Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
HEIKKOLAHJAINEN=Laikkohehjainen
Kehitysvammainen= vahityskemmainen
En ainakaan minä kärsi häkiluiriosta kun lenasaikit hallussa samalla lailla kun palkajalloilijalla on palkajallo hallussa😄
Mulle varmaan sais laittaa kuvaleikkejä kun saattaa toi hahmotushäiriö välillä vähän vaivata😄 Mut lukihäiriöisillehän on sit varmaan kuvat hallussa paremmin kuin sanat😄
Kyl mä välillä muistan visuaalistakin tietoa ja sit välillä meinaa unohtua nimet yms. kielellisen muistin asiat😄 Se johtuu siitä kun olen indigoihminen niin minulla toimii molemmat aivopuoliskot yhtä hyvin😄 Normaaleilla immeisillä on toinen aivopuolisko toista vahvempi😄
Toi on faktatietoa mitä netissä lukee kun itse tiedostan omat aivoni sellaiseksi että molemmat aivopuoliskot toimii tasavahvasti😄
En ole mikään heikkolahjainen😄 No jos mä oon heikkolahjainen jossain niin laulamisessa,soitinten soittamisesta ja piirtämisessä😄 Ei ole vaan luontaista lahjakkuutta mulla niihin😄
Tätini, en tiedä diagnosia tai onko edes sellaista mutta ei mm osaa laskea yhtään, että jos hänellä on 10 e kolikoina niin menee ihan sekaisin eikä saa järkevää summaa aikaan eikä osaa ajaa metrolla, vaikka asunut puolet elämästään helsingissä.
Teki töitä perhepäivähoitajana 70 ja 80-luvuilla kun ei tuolloin alalle vaadittu mitään koulutusta ja pärjäsikin ihan hyvin, kuitenkin 3 omaa lasta. Miehen maksama ok-talo.
Et saa kaikenmaailman psykologit pyyhkiä persettä sillä mun laaja-alais oppimisvaikeus diagnoosilla😄 Miksiköhän ei hahmotushäiriölle ole virallista diagnoosia tautiluokituksessa? 🤔Kyl mä hyväksyisin sen jos minulle olisi annettu hahmotushäiriö diagnoosi. Tiedostan kumminkin ite että hahmottaminen on mun heikkous😄
Vierailija kirjoitti:
Tätini, en tiedä diagnosia tai onko edes sellaista mutta ei mm osaa laskea yhtään, että jos hänellä on 10 e kolikoina niin menee ihan sekaisin eikä saa järkevää summaa aikaan eikä osaa ajaa metrolla, vaikka asunut puolet elämästään helsingissä.
Teki töitä perhepäivähoitajana 70 ja 80-luvuilla kun ei tuolloin alalle vaadittu mitään koulutusta ja pärjäsikin ihan hyvin, kuitenkin 3 omaa lasta. Miehen maksama ok-talo.
Sillä voi olla dyskalkulia eli matematiikan oppimiskyvynhäiriö tai sitten matematiikka ei vaan yksinkertaisesti ole sen juttu. 😄
No lapsena mulla on ollut enemmän noita hahmottamisongelmia kun nykyään😄 Mulla on vaan toi oikea aivolohko kehittynyt hitaammin mitä vasen aivolohko😄 Niin on Albert Einsteinilläkin vasen aivolohko kehittynyt hitaammin ja sillä on ollut vaikea oppia kieliä yms ja se ollut yksi maailman nerokkaimpia tiedemiehiä😄
Vierailija kirjoitti:
Minä.
Ai olet heikkolahjainen? 😄 Miten olet päätynyt siihen tulokseen? 😄
Oonkohan minä humanisti🤔 Minä ku kuvittelin et minä olen enempi luonnontieteilijä,mut ehkä minä oon sit sekaisin humanistia ja luonnontieteilijää😄
Humanisti tarkoittaa sitten humanististen aineiden opiskelijaa tai tutkijaa😄
Vierailija kirjoitti:
Oonkohan minä humanisti🤔 Minä ku kuvittelin et minä olen enempi luonnontieteilijä,mut ehkä minä oon sit sekaisin humanistia ja luonnontieteilijää😄
Olet ainakin erittäin lahjakas spämmäämään noita hymiöitä. Puolet tästäkin sivusta vaan sun hymiöitä.
Eli enhän minä ole humanisti kun enhän minä opiskele tai ole tutkija humanistisilla aloilla😄
No en minä ole hullu luonnontieteilijäkään kun en ole opiskellut mitään luonnontieteellisessäkään😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ainakin erittäin lahjakas spämmäämään noita hymiöitä. Puolet tästäkin sivusta vaan sun hymiöitä.
No hyvä että on ainakin jossain lahjakas😄
Ketähän muita olis vielä jotka on heikkolahjaisia🤔 Varmaan kaikenmaailman spurgut ja narkkarit on heikkolahjaisia kuka muuten jaksais vetää viina ja piriä joka päivä.