Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö usko, että jotkut vanhemmat vievät lapsensa päiväkotiin vapaapäivinään?

Vierailija
19.12.2011 |

??? Luuletteko, että se on urbaania legendaa vai?

Lähipiirissäni on eräs perhe, joilla on vapaata töistä, aika paljonkin. Lapset on kuitenkin aina viety päiväkotiin klo 8-17 väliseksi ajaksi, vaikka vanhempi/vanhemmat ovat kotona, eivätkä siis tee kotona koskaan töitä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta appivanhemmat ovat olleet sitä mieltä, että ole laiska paska, joka "ei viitsi mennä oikeisiin töihin".

Ja syy tähän käsitykseen on ihan vain se, että kotona ei nyt vaan voi tehdä työtä. Piste.

Edelleen anoppi tutkii Hesarin työpaikkailmoitukset ja kiikuttaa niitä minulle jne.

Vierailija
22/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, kun olen itsekin tehnyt niin muutaman kerran. Vein lapsen pp-hoitajalle kun halusin tehdä kotihommia, siivota jne. rauhassa. Kerroinkin hänelle asiasta, ja hänestä se oli ihan hyvä juttu, vaikkei hänen mielipiteellä sinänsä väliä ollutkaan. En tietenkään pitkää päivää häntä siellä pitänyt, vaan n.6h. Suoraan sanottuna, lapsen vienti hoitoon julkisilla on sekin niin aikaavievää touhua, etten häntä turhaan sinne veisi. 20 minuutin bussimatka ja kävelyt päälle. Nyt esikoinen on kotihoidossa, kun meillä on vauvakin, eli kotona saa olla ihan tarpeeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on nyt asia, että jotkut tekevät sitä vuodesta toiseen aina vapaapäivinään. siis aina!!!!!!!!!!!!!!!! on ihan eri asia tehdä joskus niin, mutta jotkut tekee aina niin.

ap

Vierailija
24/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksaa VUODESTA TOISEEN kyylätä muiden elämää... Onko sulla, ap, vähän köyhää?

Vierailija
25/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa töissä, 2 viikkoa vapaalla, niin lapsen kannalta on silti parempi pitää jonkinlainen normaali rytmi siellä hoidossa! Muutenhan hän jää kaikista kaveriringeistä yms. ulkopuoliseksi, jos on aina poissa.

Vierailija
26/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksaa VUODESTA TOISEEN kyylätä muiden elämää... Onko sulla, ap, vähän köyhää?

kun ovat ihan avoimesti sanoneet. ei tarvi kytätä.

Vierailija
27/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kolmivuorotyötä, kuten miehenikin. lapsillani on tällä hetkellä 10 hoitopv/kk. joskus vien lapset hoitoon, vaikka itse en fyysisesti ole töissä, mutta voin olla esim yövuoroon menossa. katsooko silloin ap:n kaltaiset kyylät, että vien lapseni hoitoon ilman syytä?? voin sanoa, että kaikki kolmivuoroa tekevät ovat joskus lasten kanssa vastaavasti esim yövuoron jälkeen nukkumatta, että kyllä se ennen yövuoroa saatu lepohetki kostautuu seuraavana päivänä... kannattaa kaikkien kokeilla niin tietää millaista se on.

Vierailija
28/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo kyyläämistä ja kyttäämistä... Samaten se että pidät kirjaa asiasta...

Onko sulla mitään omaa elämää? Mikset ulkoile tai leiki lastesi kanssa nytkin, sen sijaan että roikut netissä tuntitolkulla??

Vierailija
29/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kolmivuorotyötä, kuten miehenikin. lapsillani on tällä hetkellä 10 hoitopv/kk. joskus vien lapset hoitoon, vaikka itse en fyysisesti ole töissä, mutta voin olla esim yövuoroon menossa. katsooko silloin ap:n kaltaiset kyylät, että vien lapseni hoitoon ilman syytä?? voin sanoa, että kaikki kolmivuoroa tekevät ovat joskus lasten kanssa vastaavasti esim yövuoron jälkeen nukkumatta, että kyllä se ennen yövuoroa saatu lepohetki kostautuu seuraavana päivänä... kannattaa kaikkien kokeilla niin tietää millaista se on.

mä en jaksa teitä. kolmivuorotyö ja yövuoro seuraava yönä on ihan eri asia kuin se, että ollaan putkeen kotona 2 viikkoa tekemättä yhtään työtä ja lapset silti viedään päiväkotiin koko pitkäksi päiväksi, vuodesta toiseen. siis 2 viikkoa kotona täysin, 2 viikkoa töissä

ap

Vierailija
30/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se jännä jos AINA tai yleensä vapaapäivinä lapsi viedään sinne hoitoon, mutta ehkä joillekin riittää vaikka olisi vähemmän aikaa lapselle?

Itse olen hoitanut lapset eskariin asti kotona ja nyt kun ovat jo koululaisia, haluan pääsääntöisesti olla heidän kanssa koulupäivän jälkeen. Toki on omiakin menoja, mutta kaikki virasto, kauppa ym.asiat olen aina voinut hoitaa lastenkin kanssa

Vierailija
31/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en jaksa teitä. kolmivuorotyö ja yövuoro seuraava yönä on ihan eri asia kuin se, että ollaan putkeen kotona 2 viikkoa tekemättä yhtään työtä ja lapset silti viedään päiväkotiin koko pitkäksi päiväksi, vuodesta toiseen. siis 2 viikkoa kotona täysin, 2 viikkoa töissä

ap

Vierailija
32/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, mutta kaikki ei halua olla elättejä.

Vierailija
33/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo kyyläämistä ja kyttäämistä... Samaten se että pidät kirjaa asiasta...

Onko sulla mitään omaa elämää? Mikset ulkoile tai leiki lastesi kanssa nytkin, sen sijaan että roikut netissä tuntitolkulla??

Mitä kyttäämistä on se jos tämä järjestely on täysin avoin ja ovat sen kertoneet ja siitä puhuvat:

eli puolet vuodesta ollaan täysin kotona, tekemättä töitä. Toinen puolikas ollaan töissä. Silti lapset joka ikinen viikko täyspitkiksi päiviksi päiväkotiin. Tämä ei ole mikään salaisuus eikä mikään kyttäilyn aihe. Ei tarvi kytätä. Koska järjestely on ollut tällainen vuosikaudet. Kaikki sen tietävät.

Vierailija
34/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse EI OLE silloin tällöin vapaapäivinä hoitoon viennistä, vaan VUOSIKAUSIA JATKUNEESTA JÄRJESTELMÄLLISESTÄ päiväkotiin viennistä JOKA IKINEN PÄIVÄ kun on vapaata. Ja sitä vapaata on puolet vuodesta.

Vierailija
35/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa... Vatvot vuosikausia muiden asioita!

Tee nyt hyvä ihminen vielä 40 lastensuojeluilmoitusta aiheesta niin saat oikein jännitystä kuolettavan tylsään elämääsi!

Missä ne sinun kotihoidetut nuppusesi muuten nyt ovat, kun sinä kyyläät netissä?

Vierailija
36/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi ymmärtää, että joku jaksaa pohtia sitä alvariinsa.

Taidat olla itse väsynyt.

Omat pojat on 8v. ja 10v. ja en millään jaksa miettiä käykö joku Jessica päiväkodissa ja milloin käy.

Vierailija
37/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus meni puolipäiväiseksi 4-vuotiaana. Aina ovat pitkät lomat, esikoisen koulun mukaan myös tuo päivähoitolapsi ei käytännössä alusta asti nelisen kuukautta.

En silti todellakaan jaksa pohtia muiden ratkaisuja, otan meille paljon kavereita, kun kerran pystyn.

Jokainen perhe tekee omat systeeminsä.

Ja jos omiinsa on tyytyväinen - ja itsetunto on kunnossa - ei vatvo muiden elämäntapaa...

Vierailija
38/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, mutta kaikki ei halua olla elättejä.

ja näin siis voinut hoitaa lapset kotona ja koulun jälkeen ottaa heidät vastaan.

Vierailija
39/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että koskaan ei voi tietää, mitä siellä naapurin seinien sisällä tapahtuu. En nyt tarkoita oikeastaan sitä, että tehdäänkö siellä etätöitä vai ei mitään, kun lapset viedään hoitoon, vaan sitä, että lasten hoitoon viemisellä voi olla ihan "oikeaita" ja "päteviäkin" syitä, eikä vain laiskuus. Esimerkiksi vanhempien mielenterveysongelmat voivat olla sellaisia syitä. Eikä ne aina näy päällepäin. Lapsi voi myös olla ns. sen verran vaativa, että on lapsen etu, että hän saa olla päiväkodissa, jossa saa ohjausta ja virikkeitä ja samalla vanhempi saa lepoa lapsesta, jotta jaksaa iltaisin ja viikonloppuisin olla parempi vanhempi lapselleen.

Tuohon 2vkoa töissä, 2vkoa kotona -juttuun sanoisin, että säännöllinen rytmi on suurelle osalle lapsista todella tärkeä, joten ymmärrän kyllä, miksi joku vie joka päivä lapsensa hoitoon, vaikka olisin 2vkoa kotona. Ei lapsen tarvitse kärsiä siitä, että vanhemmalla on noin epäsäännöllinen työrytmi. Eri asia sitten on, että kuinka pitkiä hoitopäivät ovat. Esim. 10h hoitopäivät ovat minunkin mielestäni aivan liian pitkiä näissä tapauksissa, kun vanhempi on kotona.

Oma lapseni aloitti juuri päiväkodin ihan toimintatepareutin suosituksesta ja olen todella helpottunut, koska nyt minulla on "oikea" syy viedä lapsi hoitoon, vaikka itse olenkin kotona. Itse saan ladattua omia akkujani hoitopäivinä ja jaksan paremmin. Hoidossa on joka päivä, päivien pituus 5 h. Itselläni keskivaikea masennus ja koska lääkitys päällä, elän ulkopuolisin silmin ihan normaalia elämää, eikä minusta todellakaan uskoisi, että kärsin masennuksesta.

Joten älkää aina jaksako arvostella muiden valintoja ja elämää, kun ette niistä mitään tiedä. Toki siihen sortuu itsekin joskus, mutta pitäisi aina muistaa, ettei kukaan näe sinne toisen ihmisen pääkoppaan, eikä aina voi tietää kaikkia asioita, jotka vaikuttavat näihin päätöksiin.

Ja mitä sitten, jos joku vie lapsensa hoitoon vain oman laiskuutensa vuoksi. Ei se ole minulta tai sinulta pois. On niitä perheitä, joissa menee paljon huonomminkin ja joista pitäisi olla enemmän huolissaan.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
40/60 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset yleensäkin viedään päiväkotiin, niin ei heistä juuri kotona välitetä. Muutama lisäpäivä sinne tänne ei tahtia häiritse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi