Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Melkein 24/7 känny kädes mut onneksi ihminen on tehty silleen et välil pitää nukkua
Vierailija kirjoitti:
Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)
Kummallista, että sinne pääsee heknkolahjaisetkin.
Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.
Mä aina välillä pelkään että mä oon narsisti
Pelkääkö kukaan muu olevansa narsisti?
Toivottavasti en ole psykopaatti ainakaan
En haluaisi olla paha ihminen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Sanna Marin
On heikkolahjainen? Tuskinpa sentään!
Vihaan itseäni kun en oo niin empaattinen kun haluaisin olla
Todella paha ihminen olen että ihan itteäkin surettaa😢😥😓
En ihan psykopaatti ehkä kummiskaan mutta todella itsekeskeinen ihminen eli narsisti😓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi valmistavan opetuksen kautta (2 kk) lähihoitajaksi opiskelemaan. Siis ihan testeillä todettu heikkolahjaisuus (laaja-alaiset oppimishäiriöt)
Sehän on vaa hieno homma että pääsee. Eikä aina ne psykologien testit kerro totuutta ihmisestä välttämättä.
Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?
Ja osaan todella hyvin manipuloida ihmisiä puolelleni joka ei oo itsestänikään välillä kovin kivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole hieno homma. Olin kerran heikkolahjaisen lähihoitajaopiskelijan ohjaajana, eikä hän ymmärtänyt mitään potilaan hoidosta. Teki mitä pyydettiin tekemään (ei kuitenkaan oma-aloitteisesti), mutta mitään syvempää ymmärrystä siitä miksi näitä asioita tehdään ei löytynyt. Silloin kaikki vastuu kaatuu työkaverille. Ei tuollaista ihmistä voi luottaa yksin yövuoroon, kun pitäisi osata toimia, jos potilaalle tuleekin jotain akuutimpaa ongelmaa. Ei myöskään ole oikein, että on tietyt ammattitaitovaatimukset, tietyt asiat jotka on pakko osasta kun olet valmistunut ja hän ei niitä hallitse kun on päässyt kaikesta helpommin läpi. Todistukseen tulee ihan sama tutkinto suoritetuksi ilman mitään merkintää siitä, että kaikki on menty mukautetun suunnitelman kanssa läpi. Menisitkö itse mukaitetun koulun käyneen lääkärin hoidettavaksi?
Olen yrittänyt opettaa yhtä, joka ei meinaa selvitä helpoimmistakaan lääkelaskuista, ei ole vaan alkeellisintakaan tajua miten ne pitäisi laskea. Miten semmoinen ihminen pystyy huolehtimaan potilaiden/asiakkaiden lääkehoidosta turvallisesti? On todellakin väärin että tuommoisilla taidoilla pääsee koulut läpi.
Olen natsihullunarsistipsykopaatti