Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4732)

Vierailija
4261/4732 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla et mun pelailut on nyt taas pelattu joksikin aikaa. Paitsi jos en pelaa the last of useja läpi pleikka nelosella,tai sitten  hanki jotain uutta peliä pleikalle tai switchille. Yksi mahdollisuus on tietenkin sekin, että pelaan jonkun pelin läpi mikä on kesken. 🙂 Pleikka 5 pitää hankkia sitten kun tulee se fiilis. 😀

Vierailija
4262/4732 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut videopelaaminen on kallis harrastus,niin ei sitä ihan koko aikaa raski uusia pelejä hommata. 😀 Sitten  sekin et jos ei satukkaan olee sellainen peli minkä jaksaa pelata läpi,niin menee rahaa hukkaan. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4263/4732 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut olen kämpän tänä vuonna kaksi kertaa 1.2 ja 11.4 🙂 En tiiä milloin opin siivoamaan joka tai edes joka toinen viikko. 🙂 Varmaan sitten kun olen joka viikko omassa kämpässä. 🙂

Vierailija
4264/4732 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menen lenkille ystävän kanssa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
4265/4732 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vapunaattoa kaikille!

Vierailija
4266/4732 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa vappua!

Vierailija
4267/4732 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden heikkolahjaisen perheen. Lapsia syntyy vuoden välein, myös yhdet sisarukset samana vuonna eivätkä ole kaksosia.

Puolet lapsista sijoitettuina. Ainakin 5 koiraa heillä

(Tietty vielä saksanpaimenkoiria)

Ajelevat autolla joiden ikkunoista ei näy mitään kun koirat ovat kuolanneet ne ja lapset istuvat sylikkäin.

Ovat kierosilmäisiä jonka vuoksi katsovat eteenpäin pää vinossa. Kuitenkin ihan normi koulua käyvät nää lapset.

Ovatko äiti ja isä sisaruksia keskenään? 

Vierailija
4268/4732 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Vierailija
4269/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällä hetkellä katon vanhoilta VHS:ltä ohjelmia,kun toissa viikon sunnuntaina aloitin sellaisen projektin. 😀 Ei oo vielä jaksanut niitä leffoja kattoo,mitä oon ostanut kirpputorilta. Minä ostin tuossa huuto.netistä rentun ruusu DVD:n,kun ei näkynyt kunnolla videolta se leffa. 👍💪🙂

Vierailija
4270/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin pyöräilemässä 20.14 km. 🙂

Vierailija
4271/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelaaminen on taas nyt jäänyt. 😀

Vierailija
4272/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita persuja jotka täyttvät kriteerit. Sitä lahjattomuutta, joka ei kuitenkaan ole varsinaista kehitysvammaisuutta, kutsutaan "elämäm kovaksi korkea kouluksi".

Vierailija
4273/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tubettajan kaikkien videoiden katsominen projekti etenee pikku hiljaa. Paitsi en minä sen peli videoita jaksa katsoa,niin ne olen skipannut. 🙂

Vierailija
4274/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yhden podcastin mitä kuuntelen,niin sen jaksot on kuunneltu tähän mennessä kaikki,paitsi uusinta jaksoa en oo vielä kuunnellut,mikä on julkaistu tänään. 🙂

Vierailija
4275/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa oli luokkatoverina tyttö, jonka äiti oli varmaan heikkolahjainen. Tätä tytärtä kiusattiin, mutta äitinsä oli siis jostain saanut päähänsä että minä kiusaan häntä, ja vain minä. Ei auttanut, vaikka yritin ottaa tämän tytön mukaan porukkaan ja osoittaa, etten syrji. Ei auttanut vaikka tyttö itse kertoi äidilleen ketkä häntä kiusaavat.

Tämä äiti otti toistuvasti yhteyttä rehtoriin ja opettajiin ja puhui minusta pahaa. Jopa pari opettajaa yritti selittää hänelle, että itse asiassa hänen tytärtään kiusaavat todennäköisesti tietyt muut henkilöt. Ei auttanut, siinäkin oli kiusaamisen takana muka minä. Äitiäni hän vihasi, ilmeisesti eivät tulleet aikoinaan koulussa toimeen. 

Tämän tytön äidin mukaan minä kiusasin häntä vielä peruskoulun jälkeenkin, ja ekoilla työpaikoilla myös. Ei auttanut selittää, että meidän välillämme oli siinä vaiheessa välillä satoja kilometrejä etäisyyttä. Täytyy myöntää, että vaikka olin itsekin koulukiusattu, olen tämän kokemuksen jälkeen suhtautunut skeptisesti vaatimuksiin pakottaa kiusaaja vaihtamaan koulua. 

Vierailija
4276/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekon mm-kisojahan sitä tulee katsottua. Tänään tulee Suomi vs Norja peli klo.18.55 alkaen. 🙂

Vierailija
4277/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä virallisia määritelmiä, kuka on heikkolahjainen tai kehitysvammainen, joten en voi ottaa kantaa.

Tunsin erään naisen, jota miehensä kutsui kehitysvammaiseksi, koska vaimolta puuttui alun alkaenkin yksi hammas suusta. Heikkolahjaisia taas tämän palstan määritelmän mukaan ovat ne, jotka eivät ole samaa mieltä kirjoittajien kanssa jostain asiasta!

Vierailija
4278/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, musta tuntuu, että äitini puolen suku on noita täynnä. Serkkuni on aina ollut "outo" ja lapsellinen. Vasta aikuisena olen tajunnut, että nykypäivänä hänetkin varmaan jotenkin diagnosoitaisiin, mutta eipä sitä tehty 60-70-luvuilla, jolloin hän oli lapsi.

Tyyppi tuntuu jääneen ihan lapsen tasolle. Huumori on pierutasoa, naureskellaan jollekin Petri Nygårdin biisille ja luukutetaan sitä räkätyksen säestämänä kerta toisensa jälkeen. Sosiaaliset taidot ovat muutenkin nollassa. Serkun mielestä on tosi hauskaa röyhtäillä ja piereskellä mahdollisimman äänekkäästi sukujuhlissa, kuten valitettavasti aikoinaan siskoni ristiäisissä ja minun häissäni. Hän myös järjestää syömisspektaakkeleita julkisissa tilaisuuksissa. Saattaa lohmaista juhlissa oikeasti puolikkaan kakun lautaselleen ja syö sen kuin  eläin, röyhtäilee, maiskuttaa ja hekottelee äänekkäästi. Eipä ole tainnut juuri kouluja käydä, mutta on aina saanut suhtei

Hei unikko, 

tekstisi on yli kymmenen vuoden takaa, mutta ajattelin silti vastata sinulle koska ei ikinä tiedä jos tämä joskus tavoittaakin sinut. Kertomasi toi elävästi mieleeni entisen poikaystäväni ja osan suvustani, joka sikaili minkä ehti ja piilotti huonon koulumenestyksensä hirveän perseilyn taakse. Kasvoin tuollaisissa ympyröissä, mutta lähdin pois samalta kylältä heti kun pystyin. Voin todella huonosti enkä osannut hahmottaa mistä on kyse, ennen kuin tajusin järjestelmällisen lähisuhdevkvvln ja henkisen tyhjyyden. Hämmästyin kun tajusin, että voin puhua kokonaisia lauseita ilman että jostain sanomastani sivulauseeseen tartutaan ja aletaan rääpiä päätään ja räkättää tuntikaupalla. Ihmiset eivät keuli saavutuksillaan ja olin kokonaisen vuoden tekemisissä ihmisten kanssa, joilla oli oikeasti merkittäviä saavutuksia taustallaan eikä mitään tällaisia keksittyjä "Jos olisin jaksanut, niin olisin.."-ansiomitaleja. Oli hämmästyttävää huomata, että löysin ihmisiä, joille kelpasin ja joiden seurassa ei tarvinnut hävetä yhtään. Oli vielä hämmentävämpää huomata, että kukaan ei kesken kaiken alkanut huutaa minulle, äärimmäisen varovaiselle ja ujolle, miten häpeää minua käytökseni takia. Lakkasin olemasta pahoinvoinninpurun kohde. 

Sen vuoksi tuollaisia ei tarvitse kutsua häihin eikä ristiäisiin. Sinulla on vapaus erottautua tuollaisista. Olisi hauskaa kuulla, mitä ajattelet nykyisin tuollaisista, 

Vierailija
4279/4732 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Pärjäsi koulussa keskiverrosti," eli ei ole heikkolahjainen, mutta   tunnetaidoissa ja vuorovaikutustaidoissa kuvaat puutteita.

Vierailija
4280/4732 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin eilen Facebook trollin uhriksi 😢 Olkaahan ihmiset varuillaan facebookissa ja muissa someissa, ei kannata hyväksyä kaveripyyntöjä vähänkään epäilyttävältä henkilöiltä,tai varsinkaan kannata vastata viesteihin jotka tulee sellaisilta henkilöiltä,joita et tunne.