Onko reilua? Ostamme kaikille suvun lapsille paketit ja saamme takaisin vain murto-osan
Eli suvussa on lapsia 18 joille kaikille ostamme lahjat. MUTTA; meillä on vain 1 lapsi ja muilla lapsia on kahdesta neljään.
Eli itse ostamme 18 lahjaa ja saamme takaisin vain 5 lahjaa...
Harmittaa, lapsellista, mutta harmittaa, joka vuosi joku lisääntyy ja taas saa ostaa lisää ja lisää saamatta itse kuitenkaan takaisin kuin sen yhden.
Kommentit (162)
Se perhe, jolla on vaikka neljä lasta, saavat teiltä neljä lahjaa, mutta te saatte heiltä vain yhden? Sinun mielestäsi heidän siis pitäisi ostaa sinun yhdelle lapsellesi neljä lahjaa, jotta lahjat menisi reilusti tasan!?
Vinkki tähän ongelmaan; osta jokaisen perheen lapsille yksi yhteinen lahja!
Mun kahdella sisaruksella on kummallakin neljä lasta, meillä on kaksi. Ostan paljon yhteisiä lahjoja esim. just pelejä. Lahjamäärä menee aika pitkälti tasan.
Ja odotat, että jokainen lapsi vastaavasti antaa lahjan takaisin?
Koska tehän annatte jokaiselle lapselle yhden lahja => oletusarvoisesti jokainen perhe antaa teille takaisin jokaiselle lapsellenne yhden lahjan. Koska teillä on vain 1 lapsi, lahjoja tulee takaisin vähemmän kuin mitä annatte.
Eli en ymmärrä lahjalogiikkaasi lainkaan. Voisithan itkeä vaikka sitä, että muut lapset saavat isoäitiä 18 viikonloppuna ja teidän lapsi vain yhtenä. Kun niitä muita on enemmän kuin 1.
on kolme lasta ja mulla yksi. Hänen aloitteestaan ostamme lapsille lahjat . Koska hän on niin oikeudenmukainen kaikissa asioissa elämässään , hän haluaa, että päätämme mikä on "vuoden lahja" esim. kaikille dvd.t. Ja sitten minä ostan omalle lapselleni ja hän hän ostaa omille kolmelleen!! Ja sitten kaikki ovat iloisia...
Mitäs sanotte?
Oletko sä joku masokisti joka joka joulu nauttii kun saa itkeä kun rahat meni ja nicopetteri ei saanutkaan 18 lahjaa?
Esimerkki: kummitädillä on kaksi lasta, meillä on kaksi lasta. Ostin kummin molemmille lapsille lahjat, ja kummille tietysti. Kummi antoi lahjan vain kummilapselleen.
Tämä oli vain yksi esimerkki. Yritin vuosikaudet muistaa miehen sukulaisia jouluisin, itse en saanut koskaan mitään. Viimeinen niitti oli, kun mies esitteli mulle verokalenterista, kuinka paljon tuokin sukulainen tienaa. Tajusin yhtäkkiä, että nehän on paljon varakkaampia kuin me, eikä ihme, ne on niin fiksuja, ettei ostele turhia lahjoja.
Ota ap oppia!
Tarpeeksi iso rahanmeno on siinä, jos ostaa kummilapsille ja omille lapsille. Siitäkin tulee jo kymmenkunta lasta. Lahjoja pitää antaa antamisen ilosta, eikä siksi että odottaa saavansa takaisin.
ajattelet kyllä vähän hassusti tuon asian. Eli jos ostat sikon lapsille jos niitä on vaikka se 3, niin odotat, että siskosi ostaisi sinun yhdelle lapselle sen 3 jne. Eli odotat, kun ostat kaikille 18 lapselle lahjan, odotat, että lapsesi saisi 18 lahjaa? Kai sinä tajuat, että jostakin suuntaa pitää karsia jos asia itseään vaivaa. Eli osta siis tästä lähtien niille kummilapsille.
Lahjan koko idea on pyyteettömyys. Hölmöhän noita laskee. Mutta niin, jos oikeasti kismittää niin tee kuten joku viisas edellä ehdotti: hanki joka perheen lapsille yhteinen lahja. Siten saat tismalleen oikean määrän paketteja myös takaisin.
En todellakaan sisarusten lapsille, en naapureille, en kummilasten sisaruksille, ei, ei. Sehän olisi pohjaton suo! Ja sehän on helpotus kaikille kun on yhdessä aikuisten kesken sovittu, että ostetaan vain omillemme, kun tiedetään mitä he haluvat ja tarvitsevat.
Ap siis kitisee sitä, että ei saa yhtä paljon lahjoja takaisin kuin antaa!?? onko lahjojen antamisen idea sinusta siinä, että saa sitten lahjoja takaisin? tämän täytyy olla provo. ei kukaan aikuinen voi olla noin lapsellinen. ÄLÄ SITTEN OSTA NIILLE KAIKILLE 18 LAPSELLE LAHJOJA, jos et halua. tai tee lisää niitä lapsia niin saat enemmän lahjojakin. huoh.
ihan vauvoista teineihin, ei siinä paljon yhteisiä pelejä ostella.
Niinkuin sanoin, silloin kun tämä tapa alkoi, lapsia ei ollut näin paljon. Nyt niitä on.
Ja ei, en odota että 4 henkiseltä perheeltä saisin 4 lahjaa, en tietenkään. Mutta olisi kiva saada vaikka sitten joku hintavampi eikä värityskirjaa tms. itse ostan aina hyvät lahjat kaikille enkä mitään krääsää.
Täytyy kai itsekkin alkaa krääsän ostoon niin tulee halvemmaksi.
Tulipas täällä taas typerä olo kun avasin edes tällaisen viestin, olinpa tyhmä kun harmittelin että ostan 18 lahjaa ja saan takaisin 5. Typerä minä. Mutta on täällä tyhmempääkin harmiteltu...
Onko ap jouluna kaikki 19 lasta paikalla? Jos ei, ala vähentää lahjojen ostamista hankkimalla vain niille, jotka ovat paikalla. Ja osta halvempia. Muistaminen on se juttu, eikä rahankäyttö.
Ilman muuta ostat vaikka yhteisen pelin.
Eihän siinä ole mitään järkeä että sä ostat esim. 4 X 20 €:n lahjat ja te saatte vain 1 X 20 €.
Luonnollisesti rahamäärä pysyy per perhe suunnilleen samana ja vähenee per lapsi kun katras kasvaa.
vaan tosi hyvä lahja pikkulapselle, on tekemistä joulunpyhinä. "Hyvä" lahja on mikä? Kännykkä? Pleikka?
vaikka unokortit tms. Vauvat nyt ei mitään tarvikaan, ne tykkää enemmän lahjapaperien repimisestä kuin lahjoista.
että mihin vedän rajan??
Että siskon lapsista 2 saa meiltä lahjan ja 2 ei?
Jos rajataan että vain kummilapsille niin sitten käy niin että yhden veljen perheen lapset ei saa mitään meiltä. Ja sieltä kuitenkin tulee se paketti meille eli pakkohan on sinne niillekkin neljälle ostaa,
Olen samaa mieltä, lahjoja annetaan sydämestä ja ilolla mutta se ilo katoaa tuohon rahamäärään kun ei sitä liikaa ole!
Nyt tosiaan teidän suvussanne paljon lapsia. Koska kaikki ovat sisarustenne lapsia niin minä ottaisin ainakin vuoden mittaan puheeksi että lahjojen vaihdosta luovuttaisiin. Mä vetäisin itseni jojoon jos pitäisi keksiä 18 lapselle lahjat vielä omien lisäksi.
Me ostamme yleensä tietyllä rahasummalla (siis noin, ei ole ihan sentilleen) ja me itse tuplaamme sen summan noille yksilapsisille perheille.
Toisaalta mä itse en laske lahjoja enkä rahoja - ja mun puolen lapsille meiltä menee paaaljon enemmän rahaa lahjoihin (ja lahjojakin ostamme enemmän), kuin mitä meille sieltä tulee. Mun ja miehenkin mielestä se on ihan ok. Me ostamme mielellämme toivottuja lahjoja - ja mä tiedän, ettei noille muksuille kovin paljon lahjoja tule. Kiva, jos voimme edes yhden toiveen toteuttaa :)
Voisko teillä sopia tuo, että ostavat teille sitten jotain kalliimpaa tai pari lahjaa? Jos sulla harmittaa asia, niin kannattasi varmaan asiasta jutella. Tai sovitte, ettei osteta lahjoja muille, vaan jokainen ostaa omilleen.