Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
1301/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks trumppi on oranssin värinen 🤔 onko se appelsiini 😂😂😂

Vierailija
1302/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani on vähä pervon näkönen tulee mieleen yks juttu siit 🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks on keltasta veskipaperii se hieroo pyllyn kipeeks 😄 valkonen on pehmeempi 😊

Vierailija
1304/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja ford on valkovenäläine automerkii 😆

Vierailija
1305/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko venäjän pääkaupunki on minsk 😄

Vierailija
1306/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovenäläinen on myös drinkki 🤣🤣 sitäpä ette tienneet mut hyvä ku kerroin nyt tiiätte ja on muutes hyvää 😂😂

Vierailija
1307/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin lähtee lappiin vaeltaa mut ilman karttaa ja kompassii 😄 kiipeen saanalle ja nukun siel huipul ilman makuupussii 😄

Vierailija
1308/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ennen ku alan niin vaativaan paikkaan kiipeemää niin ensiks pitää harjotella mount everestillä 🤣🤣 meen siis sinne ekaks mut en tokaks 😂😂 ja tietty ilman makuupussii riittää ku on koppa olutta mukana 🤣🤣

Vierailija
1309/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaks k2 ja sit vasta hurjin saana 😄

Vierailija
1310/4735 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen myös kilimanjarolle 😄 pikku juttuja tälläset 😄 rankempaa on nousta aamul ylös sängyst 🤣🤣🤣

Vierailija
1311/4735 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille tiedoksi että lukihäiriön takia ei joudu apukouluun eli EMU luokalle vaan EVY luokalle jossa noudatetaan normaalia opetussuunnitelmaa. EMU luokalla on heikkolahjaisia ja lievästi kehitysvammisia jotka pärjäävät mukautetussa opetuksessa eli helpotuksia on tehty. EVY luokilla taas mitään helpotuksia ei ole vaan ryhmät ovat pieniä ja opetusmenetelmät ovat sopivampia lukihäiriöisille ja dysfaatikoille. Näistä EVY luokkalaisista kehkeytyy hyvässä ammattitaitoisessa opetuksessa erittäin hyvin pärjääviä ihmisiä. Että kiitosta vaan sillekin EVY opettajalle joka opetti vanhinta dysfaatikko poikaani 6 vuotta. Nyt poikani on ylioppilas ja opiskelle insinööriksi. Sai lukiossa stipendin ja  M paperit.

Harmi, kun tällaisia erityisopetuksen muotoja ei ole enää. Nykyiseen on joka ikinen käytösongelmaisesta heikkolahjaiseen laitettu samaan luokkatilaan, jossa mennään heikompien ehdoilla, mistä sitten normaaliälyinen asperger tai lukihäiriöinen turhautuu. En sitten ihmettele yhtään, miksi ihmisillä on sitten ennakkoluuloja erityisluokkaa käyneitä kohtaan.

Vierailija
1312/4735 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tyhmä kuin saapas, pöhkö pölvästi ja laiskakin vielä ja lihava ja ruma ja köyhä.

Vierailija
1313/4735 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten minä itse.

Opin asiat eri tavalla kuin muut. Lukemaan en oppinut muiden tahdissa, mutta sitten vaan yhtäkkiä opin kuin itsestään. Mutta kirjoittamaan opin "suoraan", eli ilman tavuviivoja. Tästäkin tuli vielä tokalla luokalla sanomista, kun en käyttänyt tavuviivoja.

Niin joo, eskaria en käynyt lainkaan, en tiedä onko sillä mitään vaikutusta asiaan.

Englannissa ja matikassa olin totaalisen pihalla pitkin oppivelvollisuusaikaa. Toimin jonkun ihan oman logiikkani mukaan, alkaen siitä, että kun 1+1=2, niin 2+2=1. En tosin muista, minulle koskaan olisi havainnoitu asiaa niin, että esim tässä kaksi omenaa, saat vielä tästä kaksi omenaa lisää, montako sinulla nyt on?

Ja joo, en saanut kotoa tukea oppimiseen, olin alusta asti pitkälti omillani.

Kun ysi loppui, osasin hädintuskin esitellä itseni englanniksi. Nykyään osaan vähän enemmän. Voin katsoa ohjelmaa ilman tekstityksiä ja pysyä mukana jotenkuten. Tekstiä ymmärrän, kun ei ole liian haastavaa sanastoa, pitkän tekstin kanssa aivot väsyvät äkkiä.

Jo englannin ja matikan takia olen monesti saanut kuulla olevani tyhmä ja vaikka mitä.

Äidinkielessä olin lopulta yläasteella suht hyvä, vaikka opin lukemaan paljon muita myöhemmin. Ainekirjoituksista sain ysejä ja kymppejä, kielioppikokeet vähän vaihtelevasti lukemiseni mukaan. Ainakin yhden 9- kokeen muistan.

Vierailija
1314/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laikkohehjainen😂😂😂😂😂

Vierailija
1315/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kdldlspdpdödmzmzmzmzmznznznzndkdl

Vierailija
1316/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu ku pullosta tullut XD

Vierailija
1317/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse elämä tylsää,oisko töihinmeno mitään? Oishan se vaan kuka palkkaa hulluja töihin😂

Vierailija
1318/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ikinä ollut ees haaveammattia😀

Vierailija
1319/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Ikää päälle 30 vuotta, monet koulut jääneet kesken eikä ole tehnyt päivääkään töitä. Lapsi otettu huostaan, ja kovasti yrittää raskautua yhden yön jutuilleen koska "ois kivaa ku ois vauva." Tällä henkilöllä on myös edunvalvoja joka valvoo rahankäyttöä ym.

Vierailija
1320/4735 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun ensvuonna varmaan töihin kun mun kuntoutustuki loppuu😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän