Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Tunnen. Isoveljensä on kehitysvammainen.
Jos mä oon hullu 'luonnontieteilijä' 😂
Vierailija kirjoitti:
niinkö?
Hullu luonnontieteilijä jos mä oisin da daigadaigadaiga diigdaa kaiket päivät istusin laboratoriossa jos hullu luonnontieteilijä oisin mä😂
Mä tein uudet sanat kappaleelle rikas mies jos oisin😂 XD
Kyllä mä taidan Spede Pasanen olla 😂
Spede Pasanen on varmaan älykkäin Suomessa elänyt henkilö koskaan👍
Lääkärit on tyhmiä kun ne ei tajuu näistä uuden ajan ihmisistä mitään😂
Tiedän. Jotkut käyttävät termiä puolivammainen. Suurtalouskeittiöllä toinen ja laitoshuoltajana toinen eli ihan työelämässä. Toisella on lapsi, jonka kasvatuksesta on suoriutunut hyvin, lapsi opiskelee amiksessa että ei ole terävin kynä hänkään, mutta ei kaikki voi ollakaan lääkäreitä tai lakimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinkö?
On heillä perheessä lisäksi useampi normaalikin lapsi syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Jotkut käyttävät termiä puolivammainen. Suurtalouskeittiöllä toinen ja laitoshuoltajana toinen eli ihan työelämässä. Toisella on lapsi, jonka kasvatuksesta on suoriutunut hyvin, lapsi opiskelee amiksessa että ei ole terävin kynä hänkään, mutta ei kaikki voi ollakaan lääkäreitä tai lakimiehiä.
Jos opiskelee amiksessa niin siitä ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä että onko tyhmä vai ei. Käytännöllinen älykkyys on yhtä arvokas siinä mitä joku loogis matemaattinen älykkyys
Vierailija kirjoitti:
Hän sai jotenkuten peruskoulun käytyä, kerran jäi luokalleen. Koulusta meni suoraa töihin, siihen aikaan heikkolahjainen ja kouluttamatonkin vielä sai jotain työtä, hän oli ensin juoksupoikana, sitten varastolla apulaisena ja sitten raksalla aputöissä. Armeijan jälkeen meni ammattikouluun johonkin aikuislinjalle ja sai sen suoritettua. Sen jälkeen on ollut aina töissä omalla alallaan, ahkeraksi kehuttu. Nyt hän on jo noin 50 v. Naimisissa ihan fiksun naisen kanssa, lapsia joista yksi on myös heikkolahjainen. Oman talon on itse rakentanut. Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvää elämää elänyt.
No eipä kuullosta heikkolahjaiselta, jos on ollut älliä tehdä jopa oman talonsa.
Kuinka moni "normaali" sellaiseen pystyy???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sai jotenkuten peruskoulun käytyä, kerran jäi luokalleen. Koulusta meni suoraa töihin, siihen aikaan heikkolahjainen ja kouluttamatonkin vielä sai jotain työtä, hän oli ensin juoksupoikana, sitten varastolla apulaisena ja sitten raksalla aputöissä. Armeija n jälkeen meni ammattikouluun johonkin aikuislinjalle ja sai sen suoritettua. Sen jälkeen on ollut aina töissä omalla alallaan, ahkeraksi kehuttu. Nyt hän on jo noin 50 v. Naimisissa ihan fiksun naisen kanssa, lapsia joista yksi on myös heikkolahjainen. Oman talon on itse rakentanut. Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvää elämää elänyt.
No eipä kuullosta heikkolahjaiselta, jos on ollut älliä tehdä jopa oman talonsa.
Kuinka moni "normaali" sellaiseen pystyy???
Ei ainakaan mun kädentaidot riittäisi siihen😂 vaikka rakennusalalla olen opiskellut kun😀
Nekrofiili= semmoinen ihminen jonka seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu kuolleisiin. Zoofilia=Tarkoittaa sitä että niitten seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu eläimiin. Pedofiilia mun ei varmaan tarvii selittää kun uskon että kaikki tietää että mitä se tarkoittaa. Voihan olla niinkin että kaikki tietää noi 2 muutakin .
Niin ja mekafilia tarkoittaa että ne kiihottuu autoista.
Olen kävelevä tietosanakirja😊👍😂😀
Mä muistan tosi paljon maitten lippujakin👍😊😀😂
Historia on semmoinen mistä minä en tiedä paljon mitään koska se ei kiinnosta minua
Hihii en ole nero😂