Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorillle pitää tarjota esim kesätöitä jotta he saaavat ihan konkreettisia loogisia haasteita jotta aivot kehitttyvät täyteen mitttaansa.
onhan nuorille kesätöitä ollut aina. Mut tosiasiahan on et joku mansikanpoiminta ei kehitä kenenkään aivoja.
Kyllä se kehittää. Niitä mansikoita voi poimia vasemmalla kädellä ja erilaisissa haasteellisissa asennoissa. On tutkittu että liikuntaa harrastavat ovat muita älykkäämpiä. Erityisesti monimutkaisia taitoja vaativissa lajeissa, jotka kehittävät aivoihin ihan uusia liikeratoja ja hermotusta.
Esimerkkinä vaikka raskaansarjan nyrkkeilytähdet ja erilaiset karatekat. Näissä vaaditaan vaativaa rytmitystä ja monimutkaisia liikeratoja.
Vierailija kirjoitti:
Adolf Hitlerkin on leimattu psykopaatiksi,homoseksuaaliksi yms.
Niinpä. Ja miettikää miten kiva oli oikeasti.
Näin televisiossa, kutsuvat viisikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin televisiossa, kutsuvat viisikoksi.
👍
Vielä tunteroinen aikaa pistää kommenttiin tänne😀
Olen nekrofiili👎 Olen todella saastainen immeinen 😀
Ihmiset hei nyt kommentteja perkele😀
Kai mä oon niin vaarallinen ihminen niin kukaan kehtaa kommentoida mitään😀
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta nostan kun löytyi Googlen kautta. Tässä tällainen kysymys: Voiko älyllisesti heikkolahjainen olla esim. taiteellisesti lahjakas? Olen itse aina ollut taiteellisesti lahjakas, mutta muutoin epäilen omin älyllisiä kykyjäni: muut ihmiset ovat aina pitäneet minua jotenkin "yksinkertaisena" ja hyljeksineet tämän takia sosiaalisesti. Olen tutkinut kaikenlaista, mm. Aspergerin syndroomaa, mutta sekään ei aivan täsmää. Haluaisin ikäänkuin diagnosoida itseni, sillä olen tullut siihen pisteeseen elämässäni, jossa minun pitäisi selittää omille vanhemmilleni, miksi en ole onnistunut löytämään kumppania, ja hankkimaan lastenlapsia (painostus ja syyttely on kovaa). En voi sanoa heille syyksi, että muut ihmiset pitävät minua "yksinkertaisena". Tuo kuullostaa hassulta eikä taida edes pitää paikkaansa. Jos et löydä kumppania koska ihmiset pitävät sinua "yksinkertaisena" täytyy taustalla olla jokin oikea vajavuus. Mutta asperger se ei todennäkösesti ole. Voisiko olla älyllinen heikkolahjaisuus taiteellisella lahjakkuudella??? Tai lievä synnytyksestä aiheutunut aivovamma? Koin aikoinani rankan "imukuppisynnytyksen"...
Kuulostaa tutulta. Minulla oli joskus sama homma. Mutta paljon nuoremmalla iällä. Tunsin itseni koko peruskoulun ajan jotenkin vajaavaiseksi ja hieman tyhmäksi. Uskoin tosissaan että olen vain muita tyhmempi enkä varmaan koskaan tule pärjäämään elämässä. No vanhempani huomasivat myös että kaikki ei ole ehkä ok, joten minut vietiin tutkimuksiin. Paljastui että älyssäni ei ole mitään vikaa, mutta kärsin ADD:sta. Tuntuikin hyvin oudolta, ja samalla aivan mahtavalta, kuinka aloitettuani ADD lääkkeiden käytön en enää tuntenutkaan oloani tyhmäksi. Huomasin olevani ihan yhtä fiksu kuin muutkin. En vain koskaan ollut pystynyt keskittymään. Kun keskittymiskyvyttömyyden kanssa on elänyt koko elämänsä on sitä hyvin vaikea erottaa siitä onko vain tavallista tyhmempi. Mutta kuitenkin, lääkityksen ansiosta elämä alkoi sujua ihan toiseen malliin. Pääsin lukioon ja kirjoitin E:n paperit. Nyt opiskelen yliopistossa, ja olen menestynyt tähän mennessä opinnoissani hyvin. Löysin myös kumppanin rinnalleni. Että et sinäkään välttämättä ole lainkaan sen tyhmempi kuin kukaan muukaan. Voi olla että ongelmasi johtuvat samasta vaivasta kuin minulla. Mutta sitähän ei tiedä. Siksi sinunkin kannattaa ehdottomasti hakeutua niihin tutkimuksiin jos siltä tuntuu.
Kaikki lihavat, erityisesti lihavat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihavat, erityisesti lihavat naiset.
Ai ovat heikkolahjaisia vai? No onhan se toisaalta typeryyttä että ei osaa pitää itsestään huolta,mutta joillakin se lihavuus on sairaus että ei voi mitään että lihoo.
Kuuma kun helvetissä,onneksi huomenna jäähtyy ilma muutamalla asteella ainakin täällä päin👍
Vierailija kirjoitti:
Hän sai jotenkuten peruskoulun käytyä, kerran jäi luokalleen. Koulusta meni suoraa töihin, siihen aikaan heikkolahjainen ja kouluttamatonkin vielä sai jotain työtä, hän oli ensin juoksupoikana, sitten varastolla apulaisena ja sitten raksalla aputöissä. Armeijan jälkeen meni ammattikouluun johonkin aikuislinjalle ja sai sen suoritettua. Sen jälkeen on ollut aina töissä omalla alallaan, ahkeraksi kehuttu. Nyt hän on jo noin 50 v. Naimisissa ihan fiksun naisen kanssa, lapsia joista yksi on myös heikkolahjainen. Oman talon on itse rakentanut. Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvää elämää elänyt.
Miten heikkolahjainen osaa rakentaa talon?
Vihreän puolueaktiivin, nykyään hallituksessa...
en tiedä, olen ehkä itse. Tai siis äo varmasti korkea, pärjäsin koulussa sekä matemaattisissa aineissa että kielissä. Tutkinto on, lapsiakin ja hekin ovat älykkäitä. Mutta joku ruuvi mun päästä puuttuu, kun en millään silti pärjää elämässä taloudellisesti enkä myöskään henkisesti hyvin. Olen masennukseen kallellaan ja melko köyhä keski-ikää lähestyvä luuseri. Kai sekin jotain heikkolahjaisuutta on, ettei pysty käyttämään lahjojaan mihinkään järkevään ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sai jotenkuten peruskoulun käytyä, kerran jäi luokalleen. Koulusta meni suoraa töihin, siihen aikaan heikkolahjainen ja kouluttamatonkin vielä sai jotain työtä, hän oli ensin juoksupoikana, sitten varastolla apulaisena ja sitten raksalla aputöissä. Armeijan jälkeen meni ammattikouluun johonkin aikuislinjalle ja sai sen suoritettua. Sen jälkeen on ollut aina töissä omalla alallaan, ahkeraksi kehuttu. Nyt hän on jo noin 50 v. Naimisissa ihan fiksun naisen kanssa, lapsia joista yksi on myös heikkolahjainen. Oman talon on itse rakentanut. Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvää elämää elänyt.
Miten heikkolahjainen osaa rakentaa talon?
Se on varmaan vaan leimattu heikkolahjaiseksi
Vierailija kirjoitti:
en tiedä, olen ehkä itse. Tai siis äo varmasti korkea, pärjäsin koulussa sekä matemaattisissa aineissa että kielissä. Tutkinto on, lapsiakin ja hekin ovat älykkäitä. Mutta joku ruuvi mun päästä puuttuu, kun en millään silti pärjää elämässä taloudellisesti enkä myöskään henkisesti hyvin. Olen masennukseen kallellaan ja melko köyhä keski-ikää lähestyvä luuseri. Kai sekin jotain heikkolahjaisuutta on, ettei pysty käyttämään lahjojaan mihinkään järkevään ?
No älykkäillä ihmisillä on suurempi riski saaha mielenterveysongelmia kuin normaali älyisillä.
Vierailija kirjoitti:
No älykkäillä ihmisillä on suurempi riski saada mielenterveys ongelmia kuin mitä normaaliälyisillä on
Miks minä luulisin olevani hankala?