Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunpa sairastuisin, saisi mies kokeilla laittaa joulun yksinään

Vierailija
20.12.2011 |

Orastava flunssa on ja toivon, että äityisi kunnolla kuumeeksi. Meillä on kaikki siivoamatta, osa lähetettävistäkin lahjoista hankkimatta, ruokaostokset tekemättä ja leipomiset leipomatta. Mies istuu töissä viiteen ja käväsee punttisalilla ja lähtee isänsä synttäreille, hössää kuitenkin, kuinka kiire tulee. Huomenna aikoo hakea kuusen ja sitten varmaan alkaa entiseen tapaan fiilistellä lasten kanssa, eli rupeaa koristelemaan taloa ja hakemaan hakoja oven eteen ja viemään linnuille ruokaa ja paistelemaan kinkkua. Minä taas perinteiseen tapaan siivoan (mitä vihaan), pesen pyykkiä (mitä vihaan) ja yritän hoitaa lahjat postiin kakarat käsipuolessa. Ja jouluaattona tulee miehen suku syömään. Mies aloittaa kynttilöiden sytyttelyn aamulla, soittaa joululauluja ja siemailee glögiä, käy suihkussa ja laittaa tukkaa hyvin. Minä häärään tuhannenkiireellä keittiössä ja olen pesemässä hampaita, kun ekat vieraat tulee. Sitten ihmetellään, kun olen niin kireä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mun syöpä hoitoineen. Mä tulen teille vähän fiilisteleen ja narisemaan pikkujutuista :)

Vierailija
2/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies laittais yhtään sen enempää kuin nytkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teeppä näin:

osta kaikki mahdollinen valmiina ja siivoa vain pintapuolisesti enimmät, ei siis mitään koko asunnon imurointia saatika enempää.

Vessassa pyyhkäset vähän vessapaperilla pahimmat.

Ja älä laita niitä ruokia niin paljon etukäteen, alat sitten tekemään kun muutkin on paikalla, niin ne varmaan tajuaa auttaa?

Vierailija
4/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuusi jää laittamatta ja kynttilät sytyttämättä?

Vierailija
5/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuusi jää laittamatta ja kynttilät sytyttämättä?

Ja suoraan sanottuna ottaisin mieluummin siivotun kodin kuin jotain typeriä ulkoroihuja.

Mies laskee kynttilöiden sytyttelyn samanarvoiseksi työksi kuin siivoamisen. Mies totesi myös joskus, että meillä ei varmaan siivota enää ollenkaan sitten kun minä menen taas töihin. Eli ei koe, että hänellä olisi aikaa osallistua kodinhoitoon. Ei muakaan huvita. Jonkun on vaan pakko.

Ja sama kuvio toistuu joka joulu. Tehdään ajoissa suunnitelma (huom. yhdessä) kaikesta mitä pitää tehdä. Kaiken tylsän ja ikävän toteuttaminen jää minun harteilleni. Leipomukset olen karsinut minimiin, mies haluaisi karjalanpiirakoita ja lapset piparkakkuja. Itse haluaisin paljon muutakin, mutta aina käy niin, että ne minun haluamani ruuat ovat sitten minun ekstrahommiani, joille minun itseni täytyy repiä aika esim. aamuyöstä.

Mua vituttaa niin nämä joulut, juhannukset, vaput, lasten synttärit, kaikki. Aina sama kaava.

ap

Vierailija
6/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano vieraille että ovat ihania mutta et jaksa nyt oiket ketään ja mene baariin. Pärjäävät ilman sinuakin. Ei tartte liikaa juoda. Tai tee jotain helppoa nopeaa kasvisruokaa, ja sano kaikille että haluat viettää ekologisen joulun etkä voi sietää miten possuja rääkätään. Hauku itsekääksi ja ilkeäksi jos joku vinee.

Vierailija
7/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä loppuu se kitinä.

Vierailija
8/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vain mukana koristelemassa. Kun alkavat ihmettelemään missä safka nii selitä em. Ei vooi toista syyttä kun uupuu.

Vierailija
9/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa joulua, joten tyhmää sanoa, että sittenpähän mies saisi jne.. Ihan turhaa napinaa. Minä ainakin laitan joulua myös omaksi ilokseni, koska joulu on ihanaa.

Vierailija
10/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä laiskuuteen taipuvainenkin. Mutta mitään joulupaniikkia ei ole eikä tule, kun olen oppinut kaikessa mukavuudenhalussani koordinoimaan.

Siivooja tulee huomenna tekemään joulusiivon. Suosittelen.

Tilasin kaikki lahjat netistä, pari viikkoa sitten aloitin ja kaikki tulivat sujuvasti joko kotiin tai lähipostiin. Nykyään saa lähestulkoon kaikkea nettitilauksen kautta niin ei tarvitse lähteä paniikissa kaupoille juoksentelemaan. Vihaan tungoksessa ja ryysiksessä shoppailua! Suosittelen siis nettitilauksia.

Toin kuusen sisään viime viikonloppuna ja koristelin lasten kanssa. Onpahan tehty. Samoin laittelin muut koristeet paikoilleen. Tein myös lanttu- ja porkkanalaatikot valmiiksi viime viikolla ja kävin ostamassa kinkun. Postitin muutaman joulukortin ja lopuille laitan tekstarin, meilin, fb-terveiset tai soitan.

Tänään kävin ruokakaupassa, kun tiesin että on suht rauhallista. Ostin normielintarvikkeiden lisäksi pussin perunoita, säilykeherneitä, voita, joulusuklaita kasan viemisiksi, punaista maitoa, mantelit, puuroriisiä jne. Kävin myös alkossa (ei jonoa) ostamassa jouluviinit. Juuri äsken otin juuri kinkun sulamaan.

Loppuviikolle on käytännössä jäljellä vain loput ruokaostokset (kalat ynnä muut tuoreemmat tarvikkeet) sekä kinkun paisto aaton aattona (jonka delegoin täysin isommille lapsille).

Ei tämä niin rankkaa ole, kun ottaa sen asenteen. Rauhassa vaan ja ilman paineita. Ja taustalle joululauluja.

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
11/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä laiskuuteen taipuvainenkin. Mutta mitään joulupaniikkia ei ole eikä tule, kun olen oppinut kaikessa mukavuudenhalussani koordinoimaan.

Siivooja tulee huomenna tekemään joulusiivon. Suosittelen.

Tilasin kaikki lahjat netistä, pari viikkoa sitten aloitin ja kaikki tulivat sujuvasti joko kotiin tai lähipostiin. Nykyään saa lähestulkoon kaikkea nettitilauksen kautta niin ei tarvitse lähteä paniikissa kaupoille juoksentelemaan. Vihaan tungoksessa ja ryysiksessä shoppailua! Suosittelen siis nettitilauksia.

Toin kuusen sisään viime viikonloppuna ja koristelin lasten kanssa. Onpahan tehty. Samoin laittelin muut koristeet paikoilleen. Tein myös lanttu- ja porkkanalaatikot valmiiksi viime viikolla ja kävin ostamassa kinkun. Postitin muutaman joulukortin ja lopuille laitan tekstarin, meilin, fb-terveiset tai soitan.

Tänään kävin ruokakaupassa, kun tiesin että on suht rauhallista. Ostin normielintarvikkeiden lisäksi pussin perunoita, säilykeherneitä, voita, joulusuklaita kasan viemisiksi, punaista maitoa, mantelit, puuroriisiä jne. Kävin myös alkossa (ei jonoa) ostamassa jouluviinit. Juuri äsken otin juuri kinkun sulamaan.

Loppuviikolle on käytännössä jäljellä vain loput ruokaostokset (kalat ynnä muut tuoreemmat tarvikkeet) sekä kinkun paisto aaton aattona (jonka delegoin täysin isommille lapsille).

Ei tämä niin rankkaa ole, kun ottaa sen asenteen. Rauhassa vaan ja ilman paineita. Ja taustalle joululauluja.

Hyvää joulua kaikille!

Paitsi että mä teen lahjat pääosin itse ja mies hankkii lasten lahjat, se kestää ryysistä paremmin. :) Mutta muuten asenteeni on sama. :) Vain välttämätön, vain nautittava, ei stressiä. :)

Vierailija
12/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi kanssa täällä joskus vuorostaan tehdä kaiken. olisin ikionnellinen jos saisin jonkun kamalan taudin ja saisin olla sairaalassa joulun pyhät.

Vierailija
13/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämään sitä joulua ilman koristeluja, joulusiivousta, yletöntä jouluruokien ja -leivonnaisten vässämistä tai ilman älytöntä lahjojen ja korttien lähettelyä?

Tajuatteko, että se joulu tulee (ja menee) myös ilman kaoottista häsäämista ja rauhallisesti ottaen.

Ja kyseessä on oikeastaan yksi päivä vuodesta.

Tero

Vierailija
14/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa joulusiivous kotipalvelusta, tilaa ja osta sapuskat valmiina lahjoja hanki pitkin vuotta ja tilaa netistä, monet jutut saat niin vieläpä halvemmalla.

Tee kuten miehesi ja fiilistele.

Vierailija
15/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa itsekin niin pääset helpommalla.

Tero, olet mun idoli ;D

viettämään sitä joulua ilman koristeluja, joulusiivousta, yletöntä jouluruokien ja -leivonnaisten vässämistä tai ilman älytöntä lahjojen ja korttien lähettelyä?

Tajuatteko, että se joulu tulee (ja menee) myös ilman kaoottista häsäämista ja rauhallisesti ottaen.

Tero

Vierailija
16/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa joulusiivous kotipalvelusta, tilaa ja osta sapuskat valmiina lahjoja hanki pitkin vuotta ja tilaa netistä, monet jutut saat niin vieläpä halvemmalla.

Tee kuten miehesi ja fiilistele.

Vierailija
17/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Siinä YHTEISESTI tehdyssä listassa oli myös siivoukset ja ruuanlaitot. Onko mies sitten ajatellut, että minä ainoastaan haluan, että on siivottu? En kuitenkaan oikein usko, että mies toisi tänne sukulaisiaan joulunviettoon syömään pakastepitsaa kertakäyttölautasilta, nurkissa pyörivien villakoirien sekaan ja sukat tarttuu lattialla mehuroiskeisiin. Vaan voihan se olla joo, ne miehet kun osaa suhteuttaa nämä asiat, eikä turhasta hössää.

ap

Vierailija
18/18 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en ehdottanut yhtään mitään joululistaan. Mieheni on aivan itse omakätisesti sen kirjoittanut ja ehdottanut joka ikisen listalla olevan asian.

Minä en sitä paitsi edes hössää. Nyt puhutaan perussiivouksesta ja perusjoulupöydästä, ei mitään kaappien puunausta eikä kaninkarekaviaarirullan väsäystä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi