Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toipa anoppi sitten joululahjat...

Vierailija
19.12.2011 |

En tiedä pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa. Joo kiitollinen pitäisi lahjoista olla, mutta olen sanonut tänäkin vuona anopille useasti, että YKSI lahja per lapsi riittää jouluna. Anoppi antoi minulle lahjat ja kertoili samalla mitä paketeissa on.

3v poika

-stiga

-lego duplo polisiasema

-2x kirja

-pyjama

-autorata

3v tyttö

- nukkekoti

-stiga

-lego duplo iso kaupunki sairaala

-2x kirja

-pyjama

7v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-nokia N9 puhelin (minusta todellakin liian kallis ja hieno kapine ekaluokkalaiselle)

11v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-200e lahjakortti H&M.

-aidot ugit

Lisäksi lapsille yhteiseksi pari peliä Wii:hin.

Tämä sama toistuu joka vuosi, lahjoja tulee älyttömästä ja anoppi käyttää noihin rahaa ihan tolkuttommasti. Tulee itsellekin vaivaantunut ja kiusallinen olo kun ottan vastaa noin kalliita lahjoja. :( Mitä tekisin asian suhteen?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika saman moinen määrä meillä tulee molemmilta isovanhemmilta. Eivät ole rikkaita vaan tavallisia velattomia duunareita, "vähän" isovanhemmuuteen höyrähtäneitä..

Toisinaan ärsyttää se tavaran määrä, mutta toisaalta myös kyselevät mitä lapset tarvitsevat ja pistävät aina joulupaketteihin esim. toppahaalarit/takki ja housut, luistimet, sukset jne.

Vierailija
2/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikea ongelma että lapsi saa isovanhemmiltaan jopa viisi lahjaa ??? Meillä se on ihan normimäärä. Olen hakenut äitini lahjakassin lapsille ja siinä oli sellaiset 5-6 lahjaa per lapsi, eikä se mielestäni ole paljon. Ei tulisi mieleenkään sanoa, että onpa monta lahjaa.

Vanhemmilta saa paljon enemmän. Meillä lapset ovat ihan vauvasta asti saaneet sellaiset 25-30 lahjaa per lapsi, ja mielestäni se on ihan normimäärä.

Enkä tosiaan tajua, miksi LASTEN lahjoista pitäisi neuvotella vanhempien kanssa. Ne kun helposti menevät siihen, että vanhemmat sanelevat sen mitä heidän lapsilleen pitäisi ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa vain seinät tulevat vastaan. Eikä kaikilla leluilla edes ehdi leikkimään. Toisekseen lapset nyt toivovat mitä milloinkin, meillä ne muuttuvat joka hetki. Joululahjoiksi ostetaan ne eniten toivotut. N9 ei ole ekaluokkaisen puhelin.

Vierailija
4/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei ole hyvä saada kaikkea mitä keksivät pyytää. Sääli, että anoppi on päättänyt toteuttaa lastenlasten kaikki toiveet, myös ne älyttämät. Nehän tulevat jatkumaan..

Itse voi olla kiitollinen fiksuista isovanhemmista, jotka kysyvät lahjatoiveita meidän vanhempien kautta.

Ymmärrän kyllä ap:n tuskaa.

Olenko ainoa, jonka mielestä lapsille ei ole tarpeen ostaa kaikkea kallista vain siksi, että on rahaa?

Onko N9 ekaluokkalaiselle sopiva puhelin, jos sen ostaakin ökyrikas äiti?

Minusta lasten on hyvä oppia jotain rahan arvosta ja lahjoja ei tarvitse tulla jouluna niin kohtuuttomasti. Enhän minäkään osta niin paljon, kuin rahaa olisi. Ekaluokkalaiselle valittiin puhelin, joka on hyvä, käyttöön sopiva eikä ole kaverien silmissä kuitenkaan pröystäilevä (n. 100 euroa).

Surullista siis on se, että ap:n anopilla ei ole sosiaalisia taitoja, niin että osaisi suhteuttaa joululahjamäärät ja arvot perheen toiveiden mukaisiksi. Jos rahaa on, ja halua ostaa, niin minusta vanhempien kanssa olisi sovittava isommat hankinnat yhdessä.

lasten lahjoja, vaikka niitä kasvattaisikin.

Meillä vähän sama tilanne. Lapsia kolme alle kouluikäistä ja samaa sukupuolta eli kaikkea löytyy mitä he tarvitsevat. Sanoin siis isovanhemmille, että yksi lahja per lapsi riittää, oikeasti, mutta enpä usko että pysyvät siinä. Silti en aio suuttua vaan jätän sitten vaikka itse antamatta oman lahjan.

Ihanahan se on kun lapset saavat toivottuja lahjoja, varsinkin isommat kun jo kalliimmat toiveet. Kyllä sellaisiakin lapsia voi kasvattaa joilla kaikesta ei ole pulaa ja joita isovanhemmat hemmottelevat lahjoilla.

Vierailija
5/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta säästämilläsi lasten joululahjarahoilla itsellesi jotain ihanaa tai lähde vaikka viikonloppumatkalle Pariisiin!

Ymmärrän ettet pidä ylenpalttisesta lahjojen antamisesta, mutta onko tuo nyt niin paha juttu kuitenkaan...? Ja ihmeen osuvia ja laadukkaita on osannut ostaa ilman toiveita?

Vierailija
6/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä niitä lahjatoiveita voi oikein lapselta suoraan kysyä. Niitä pitää kuulostella pitkin syksyä ja ilmoitella lähisuvulle. Lapsihan voi myös sanoa saman toiveen jokaiselle kysyjälle ja sitten jää ne muut lahjat saamatta.

Ja onhan se hiukan kasvattavaa (mutta ei suinkaan vahingollista) ettei lapsi saa jokaisa toivomaansa lahjaa, mutta voi saada jotain mitä ei ole tajunnut toivoa.

Enkä tosiaan tajua, miksi LASTEN lahjoista pitäisi neuvotella vanhempien kanssa. Ne kun helposti menevät siihen, että vanhemmat sanelevat sen mitä heidän lapsilleen pitäisi ostaa.

Vierailija
7/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelleni ei tule taatusti taaskaan lahjan lahjaa tai edes joulukorttia toiselta mummolta isänsä puolelta... Eikä tule synttärilahjoja tai mitään muitakaan muistamisia :( Eron jälkeen on tyttö unohdettu täysin isänsä suvun puolelta ja tuntuu lapsen puolesta todella pahalta...

Olisin hyvin kiitollinen, jos noin upeasti mummo muistaisi lasta, tosin olisin kiitollinen edes joulukortista tai puhelinsoitosta lapselle!

Vierailija
8/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiitollinen tottakai!

Siis nuohan ovat ihan mielettömän hyviä lahjoja, ei mitään turhaa krääsää. Anoppisi ihan selvästi tuntee lapsenlapsensa ja osaa ostaa heille mieluisia ja varmasti toivottuja lahjoja.

Vierailija
9/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi olisi fiksu, niin antaisin takaisin ja sanoisin että osta toisenlainen puhelin, mutta näyttää siltä ettei tämä anoppi ole kiinnostunut kuuntelemista. Lisäksi 11-v ei tarvitse sekä uggeja että 200 e lahjakorttia, lisäksi oli tulossa vielä jotain muuta eli lahjoja ehkä 500 euron edestä. Antakoon mielummin rahaa.

Meillä on ap:n isompien lasten ikäsiä lapsia ja suuttuisin todella anopille tai äidilleni, jos he ostaisivat lapsilemme tuollaisia lahjoja, kun puhe oli yhdestä lahjasta per lapsi.

ei kai sitä anoppia tarvi loukata tai varastaa

Lasten ei ole hyvä saada kaikkea mitä keksivät pyytää. Sääli, että anoppi on päättänyt toteuttaa lastenlasten kaikki toiveet, myös ne älyttämät. Nehän tulevat jatkumaan..

Itse voi olla kiitollinen fiksuista isovanhemmista, jotka kysyvät lahjatoiveita meidän vanhempien kautta.

Ymmärrän kyllä ap:n tuskaa.

Olenko ainoa, jonka mielestä lapsille ei ole tarpeen ostaa kaikkea kallista vain siksi, että on rahaa?

Onko N9 ekaluokkalaiselle sopiva puhelin, jos sen ostaakin ökyrikas äiti?

Minusta lasten on hyvä oppia jotain rahan arvosta ja lahjoja ei tarvitse tulla jouluna niin kohtuuttomasti. Enhän minäkään osta niin paljon, kuin rahaa olisi. Ekaluokkalaiselle valittiin puhelin, joka on hyvä, käyttöön sopiva eikä ole kaverien silmissä kuitenkaan pröystäilevä (n. 100 euroa).

Surullista siis on se, että ap:n anopilla ei ole sosiaalisia taitoja, niin että osaisi suhteuttaa joululahjamäärät ja arvot perheen toiveiden mukaisiksi. Jos rahaa on, ja halua ostaa, niin minusta vanhempien kanssa olisi sovittava isommat hankinnat yhdessä.

lasten lahjoja, vaikka niitä kasvattaisikin.

Meillä vähän sama tilanne. Lapsia kolme alle kouluikäistä ja samaa sukupuolta eli kaikkea löytyy mitä he tarvitsevat. Sanoin siis isovanhemmille, että yksi lahja per lapsi riittää, oikeasti, mutta enpä usko että pysyvät siinä. Silti en aio suuttua vaan jätän sitten vaikka itse antamatta oman lahjan.

Ihanahan se on kun lapset saavat toivottuja lahjoja, varsinkin isommat kun jo kalliimmat toiveet. Kyllä sellaisiakin lapsia voi kasvattaa joilla kaikesta ei ole pulaa ja joita isovanhemmat hemmottelevat lahjoilla.

Vierailija
10/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa kuitenkin tosi kivoja lahjoja ja selvästi tietää mistä lapset tykkää.

Vierailija
11/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikea ongelma että lapsi saa isovanhemmiltaan jopa viisi lahjaa ??? Meillä se on ihan normimäärä. Olen hakenut äitini lahjakassin lapsille ja siinä oli sellaiset 5-6 lahjaa per lapsi, eikä se mielestäni ole paljon. Ei tulisi mieleenkään sanoa, että onpa monta lahjaa.

Vanhemmilta saa paljon enemmän. Meillä lapset ovat ihan vauvasta asti saaneet sellaiset 25-30 lahjaa per lapsi, ja mielestäni se on ihan normimäärä.

ostaa lapsille 25-30 50-200 euron arvoista lahjaa?

eli joka tenavalle noin 3000e arvosta tavaraa? musta on vähän eri juttu ostaa viisi lahjaa, jos ne ovat kirja, paita, lautapeli, villasukat ja värikynät, kuin 200e, uggit, pari kirjaa ja pyjama. fiksusti kasvatat lapsiasi siihen, että kaiken saa vaikkei puoliakaan tarvitsisi.

Vierailija
12/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä lahjat mielellään vastaan. Antakoon se kellä rahaa on.

Vierailija
13/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo järkyttävä määrä tavaraa, mutta kai siinä silti pitäisi vaan sanoa että kiitos, ja jättää itse lahjat ostamatta.

Jollakulla 25 lahjaa oli normaalimäärä, minusta ei ole. Jos viisi lasta saisi 25 lahjaa kukin, se tekee jo 125 ylimääräistä tavaraa taloon. ja jos sattuu asumaan pienehkössä talossa, jossa on pienehköt säilytystilat, niin mihinkäs ne romut tunkee?

Minusta viisi lahjaa per lapsi on paljon. Ja minusta olisi ihanaa, jos lapseni saisivat yhden lahjan isovanhemmilta, oli se mitä hyvänsä. ja jos isovanhemmat pyytäisivät vinkkejä, niin vielä parempi.

Säilytetään nyt vaan jokainen joulumieli kuitenkin, puolin ja toisin. Antakoon isovanhemmat ja anopit tai olkoot antamatta, ihan sama.

(en ole ap)

Vierailija
14/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitäisin itse puhelimen" "ostaisin lahjakortilla koko porukalle vaatteita" jne :(

Vierailija
15/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tehdään kuten on järkevintä. Mutta voihan ne turhat lahjat antaa anopile takaisin esim sen puhelimen ja lahjakortin.

ikävää, että useampi vanhempi olisi valmis varastamaan omalta lapseltaan "pitäisin itse puhelimen" "ostaisin lahjakortilla koko porukalle vaatteita" jne :(

Vierailija
16/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa. Joo kiitollinen pitäisi lahjoista olla, mutta olen sanonut tänäkin vuona anopille useasti, että YKSI lahja per lapsi riittää jouluna. Anoppi antoi minulle lahjat ja kertoili samalla mitä paketeissa on.

3v poika

-stiga

-lego duplo polisiasema

-2x kirja

-pyjama

-autorata

3v tyttö

- nukkekoti

-stiga

-lego duplo iso kaupunki sairaala

-2x kirja

-pyjama

7v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-nokia N9 puhelin (minusta todellakin liian kallis ja hieno kapine ekaluokkalaiselle)

11v tyttö

-pyjama

-2x kirja

-200e lahjakortti H&M.

-aidot ugit

Lisäksi lapsille yhteiseksi pari peliä Wii:hin.

Tämä sama toistuu joka vuosi, lahjoja tulee älyttömästä ja anoppi käyttää noihin rahaa ihan tolkuttommasti. Tulee itsellekin vaivaantunut ja kiusallinen olo kun ottan vastaa noin kalliita lahjoja. :( Mitä tekisin asian suhteen?

Kummankohan valitsis.

Vierailija
17/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ymmärrän hyvin ap:n tunteet. Minustakin tuntui vaikealta ottaa vastaan niin paljon ja niin kallista, sekä harmitti sekin että olisin haunnut omien lasteni oppivan vähemmän materialistisen julunviettotavan.

Olen sitten kuitenkin oppinut suhtautumaan niin, että tämä lahjojen ostaminen tuottaa mummolle iloa (kun sitä rahaakin on...) enkä henno sitä häneltä kieltää. Jos mummo vilpittömästi HALUAA niitä lahjoja ostaa niin mikäs minä olen hänen antamisen iloaan tuhoamaan. VÄhän eri asia olisi siinäkin tapauksessa jos tulisi turhaa krääsää ja halpisroinaa.

Vierailija
18/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat ihan vauvasta asti saaneet sellaiset 25-30 lahjaa per lapsi, ja mielestäni se on ihan normimäärä.

[/quote]

Minusta 25-30 aivan älytön määrä lahjoja ja kuinka paljon paketointiinkin menee paperia joka sitten menee roskiin.

Minusta ap: anoppiantaa aivan ihania lahjoja laten lapsille. Kiitätte kauniisti ja kai myös isommat lapset muistavat kiittää.

Lapset varmasti innostuvat, varsinkin jos leikitte alkuun lasten kanssa niillä lahjoilla.

Itse emme anna lapsille lainkaan lahjoja jouluna, jos tiedämme että lapset saavat muutoin mieleisiä lahjoja.(Äitini antaa aina rahaa lastenlasten lahjoihin jotta voin ostaa mieleisiä, koska äitini liikkuu pyörätuolilla ja lahjojen hankkiminen on hänelle hankalaa)

Meillä 6 ja 9 v. lapset saavat 5-10 lahjaa kumpikin. En ole vielä yhtenäkään jouluna huomannut heidän laskevan lahjapakettien lukumäärää.

Vierailija
19/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi osti diabeetikko pojanpojallen verensokerimittarin ja pojantyttärelle sukat :D

Vierailija
20/55 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on vaan se ongelma, että sitten ei voi itse enää ostaa lapsille mitään kun ne saavat jo niin paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan