Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
561/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahassa ei mitään vikaa ole mutta emmä ny haluu raataa töissä sentakia että mä saisin sitä rahaa😀

Vierailija
562/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäillyt jo pidemmän aikaa olevani heikkolahjainen. Minua yleensä ihmiset pitävät tyhmänä. Koulussa ei kuitenkaan ole koskaan ollut ongelmia. Olen käynyt yliopiston. Siitä huolimatta olen jotenkin hidas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräs tuttuni taitaa olla. selittää samat asiat miljoonaan kertaan ja vieläpä luulee että se on se toinen joka ei nyt ymmärrä kun hän selittää. hän joutuu pohtimaan ihan yksinkertaisiakin lauseita ja käsitteitä tosi pitkään jos jotain joutuu jollekkin/jonnekkin selittämään. vaikka viesti menisi perille lauseella a, pitää alkaa sitten keksimään hänen mielestä ihan hiukan parempi lause b jota pähkäillessä kestää ikuisuus ja siinä hän sitten ähkii ja huitoo käsiään tuskastuneena ja odottaa että sinä luet hänen ajatuksensa ja keksit sen hänen puolestaan. toljottaa inhottavasti ja tulee liian lähelle. käyttää kummallista, vanhankuuloista kieltä puhuessaan. lisäksi kokoajan pitää olla värkkäämässä ja muuttamassa jotain ja koskaan ei osaa olla hetkeä rauhassa. hirveän herkkä panikoimaan pienimmistäkin asioista ja tämä sama piirre on valitettavasti periytynyt hänen lapselleenkin. se onkin sitten toinen tapaus erikseen... toivottavasti aika korjaa sen hänen kasvaessa.

Tällä on jotain neurologista ongelmaa. Kuulostaa autismikirjon ihmiseltä.

Vierailija
564/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama tuttu. esimerkkejä.

serkku kävi ns apukoulun, mutta pärjää ihan hyvin nyt aikuisena, rakennusyrittäjänä. koulu ei vaan maistunut.

naapurin täti. voi hyvänen aika. leski, kaksi roikalepoikaa jotka myös jollain lailla kehitysviivästyneitä. nyt kun mies kuoli niin on ihan pihalla, ei osaa käyttää pesukonetta, ei käydä pankissa, ei maksaa veroja, ei tehdä budjettia, käyttää esim cd-soitinta eikä todellakaan syödä terveellisesti... voi apua. mistä tiedän? no soittelee mun miehelle (joka oli edesmenneen miehensä työkaveri) koko ajan että tuu auttamaan: en saa herätyskelloa päälle/tv ei toimi/käytätkö kaupassa-lainaatko rahaa. halusi siirtää pankkitilin käyttöoikeuden  (!) mun miehelle, että tämä olisi sitten huolehtinut rahoista, kaikkien pin koodeista ja verkkopankkitunnuksista, kuskannut automaatilla ja maksanut laskut.  onneksi mun mies tajusi, että tässä menee auttamisen raja, muuten hänellä kai olisi nyt kaksi vaimoa :D 

Vierailija
565/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt jo pidemmän aikaa olevani heikkolahjainen. Minua yleensä ihmiset pitävät tyhmänä. Koulussa ei kuitenkaan ole koskaan ollut ongelmia. Olen käynyt yliopiston. Siitä huolimatta olen jotenkin hidas.

Voisin lisätä vielä joitakin asioita. Asuntoa on lähes mahdotonta pitää siistinä. Muut ihmiset saavat pidettyä asunnon koko ajan melko siistinä, mutta minä vain siivoan sen kun joku on tulossa kylään. Yleensä siivous on sen tyylinen, että tungen kaikki tavarat vaatehuoneeseen, imuroin ja pyyhin pinnat ja ehkä pesen lattiat. Eli ulkoisesti asunto näyttää ihan perus siistiltä, mutta kohta on taas sotkuinen. Jotenkin asunto likaantuu myös paljon enemmän kuin muilla. Ainakin sellainen tunne minulla on :D

Ruokaa en osaa tehdä. Toki joku makaronilaatikko vielä menee, mutta mikäli on yhtään erikoisemmasta ruoasta kyse, onnistun aina jotenkin pilaamaan sen. Söisin mieluiten vain pelkkiä valmisruokia, mikäli niitä kehtaisin ostaa.

Lapsellisuus, joka näkyy siinä, että edelleen mietin monissa asioissa muiden mielipiteitä. Laivalla alkoholi ei ole minulle se juttu, vaan karkit.

Kun olen ollut töissä, minulle kerrotaan kaikki itsestäänselvyydet kädestä pitäen. Se on hankalaa kun ei itse tunnista tyhmyyttään. Kuitenkin niin monet minua kohtelevat niin kuin en ymmärtäisi edes perusasioita. Joskus se ärsyttää.

Vierailija
566/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut jotka on käyny yliopiston niin pitää itseään heikkolahjaisena,eikai heikkolahjaiset pysty käymään yliopistoa. No minulla taas on diagnoosina Laaja-alaiset oppimisvaikeudet mutta emmä ny ite pidä itteeni heikkolahjaisena😀 Vai onkse niin et tyhmät luulee itsestään liikoja ja päin vastoin😀 Kyllä mä toki tiedostan et minulla on hahmotus ja hienomotoriikka ongelmia,mut emmä ny tyhmäksi itteeni miellä silleen kokonaisvaltaisesti😀 Uskon olevani Indigochild😀

Vierailija
567/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pieni- ja keskituloiset. Hekin ovat lähteneet koulun käyntiin tasan samalta viivalta kuin muutkin. Eivät vain ole kyenneet seuraamaan kun ilmaista opetusta on annettu. Ei siis henkiset kyvyt ole riittäneet, tai ovat laiskoja, ja siksi ovat joutuneet tyytymään niihin töihin missä nyt ovat.

Vierailija
568/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on niin että jokainen määrittelee heikkolahjaisuuden omalla tavallaan😀

Vierailija
569/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, HALLITUS on täynnä näitä naisvauvoja.

Vierailija
570/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessa olevat on kaikki itsekeskeisiä paskanpuhujia ja vallantavoittelijoita😀 Niille ihan turhaan maksetaan isot palkat tyhjänpäiväsestä työstä😀

Vierailija
571/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, HALLITUS on täynnä näitä naisvauvoja.

Se yksi emäntä on kyllä imettäjän näköinen.

Vierailija
572/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen perheen. Äiti ja tytär ovat normaalimmasta päästä, vaikka eivät hekään mitään ruudinkeksijöitä. Molemmat vanhemmat käyvät töissä, äiti siivoaa, en tiedä mitä työtä mies tekee.

Tytär kävi tavallisen koulun, jäi tosin monta kertaa luokalle ja kaksi luokkaa alempana saavutti oppivelvollisuusiän. 

Poika kävi muutaman vuoden tavallista koulua ja on nyt erityisopetuksessa. Miehen puheesta en juuri saa selvää. Äidin ja tyttären kanssa voi jutella normaalisti. Pojalla meni kauan, ennen kuin oppi puhumaan, vielä ala-asteen ensimmäisillä luokilla puheen tuottaminen oli hankalaa.

Koti ja piha ovat sotkuisia ja hoitamattomia, mutta ilmeisesti heille itselleen ok. Tytär näyttää nyt seurustelevan. Ovat oikein ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.  Taloudellisesti kai välillä aika tiukkaa, pyytävät rahaa silloin tällöin. Autan heitä mm. pikku hommia vastaan. Ja autan kyllä muutenkin.

Vierailija
573/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehän sisällä elävät todellisuudesta ja luonnosta irtautuneet somen orjat alkaa olla aika kypsää kauraa.

Vierailija
574/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin lisätä vielä joitakin asioita. Asuntoa on lähes mahdotonta pitää siistinä. Muut ihmiset saavat pidettyä asunnon koko ajan melko siistinä, mutta minä vain siivoan sen kun joku on tulossa kylään. Yleensä siivous on sen tyylinen, että tungen kaikki tavarat vaatehuoneeseen, imuroin ja pyyhin pinnat ja ehkä pesen lattiat. Eli ulkoisesti asunto näyttää ihan perus siistiltä, mutta kohta on taas sotkuinen. Jotenkin asunto likaantuu myös paljon enemmän kuin muilla. Ainakin sellainen tunne minulla on :D

Ruokaa en osaa tehdä. Toki joku makaronilaatikko vielä menee, mutta mikäli on yhtään erikoisemmasta ruoasta kyse, onnistun aina jotenkin pilaamaan sen. Söisin mieluiten vain pelkkiä valmisruokia, mikäli niitä kehtaisin ostaa.

Lapsellisuus, joka näkyy siinä, että edelleen mietin monissa asioissa muiden mielipiteitä. Laivalla alkoholi ei ole minulle se juttu, vaan karkit.

Kun olen ollut töissä, minulle kerrotaan kaikki itsestäänselvyydet kädestä pitäen. Se on hankalaa kun ei itse tunnista tyhmyyttään. Kuitenkin niin monet minua kohtelevat niin kuin en ymmärtäisi edes perusasioita. Joskus se ärsyttää.

Et ole tyhmä, tuo on yleistä adhd-ihmisillä ja jotkut ovat boheemeja ilman neurologista häiriötäkin. Ja mitä vikaa siinä nyt on että alko ei maistu, mutta karkit kyllä?

Vierailija
575/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mäkään jaksa siivota😀

Vierailija
576/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I,m maailman laiskin immeinen😀

Vierailija
577/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välil jaksa ruokaakaan laittaa niin elän sit voikkuleivällä😀

Vierailija
578/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskivuoret kertyy ja silleen😀 Mut this is My life. 😊Jaksaskohan tuota sitten jos käyttäs jotain ADHD lääkkeitä,mene ja tiedä😀

Vierailija
579/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD on sama kuin indigochild😀

Vierailija
580/4735 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I,m olen älypuhelin ja nettiorja😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän