Kuinka usein Wilmaa pitää kytätä?
Ei ole annettu ohjeistusta, tuli käyttöön vasta nyt loppuvuodesta.
Kommentit (34)
Se on Tamagotchi ja toisekseen, jos muutenkin roikkuu koneella joka päivä niin miksei voi sitä tarkistaa? Eikö lapsen koulunkäynti ole tärkeämpi kuin keskustelupalstat ym?
Tarkistan tuon höpöhöpösähköpostin kännykästä istuessani bussissa... Wilmasta ei kaiketi ole android-sovellusta? ap
vaan.
Oikeesti, siis ihan oikeesti, onko ylivoimasta käydä siellä illalla minuutin pari katsomassa? Oikeesti mietin tätä että onko se jollekin noin vaikeeta?
Katotaan jos kerran viikkoon muistan. Laskepa mitä muutamasta minuutista päivässä tulee viikossa, kuukaudessa ja vuodessa... ap
Se on Tamagotchi ja toisekseen, jos muutenkin roikkuu koneella joka päivä niin miksei voi sitä tarkistaa? Eikö lapsen koulunkäynti ole tärkeämpi kuin keskustelupalstat ym?
Tarkistan tuon höpöhöpösähköpostin kännykästä istuessani bussissa... Wilmasta ei kaiketi ole android-sovellusta? ap
vaan.
Oikeesti, siis ihan oikeesti, onko ylivoimasta käydä siellä illalla minuutin pari katsomassa? Oikeesti mietin tätä että onko se jollekin noin vaikeeta?
Katotaan jos kerran viikkoon muistan. Laskepa mitä muutamasta minuutista päivässä tulee viikossa, kuukaudessa ja vuodessa... ap
on pakko olla provo.
Siitä tulee viikossa varmaan peräti 10 minuuttia! Ai kamala!
Tiedän, että teinini ovat (olleet) sitä luokan menestyjäsakkia. Oli kiva kuulla reksiltäkin yhden kiusaamiskonfliktin yhdessä : "En hetkeäkään ajatellut, että pojallasi olisi jotenkin ollut syytä tähän. Ei hän ole ollenkaan sellainen".
Eikä olekaan. Minä olen kouluun yheydessä jonkin verran, muutaman kerran lukukaudessa jos on tarve. Käytännössä siis Wilman katsomiset, opettajan vartit, vanhempainillat ja 2-3 puhelua vaikka kiusaamistapauksista tai ainevalinoista. ohis
useamman minuutin ja nettiyhteys takkuilee... ei todellakaan pariminuuttia riitä lisäksi tarvii kirjautua kolme kertaa, kun on kolme koululaista.
tule wilmassa käytyä, mutta olen ruksinut sieltä kaikki tiedotteet, merkinnät, poissaolot jne. tulemaan sähköpostiin. Se tulee katsottua päivittäin. Eli myös ne koulun yleiset postit saa käännettyä. Ja myös sen sähköpostiosoitteen muutettua, mihin haluaa postin tulevan. Kai tuo wilma on samanlainen joka kunnassa, niin luulisin...
useamman minuutin ja nettiyhteys takkuilee... ei todellakaan pariminuuttia riitä lisäksi tarvii kirjautua kolme kertaa, kun on kolme koululaista.
avaamisen aikana voi varmaan tehä jotain muuta. Ja silti, koska se on lapsen koulunkäynnin kannalta tärkeää niin varmaan siihen voi uhrata aikaa? Vai millanen vanhempi sä olet jos tuo on liikaa vaadittu?
lapsethan saa yhdisttyä samaan profiiliin, ei sinne monia tunnuksia tartte!! Näin meillä kolmen lapsen kanssa ainakin on, yhdellä kerralla vilkaisen jokaisen.
saan aina ilmoituksen sekä koti- että työsähköpostiini ja pääsen näin heti katsomaan viestejä.
Kai tuo wilma on samanlainen joka kunnassa, niin luulisin...
Wilmasta on tarjolla useita eri versioita erilaisilla ominaisuuksilla, ja kunnat sitten päättävät, mitkä ominaisuudet haluavat "ostaa". Eli ei todellakaan ole samanlainen kaikkialla. Eri versioiden lisäksi kussakin kunnassa voidaan rajata käyttöoikeuksia niin, että vaikka toisessa tietyt asetukset (kuten sähköpostiosoitteen) voi määritellä itse, toisessa se täytyy tehdä esim. koulun kanslian kautta.
Ja tämä ei ole luulo, vaan erään pienen kunnan wilma-pääkäyttäjän tieto.
Meidän kunnassa on tosin käytössä Helmi-järjestelmä, mutta tottakai käyn joka päivä tsekkaamassa viestit. Tällä hetkellä yksi yläkoululainen ja kaksi alakoululaista. Alakoululaisten viestit pääsee katsomaan samoilla tunnuksilla. Viesteistä tulee tieto sähköpostiini.
Itse opettajana lähetän paljon Helmi-postia ja joskus viestit koskevat jo seuraavaa päivää. Oletan, että vanhemmat lukevat viestejä päivittäin ja oman luokkani vanhempien kohdalla tämä on toiminut ihan hyvin. Pääsääntöisesti pyrin tietenkin tiedottamaan asioista ajoissa, mutta joskus on myös koko luokkaa koskevia kiireellisiä asioita.
Kysehän on jälleen kerran siitä, kuinka valmis on osallistumaan omalta osaltaan kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön, joka on huoltajan velvollisuus. Aika vaivattomaksi tämä on nykyään mennyt.
Ja huom. olen itse 60-luvulla syntynyt, joten sähköpostit yms. ovat tulleet elämääni yli 20-vuotiaana...
Tiedän, että teinini ovat (olleet) sitä luokan menestyjäsakkia. Oli kiva kuulla reksiltäkin yhden kiusaamiskonfliktin yhdessä : "En hetkeäkään ajatellut, että pojallasi olisi jotenkin ollut syytä tähän. Ei hän ole ollenkaan sellainen".
Eikä olekaan. Minä olen kouluun yheydessä jonkin verran, muutaman kerran lukukaudessa jos on tarve. Käytännössä siis Wilman katsomiset, opettajan vartit, vanhempainillat ja 2-3 puhelua vaikka kiusaamistapauksista tai ainevalinoista. ohis
En todellakaan vaadi, että vanhemmat kyttäävät Wilmaa koko ajan, mutta se viestien tilaaminen sähköpostiin on aika helppoa. Ja tosiaan on huomattavasti helpompaa selvitellä kaikkia kiusaamis- ym. juttuja, kun voi laittaa pienistäkin huomioista viestin Wilmaan, ja asiasta puhutaan kotona saman tien.
Jaksan kyllä ihmetellä niitä vanhempia, jotka eivät reagoi lainkaan, vaikka lapsi olisi lähes joka päivä myöhässä tai luvattomasti poissa, kirjat hukassa, läksyt tekemättä tai eivät osallistu normaaliin tuntityöskentelyyn. Ei mikään ihme, jos lapsi putoaa kelkasta, kun vanhemmatkaan eivät näitä pidä tärkeinä.
Hienoa, että osallistut lastesi kouluasioihin!
t. se ope
Wilma todellakin erilainen eri paikkakunnilla. Ja koulukohtaisiakin eroja on. Meidän koulu on vasta tänä syksynä ottanut Wilman käyttöön. Koulut ja kunnata valitsevat mitä toiminnallisuuksia on käytössä.
Meillä esim. jokainen lapsi on eri tunnuksilla. Sähköpostiosoitetta ei voi vaihtaa kuin kanslian kautta. Ilmoitukset pääsee itse ruksaamaan päälle pikaviesteistä ja poissaoloista, ei tiedotteista.
Wilma on kyllä jotakuinkin joka arkipäivä pakko tsekata. Saattaa tulla nimittäin seuraavaa päivää koskevia tiedotuksia tai sen päivän läksyihin liittyviä. Viikkoa aikasemmin itse asiassa todella harvoin tiedotettiin mitään lukuunottamatta koko koulua koskevia tiedotuksia. Viikon tapahtumia koskeva viesti tuli yleensä maanantaina tai edellisen viikon perjantaina. Joten maanantaina kerrottiin esim. että keskiviikkona koulu alkaa tuntia aiemmin.
saa näköjään juuri niin vaikean kuin haluaa....
ihan sama oletko jostain riippuvainen, mutta jos lapsesi koulunkäynnin seuraaminen on tästä riippuvainen (kun niitä ei enää kirjallisesti kotiin tule) niin pakkoko tästä on tehdä näin iso ongelma? Eikö niitä viestejä ja tiedotteita vaan voi tarkistaa sieltä joka ilta?