Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toipa anoppi sitten joululahjat...

Vierailija
19.12.2011 |

En tiedä pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa. Joo kiitollinen pitäisi lahjoista olla, mutta olen sanonut tänäkin vuona anopille useasti, että YKSI lahja per lapsi riittää jouluna. Anoppi antoi minulle lahjat ja kertoili samalla mitä paketeissa on.

3v poika

-stiga

-lego duplo polisiasema

-2x kirja

-pyjama

-autorata

3v tyttö

- nukkekoti

-stiga

-lego duplo iso kaupunki sairaala

-2x kirja

-pyjama

7v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-nokia N9 puhelin (minusta todellakin liian kallis ja hieno kapine ekaluokkalaiselle)

11v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-200e lahjakortti H&M.

-aidot ugit

Lisäksi lapsille yhteiseksi pari peliä Wii:hin.

Tämä sama toistuu joka vuosi, lahjoja tulee älyttömästä ja anoppi käyttää noihin rahaa ihan tolkuttommasti. Tulee itsellekin vaivaantunut ja kiusallinen olo kun ottan vastaa noin kalliita lahjoja. :( Mitä tekisin asian suhteen?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla on huone täynnä leluja niin ei niitä enää lisää tarvita.

Jossain vaiheessa vain seinät tulevat vastaan. Eikä kaikilla leluilla edes ehdi leikkimään. Toisekseen lapset nyt toivovat mitä milloinkin, meillä ne muuttuvat joka hetki. Joululahjoiksi ostetaan ne eniten toivotut. N9 ei ole ekaluokkaisen puhelin.

Kuinka pienissä kopperoissa ihmiset nykyään asuu? Täytyyhän jokaisella lapsella olla riittävän avara huone. Lastensuojeluun pitäisi ilmottaa jos lapsia pidetään liian ahtaalla.

Vierailija
22/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä että jollain on rahaa =)

Vierailija
24/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat olla melkoisen rikkaita!

Vierailija
25/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Ole onnellinen että lapsellesi joku ostaa hienoja lahjoja. Niitäkin on, jotka ei saa mitään.

Vierailija
26/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi antaa ihan tolkuttomasti rahaa, että voidaan ostaa niitä lahjoja lapsille,(vaikka ostettaisi muutenkin)

Miksi pitäisi jouluna pihtailla lahjojen kanssa? Eikä tuossa mitenkään aivan tolkuttomasti lahjoja ole ja hirmu kivoja lahjoja ovat vielä.

Vierailija
27/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat anopin ostella, jos kerran pätäkkää löytyy! Jätät itse ostamisen vähemmälle, niin lahjoja ei tule liikaa. Kaikesta te jaksatte valittaa...

Vierailija
28/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle tarpeellisista tavaroista: vaatteista, harrastusvälineistä, askartelutarvikkeista, mieluisan lehden vuosikerrasta jne. Periaatteessa asioista, joista te vanhemmat olette vastuussa. Lapset eivät kuitenkaan saisi niin paljon hilavitkuttimia ja te vanhemmatkin voisitte antaa lahjoja.

Sitten näistä tarpeellisista tavaroista (joita teidän ei tarvitse hankkia) säästyneet rahat laittaisin säästöön. toki niin, että jo anoppi olisi ostanut kalliin merkkituotteen ja itse olisin ostanut markettikamaa, niin laitan vain sen markettikaman verran säästöön.

Säästelyllä summalla voi joko kerryttää lasten opiskelurahoja (jos haluaisivat lähteä ulkomaille), pesämunaa tai käyttää raht yhteisiin ulkomaanreissuihin.

Vierailija
29/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh...no jos anoppi noin lahjoo niin saattasin sitte jättää ite lapsille lahjoja ostamatta, tai lupaisin lahjaksi elämyksiä (hoplop käyntiä, laskettelureissua jne).

ja vastapainoksi ehkä lasten kanssa kävisin ostamassa johonkin joulupuu keräykseen tai vastaavaan...että oppivat myös antamista.

Vierailija
30/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä niiden anoppien pitää olla että ei loukkaa miniää?

Aika teet väärin, liikaa tai liian vähän, olet aina väärässä paikassa väärään aikaan, sanot vääriä asioita tai teet väärin kun et sano mitään.

Huh huh!

Vierailija
31/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan anopilla kuitenkin varaa? Siis meillä ei olisi itselläänkään.

Vierailija
32/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet onnellinen kun muita lahjoja lapset ei enää juuri tarvitsekaan.

Vierailija
33/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistät välit poikki ja et anna anopin enää koskaan nähdä lapsenlapsia. Käsket miehesi valita sinut tai äitinsä.

Vierailija
34/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainainen valitus, että ihan liikaa ja ihan väärää ja myydää kirppiksellä ainakin osa pois joulun jälkeen. Tytär ei valita, vaikka sinne kantaisi tavaraa kahmalokaupalla, ilolla otetaan vastaan ja vielä tammikuussa niillä leikitään.

Siksi on kiva olla enemmän tyttären perheen kanssa, kun sinne saa ostaa lahjojakin!

Vierailija
35/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilapsisessa perheessä rahaa menee hirveästi, joten on tosi hyvä jos saatte noin paljon hyviä lahjoja. Eihän teidän tarvitse ostaa itse oikeastaan mitään, rahaa säästyy. Meillä on 5 lasta ja olisin tosi iloinen jos isovanhemmat ostaisivat noin kivoja ja arvokkaita lahjoja. Me ostetaan kaikki tarpeellinen lapsille itse.

Vierailija
36/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska apu kelpaa.

Poikaani pidän yhteyttä salaa miniän selän takana. Testamenttiin on tehty lisäys, että miniä ei hyödy meistä mitään avio-okeuden perusteella.

Näin suosittelen muidenkin tekevän.

ainainen valitus, että ihan liikaa ja ihan väärää ja myydää kirppiksellä ainakin osa pois joulun jälkeen. Tytär ei valita, vaikka sinne kantaisi tavaraa kahmalokaupalla, ilolla otetaan vastaan ja vielä tammikuussa niillä leikitään.

Siksi on kiva olla enemmän tyttären perheen kanssa, kun sinne saa ostaa lahjojakin!

Vierailija
37/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi kuoli reilu 7 vuotta sitten ja elelee yksinään. Saa järjetöntä eläkettä ja elee itse aika säästäväisesti, eli säästöjä on kertynyt. Mieheni on hänen ainut lapsi eli ostelee lahjoja vain meidän lapsille. Eli varaa hänellä on.

Minua vaan jotenkin havettää noin kalliit lahjat ja toisaalta haluaisin itsekin ostaa jotain toivelahjoja lapsilleni. Nykyään vanhemmat lapset vinkaa lahjatoiveet mummolle, koska mummo ostaa ne. (kaksi vanhinta ei usko pukkiin)

ap

Vierailija
38/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos joku meidän 4 lapselle ostaisi lahjoja.

ja anoppisi osaa velä ostaa vielä sopivanoloisia lahjoja, siis ikä kohtaa lahjan, ei mitään päätöntä.

Mitä negatiivista näet asiassa?

Vierailija
39/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei anoppi usko hyvällä, niin sitten pahalla. Ja laittaisin osan lahjoista kaappiin ja antaisin myöhemmin esim synttärilahjaksi. Enkä antaisi N9 puhelinta 7-vuotiaalle ollenkaan, vaan ottaisin sen itse käyttöön. 200 euron lahjakortilla ostaisin kaikille lapsille jotain (tai itselleni, kiitos vaan anoppi).

Anopille ilmoittaisin että osa lahjoista on lapsille sopimattomia, niitä ei anneta. Jos anoppi suuttuu, niin siinähän suuttuu, hän ei kasvata lapsiani. Ensi vuonna voi sitten tehdä ohjeiden mukaan ja ostaa sen yhden lahjan/lapsi kuten on olllut puhetta.

Vierailija
40/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selviät tästä ongelmasta

Voimahali sinulle kun sinulla on niin rankkaa

Appi kuoli reilu 7 vuotta sitten ja elelee yksinään. Saa järjetöntä eläkettä ja elee itse aika säästäväisesti, eli säästöjä on kertynyt. Mieheni on hänen ainut lapsi eli ostelee lahjoja vain meidän lapsille. Eli varaa hänellä on.

Minua vaan jotenkin havettää noin kalliit lahjat ja toisaalta haluaisin itsekin ostaa jotain toivelahjoja lapsilleni. Nykyään vanhemmat lapset vinkaa lahjatoiveet mummolle, koska mummo ostaa ne. (kaksi vanhinta ei usko pukkiin)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan