niin ja meillä vanhemmat ei koskaan valittaneet että mulle ainoana lapsena tuli kaikilta yksi lahja ja serkuille ostettiin kaikille omat vaikka perheessä olisi ollut kuinka monta lasta. Lapsimäärä on oma valinta.

Vierailija
97/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille muillekin, että et aio lahjoja ostaa, niin jää omasikin sitten viittä lahjaa vähemmälle.

Toisaalta on varaa(ja aikaa) laittaa omalle 18lahjaa niiden tulematta jääneiden tilalle.

Vierailija
98/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

minusta tässä siitä ole kyse. Vaan siitä, että sinun ei nimenomaan tarvitse ostaa kaikille lapsille lahjoja vain kummilapset riittävät. Jos et ole jonkun perheen lasten kummi, niin sitten siinä perheessä ei lahjoja tule. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että jouluun menee muutenkin rahaa, niin 18 lahjan ostaminen on aika iso rahanmeno.

Tosin kyllähän kirjoituksistasi tulee vähän se kuva, että odotat omalle lapsellesi lahjoja yhtä paljon takaisin kuin olet muille ostanut. Ainakin yhtä kalliita lahjoja, joten et puolestasi tunnu ymmärtävän, että menee niillä isommillakin perheillä hirveästi rahaa jouluun ja lahjoja joutuu ostamaan paljon.

Mutta ei muuta kuin sopimaan seuraavana vuonna, että lahjat vaihdetaan vain kummilasten tms. kesken.

Vierailija
99/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Täällä on lähes joka viestissä kauhisteltu että oletko ihan tyhmä kun joka lapselle ostat lahjan. Kenellä riittää rahat, aika tai edes mielikuvitus hankkia joka suvun lapselle. Haloo, järki käteen. Monessa viestissä sulle on sanottu että keskustelet sisarusten kanssa, että lopetatte älyttömän krääsän jakamisen.

Itse olet vain ruikuttanut että kun ei voi tätä tapaa lopettaa, kun se tapa on ollut voimassa vuodesta miekka ja kilpi.

Toinen mitä täällä on ihmetelty, on ensimmäisissä viesteissä läpikuultanut, mää ostan 18 lahjan mutta kun mun kullannuppu saa vain 5. Että voi mun rassukkaa kun saa vain 5 lahjaa suvulta. No laskepa huvikses montako lahjaa sisarusten lapset saa suvulta?

Vierailija
100/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiveleehän se, kun löytää kivoja ja fiksuja lahjoja, mutta just sellaiset lahjat ovat yleensä aika kalliita. Mielelläni minäkin ostaisin parasta, laatutietonen kun olen. Mutta tosiaan, väliaikaisesta elämäntilanteesta johtuen en nyt kykene osoittamaan hyvää makuani ja laatutietoisuuttani lahjahankinnoissa, joudun keksimään jotain vähemmän näyttävää ja hienoa tänä ja seuraavinakin vuosina. Itsetuntoni on se kestettävä - että minulle mieluisat ihmiset ehkä saavat ne parhaimmat lahjansa joltain muulta kuin minulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi