G: Miten olet saanut työpaikkasi? Millainen työ kyseessä?
Kommentit (22)
Soittelin kuopuksen lähestyessä kolmen vuoden ikää rehtoreita läpi, ja kävin näytillä muutamassa paikassa, olisimman useammankin paikan saanut. Opettaja olen. =)
Minut kutsuttiin haastatteluun (3 henkilöä) ja siitä viikon päästä tarjottiin vuoden sijaisuutta. Aloitan vuodenvaihteen jälkeen.
...Idän alueen neuvoloiden ylihoitajalle ja kysyin onko osa-aikaista työtä kun jaamme hoitovapaan mieheni kanssa. Löytyi työ. Olen siis neuvolantäti, aiemmin en ollut neuvolatyötä tehnyt.
Soitin nykyiseen työpaikkaani kun sain tiedon irtisanomisestani edellisessä työpaikassa. Uusi pomo laittoi heti postissa tulemaan työsopimuksen. Työt olisin saanut aloittaa vaikka ihan heti, mutta minulla oli vielä irtisanomisaika päällä. Alkutuotannon parissa työskentelen.
haastattelukutsun sain seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä. Työn saannissa vaikutti paljon työkokemus ja "oikeat" (= tilanteeseen sopivat) aiemmat työnantajat.
Työ on IT-alan asiantuntijatyötä.
Kyseessä valtion huonopalkkainen virka.
juuri kun gradu alkoi olla valmis. Siellä olen sitten viihtynyt, oikeastaan koskaan en ole kunnolla hakenut töitä. En tiedä osaisinkokaan.
psykologi
sain projektitutkijan paikan yliopistolta valmistuttuani. Kaveri oli samassa yksikössä ja oli suositellut esimiehelle. Kuulin, että projektiin on työntekijä hakusessa ja soitin esimiehelle. Aiempi työkokemus aiheen parissa tietenkin auttoi, mutta työpaikka ei koskaan olisi edes tullut avoimeen hakuun joten kaverin vinkki oli arvokas.
johon kuului harjoittelua. Jo ekan harjoittelujakson päätteeksi pomo ilmoitti, että on valmis palkkaamaan minut kurssin jälkeen vakkariksi. Muuten 19.12.2001 oli eka harjoittelupäiväni eli huomenna 10v. Virallisesti työsuhde alkoi 13.8.2002. Toimistotyö kyseessä.
kävin haastattelussa ja testeissä, ja sain paikan. Olen esimiestehtävissä teollisuudessa.
Kansainvälisen firman esimiestehtävissä. Ei olisi cv riittänyt...
kesätöihin - äitiysloman sijaisuus - vakituinen sopimus
toimistotyö, asiakasneuvoja
Minut valittiin haastattelun jälkeen (haastateltiin muutamia) ensin tuntiopettajaksi ja sitten vuosia myöhemmin sain lehtorin viran.
toimistotyötä, palveluneuvoja.