Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
581/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee nykynuorilla ja lapsilla et ilman teknologiaa on tylsää😀

Vierailija
582/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan kasvettu semmoiseen moalimmaan missä on teknologiaa joka puolella😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, eräs ystäväni. On iloinen, kova puhumaan ja  kaunis joten saa helposti miesseuraa mutta suhteet kaatuu viimeistään yhteenmuuttamiseen kun mies tajuaa, että eihän tämä osaa edes lakanoita vaihtaa!  Tyyli on  huomattavan lapsenomainen, on jotain koiranmallista pehmo-käsilaukkua ja kauluria. Kengännauhoja ei osaa solmia.  Edunvalvoja  hoitaa raha-asiat.  Eläintenpitokielto päällä,  kun ottanut eläimiä ja jättänyt hoitamatta. Jos saisi lapsen niin se kyllä otettaisiin heti laitoksella huostaan.  On jotenkin älytöntä ettei tuo näy ulospäin (tyyliä ehkä lukuunottamatta), kaunis  pitkähiuksinen punapää joka ei tiedä paljon on 1+2  ja luulee Tallinnaa maaksi....

Äitinsä on ihmeellisen ilmeetön ja vähäpuheinen (Aineita? Autismia?),   naispuoliselta Markus Kuortesaholta näyttävä karkkia mussuttava ketjupolttaja,    joka on tehnyt 6 lasta eri miehille ja potkaissut jokaisen lapsen ulos tämän tultua täysi-ikäiseksi eikä halua olla lastensa kanssa juurikaan tekemisissä.  Veli asuu  kehitysvammaisten asuntolassa,  normaaleilla sisaruksilla masennusta ja päihdeongelmaa. Nykyään varmaan sosiaalihuolto puuttuisi hyvissä ajoin perheen elämään mutta 70 ja 80-luvuilla jokainen hoiti omat asiansa ja kuka tahansa sai lisääntyä ilman, että esim. neuvolasta olisi tehty lasu.

Vierailija
584/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, eräs ystäväni. On iloinen, kova puhumaan ja  kaunis joten saa helposti miesseuraa mutta suhteet kaatuu viimeistään yhteenmuuttamiseen kun mies tajuaa, että eihän tämä osaa edes lakanoita vaihtaa!  Tyyli on  huomattavan lapsenomainen, on jotain koiranmallista pehmo-käsilaukkua ja kauluria. Kengännauhoja ei osaa solmia.  Edunvalvoja  hoitaa raha-asiat.  Eläintenpitokielto päällä,  kun ottanut eläimiä ja jättänyt hoitamatta. Jos saisi lapsen niin se kyllä otettaisiin heti laitoksella huostaan.  On jotenkin älytöntä ettei tuo näy ulospäin (tyyliä ehkä lukuunottamatta), kaunis  pitkähiuksinen punapää joka ei tiedä paljon on 1+2  ja luulee Tallinnaa maaksi....

Äitinsä on ihmeellisen ilmeetön ja vähäpuheinen (Aineita? Autismia?),   naispuoliselta Markus Kuortesaholta näyttävä karkkia mussuttava ketjupolttaja,    joka on tehnyt 6 lasta eri miehille ja potkaissut jokaisen lapsen ulos tämän tultua täysi-ikäiseksi eikä halua olla lastensa kanssa juurikaan tekemisissä.  Veli asuu  kehitysvammaisten asuntolassa,  normaaleilla sisaruksilla masennusta ja päihdeongelmaa. Nykyään varmaan sosiaalihuolto puuttuisi hyvissä ajoin perheen elämään mutta 70 ja 80-luvuilla jokainen hoiti omat asiansa ja kuka tahansa sai lisääntyä ilman, että esim. neuvolasta olisi tehty lasu.

Taidan tietää keistä puhut! Lapsilla semmoiset hienot jenkkinimet ja äiti kesät talvet minihameessa?

Vierailija
585/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I,m boheemi immeinen😀

Vierailija
586/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei hirveän hyvin ole selvinnyt. Hurja ylipaino jonka ottaa jotenkin annettuna. Tai hällä ei säteile syödyn karmean ruokavalion yhteys ylipainoon, selittelee ilmiselvää asiaa geeneillä. Muun muassa. Muita asioita ei viitsi rääpiä.

Mutta tämän ihmisen ylipaino on kuitenkin asia, jota viitsit rääpiä?

Vierailija
587/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin. Toinen on työssä kouluavustajana, sellainen hössöttäjätäti, varmasti pienet lapset tykkää. Varsinaisia kasvatuspulmia ei kyllä varmasti pysty ratkomaan, mutta sitä vartenhan on opettajat.

Toinen taas on nuoriso-ohjaaja tai jotain sinnepäin. Samalla tasolla teinien kanssa, niin tulevat juttuun. Omia lapsia kumpikaan ei ole kyennyt kasvattamaan ongelmitta.

Vierailija
588/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan tietää keistä puhut! Lapsilla semmoiset hienot jenkkinimet ja äiti kesät talvet minihameessa?

Varmaakin sama porukka, en nyt tiedä hienoista mutta tyyliä Nora, Jessica, Tom.

Vierailija
589/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin mukaan minun pitäisi olla niin heikkolahjainen, etten voisi edes kirjoittaa tätä, saati ymmärtää e.m. kysymystä. Osasin muistaakseni ratkaista ensimmäisen tehtävän.

Kuitenkin olen kirjoittanut aikoinaan ylioppilaaksi ja opiskellut korkeakoulussa. 

Vierailija
590/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Mensan äo testi on liian kapealainen😀

Vierailija
591/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus

Vierailija
592/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olla heikkolahjainen😀

Epäilemättä olet mutta voit silti opetella kirjoittamaan suomen kieltä oikein. Tässä esimerkki: Minä olen heikkolahjainen.

Osaatko nyt?

Vierailija
593/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään heikkolahjaisen, jolla on ärsyttävä tapa käyttää keltaista nauravaa hymiötä joka viestinsä lopussa tai keskelläkin viestiä.

Vierailija
594/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osaan kirjoittaa mutta minä kirjoitin tahallaan huonoa suomea😀

Vierailija
595/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nostan, kun löysin tämän Googlen kautta.. sain äskettäin AdhD-diagnoosin ja siihen liittyen papereitani penkoessa, löysin ala-asteen todistuksen johon opettaja kirjoittanut " Tiina (nimi muutettu heikkolahjainen?"

heikkolahjainen, tyhmä.. mikä on totuus? tiedän vain sen, että normaali en ole. kävin peruskoulun mukautetulla luokalla, koulun jälkeen oli lukuisia työkokeiluja kunnes sain eläkepäätöksen kaksivitosena.. älkää kysykö miten siinä onnistuin, olen vissiin niin toivoton tapaus :D ! osaan lukea, luen mielelläni. mutta matikkapäätä ei ole yhtään, enkä oikein  ymmärrä hallitse rahan käyttöä. kaikenmaailman lippujen ja lappujen täyttö on pahinta maailmassa, en myöskään oikein ymmärrä käyttöohjeita tai reseptejä... tosin tässäkin olen petrannut ja etsin netistä reseptejä, jotka eivät saa aivoja solmuun. moni laatikkoruoka esim. on todella yksinkertainen ! olen myös miestä ennakkoluulottomampi maustaja ja yllättävän usein onnistun kokeiluissani :D

niin, minulla on mies. pääasiallinen kokki, siivooja & Kelan tms lappusten täyttelijä taloudessamme...

lapsia meillä on kaksi, tervettä ja reipasta tapausta.  kumpaakin osaan hoitaa ilman että jonkin tarvitsisi vääntää rautalangasta tyyliin "vauva itkee, tee jotain". äitiys onkin antanut suuntaa & sisältöä elämälleni, ilman lapsia olisin luultavasti täysi kännissä kaikki päivät tai jotain.. olen suunnattoman ylpeä lapsistani ja toivon, että ovat saaneet enemmän isänsä geenejä ja vähemmän minun !

en hallitse nykyteknologiaa, olen ihan onneton kännyköiden & tietokoneiden kanssa. minulla on myös olematon suuntavaisto ja suurin osa tiedosta sujahtaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.  ystäväni tuntevat minut tälläisenä höttöpäänä eivätkä oikein osaa enää ihmetellä mitään :D

isäni on myös semmoinen höhlä ja äitini on aina ollut se joka maksaa laskut, laittaa ruokaa jne.. välillä mietin, että tä¨män täytyy olla perinnöllistä ! myös isän veli on melko yksinkertainen a serkullani (siis tämän setäni tyttärellä) on cp-vamma, asuu laitoksessa

oho, tulipa pitkä sepustus.. oikea romaani :D

Kirjoituksesi haiskahtaa itseironialta jota oikeasti ns" vähä-älyiset" eivät ymmärtäisi, muutenkin tekstisi  perusteella sanoisin, että et sinä mikään saapastyhmä ole.

Vierailija
596/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato välillä on kiva esittää tyhnempää kuin onkaan oikeesti😀

Vierailija
597/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä osaan kirjoittaa mutta minä kirjoitin tahallaan huonoa suomea😀

Muru, tämä on aikuisten palsta, painuisitko takaisin Demin sivulle kiitos.

Vierailija
598/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kysyit tätä?

Vierailija
599/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Indigolapsi (mikä se sitten ikinä lienekään), kyllä sä taidat olla malliesimerkki heikkolahjaisesta. Voitko mennä muualle spämmimään?

Vierailija
600/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato välillä on kiva esittää tyhnempää kuin onkaan oikeesti😀

Kyllä tuota olet jo ihan riittävän "tyhnä" ettei tarvitse esittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme