Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4732)
Itse olen, vaikea keskittyä ja muistaa esim: jotain oppiaineita kuten fysiikkakemia, matikka ym teoriat, käsityö, kuvaamataito, opin tekemällä paremmin.
Epäilen adhd et on, mut en iän 55v.(ja eläkkeellä yli 10v) takia pääse testeihin(eikä varaa yksityiselle lääkärille menoa n.3000 e tutkimus)
Jotenkuten pärjännyt
Vierailija kirjoitti:
Yksi entinen kollega on jäänyt mieleen. Yksinkertaiset asiat piti selittää uudestaan ja uudestaan kuukaudesta toiseen. Ei vain millään oppinut että kun on päivä x, tehdään asia y. Siis hyvin suoraviivaista, säännönmukaista ja yksinkertaista. Muut oppivat saman päivässä.
Jokainen oppii omaa tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi entinen kollega on jäänyt mieleen. Yksinkertaiset asiat piti selittää uudestaan ja uudestaan kuukaudesta toiseen. Ei vain millään oppinut että kun on päivä x, tehdään asia y. Siis hyvin suoraviivaista, säännönmukaista ja yksinkertaista. Muut oppivat saman päivässä.
Tämä voisi olla minusta. Olen kuitenkin korkeakoulutettu ja opiskellut enemmän kuin tuo mahdollinen arvostelijani. Adhd minulla kuitenkin on se vaikeuttaa oppimista.
Luottakaa itseenne. Kaikki on hyviä omana itsenään.
Kellotaulu on ihan hukassa lapsilla. Heikkolahjaisuus on selvästi lisääntynyt Suomessa: https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/8787982?utm_term=Autofeed&utm…
Nykyiset koululaiset ovat ihan sekaisin. Nyt voimaan astunut puhelinkieltokin sen osoittaa todeksi, vanhemmat hakevat lausuntoa jotta lapsilla olisi lupa käyttää puhelinta.
Pystyn elämään yksin vaikka oon heikkolahjainen.
Hyvää syyskuun alkua kaikille.
Mulle terhdään arvio rahatilanteestani . Sosiaalityöntekijä sen tekee arvion. Lähiaikoina.
Öö, no miksi sitten monikossa lapset eli miksi niitä on tehty lisää?