Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Täällähän niitä on enemmän kuin tarpeeksi.
Heikkolahjaisia vai? 😀 I,m indigochild😀
Minä. Ymmärrän yksinkertaiset ja perusjutut, osaan laittaa ruokaa, siivota yms. Olen siivoojana, mutta en osaa jutella ihmisille, jos esim joku rupee puhumaan työasioista kuten esim kiky, palkkalaskelma yms ns "aikuisten asiat" olen ihan sekaisin, en ymmärrä politiikasta, yms. Olen lapsenmielinen, yksinkertainen
Joskus harmittaa oma tyhmyys, mut toimeen tulen
Tunsin. Eräs kaverini serkku. Vanhemmat passannut ihan kaiken, rahasta alkaen. Monta kertaa muuttanut koska ei pystynyt huolehtimaan asunnosta ja vuokrasta , mennyt kihloihin ja muuttanut taas, sama kaava: kihloihin, yhteen muutto, ero, asunnon vaihto, kihloihin, yhteen muutto, ero, asunnonvaihto... Miehiä vaihtaa useasti.
Ei osaa tehdä ruokaa, hyvä että edes valmisruoka onnistuu... Ei osaa siivota, jouduttiin kaverini kanssa siivoamaan paskaista asuntoa, ei osaa vaihtaa puhtaita lakanoita jne. Todella surkea kotitöissä, ryyppää vaan ja shoppailee, puhuu yksinkertaisia ja lapsellisia asioita. Ei ymmärrä kyllä perusasioista yhtään mitään ja monesti saanut hävetä jos julkisesti kuljetaan yhdessä
Toi tapaus kuullostaa jo kehitysvammaiselta😀
Voisiko tuon naurumaan bannata.
Kyllä valitettavasti, huonekalujen kasaus on rakettitiedettä ja kelan hakemukset mahdottomia täyttää ilman virkailijan apua, kun ovat epäselviä ja monimutkaisia. Hohhoi, ja kyllä pärjäävät elämässä niinsanotusti normaalisti. Aina ihmettelen miten kukaan työnantaja palkkaa näitä.
Naurumaa😀 olikoihan toi uus sana? 🤔
Mikä on elamassa parjaaminen normaalia?😀 Oravanpyörassa oleminen ei olla normaalia elamaa😀
Jos oravanpyora on jollekin normaalii niin mulle se on epänormääliä😀
Töissä käymisestä ei olla mitaa hyotya itelle,siitä vaan hyötyy yhteiskunta😀
Kuka haluta maksaa veroja paskalle yhteiskunnalle😀
Ei saisi olla niin että töissäkäynti on ainut oikea vaihto ehto😀 Vaan jokaisella pitäisi saada olla se oma tie mitä kulkee ja töissäkäyvien ei pitäisi sitä tuomita😀 Mut se onki kateellisten panettelua kun itse joutuvat raataa siinä oravanpyörässä😀
Vapaus on se juttu mita immeiset tarvii,eika sita et joka paiva pitäs herata aamulla aikaisin ja menna töihin johonkin tiettyyn aikaan ja sit olla siellä tietty aika ja sit tulla väsyneenä kotiiin ja taas sama rumba jatku seuraava päivänä😀
Oravanpyörä= Järjettömyyden multihuipentuma😀
Kyllä se on niin et idiootit menee tohon oravanpyörään mukaan ja fiksuimmat osaa väistää sen😀
eräs tuttuni taitaa olla. selittää samat asiat miljoonaan kertaan ja vieläpä luulee että se on se toinen joka ei nyt ymmärrä kun hän selittää. hän joutuu pohtimaan ihan yksinkertaisiakin lauseita ja käsitteitä tosi pitkään jos jotain joutuu jollekkin/jonnekkin selittämään. vaikka viesti menisi perille lauseella a, pitää alkaa sitten keksimään hänen mielestä ihan hiukan parempi lause b jota pähkäillessä kestää ikuisuus ja siinä hän sitten ähkii ja huitoo käsiään tuskastuneena ja odottaa että sinä luet hänen ajatuksensa ja keksit sen hänen puolestaan. toljottaa inhottavasti ja tulee liian lähelle. käyttää kummallista, vanhankuuloista kieltä puhuessaan. lisäksi kokoajan pitää olla värkkäämässä ja muuttamassa jotain ja koskaan ei osaa olla hetkeä rauhassa. hirveän herkkä panikoimaan pienimmistäkin asioista ja tämä sama piirre on valitettavasti periytynyt hänen lapselleenkin. se onkin sitten toinen tapaus erikseen... toivottavasti aika korjaa sen hänen kasvaessa.
Osaakohan heikkolahjaiset kertotaulut? 🤔