Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4732)

Vierailija
3881/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1 Uudenvuodenpäivä,6.1 Loppiainen,5.2 Runebergin päivä,14.2 ystävänpäivä,28.2 Kalevalanpäivä,8.3 Naistenpäivä, 30.4 Vappu aatto ,1.5 Vappupäivä, 9.5 Eurooppapäivä, 12.5 Snellmannin päivä,4.6 Puolustusvoimain lippujuhlan päivä, 6.7 Eino Leinon päivä, 10.10 Aleksis Kiven päivä,24.10 Yk:n päivä, 24.12 Jouluaatto,25.12 Joulupäivä,26.12 Tapaninpäivä,28.12 Viattomien lasten päivä ja 31.12 Uudenvuodenaatto.

Vierailija
3882/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään, joka on tavallaan fiksu, mutta todella hidas. Liikkuukin kuin hidastetussa filmissä, jonka takia esim. pelottaa olla hänen kyydissään. Hoitaa asiat hyvin, mutta hitaasti ja on siksi aina myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vielä 🤔

Vierailija
3884/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää taas luetella ne Euroopan maiden pääkaupungit. Suomi= Helsinki,Ruotsi = Tukholma, Norja = Oslo, Venäjä = Moskova, Viro= Tallinna, Latvia = Riika, Liettua= Vilna, Puola= Varsova, Valko-Venäjä = Minsk,Tanska= Kööpenhamina, Islanti = Reykjavik, Saksa= Berliini, Alankomaat = Amsterdam, Belgia = Bryssel, Luxemburg = Luxemburg, Iso-Britannia = Lontoo, Irlanti = Dublin, Andorra = Andorra La vella ,Ranska = Pariisi, Monaco = Monaco,Espanja = Madrid, Portugali = Lissabon, Sveitsi= Bern, Liechtenstein = Vaduz, Itävalta= Wien,Tsekki= Praha,Slovakia= Bratislava,Unkari= Budapest, Romania= Bukarest, Moldova= Chisinau,Ukraina= Kiova,Slovenia= Ljubljana, Kroatia= Zagreb, Bosnia ja Hertsegovina = Sarajevo, Montenegro= Podgorica, Serbia= Belgrad, Pohjois-Makedonia= Skopje, Albania= Tirana, Bulgaria= Sofia, Kosovo= Pristina, Kreikka= Ateena, Italia= Rooma, San Marino= San Marino, Vatikaani= Vatikaani ja Malta = Valletta.

Vierailija
3885/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muistin luetella kaikki.

Vierailija
3886/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minä osaan myös sijoittaa kaikki Euroopan maat kartalle. Euroopan maiden liputki osaan kaikki 💪👍

Vierailija
3887/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todellakin outo päivä mulla tänään. Ei lenkkeilykään maistu tänään mulle. Oon normaalisti joka päivä jaksanut kävellä about kymmenen kilsan lenkkejä,niin tänään ei pystynyt kun kävelemään vaan 1.93 km. 🤔

Vierailija
3888/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Similä on Camillan kaksoissiskon nimi salkkareissa.

Vierailija
3889/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja Kasurinen näytteli Nella Tammista Salkkareissa vuosina 2014-2018. Nykyään Nella Tammista Salkkareissa näyttelee Emma Nopanen.

Vierailija
3890/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Osapuilleen puolet luokan oppilaista. Paikkana suuren kaupungin ma m u lähiö, 6.lk ja on se tyhmyys kyllä käsinkosketeltavaa. Ei sitä selitä pelkkä heikko kielitaito. 

Eikö niistä kaikista tule isona lääkäreitä? Välillä kun tullut uutisartikkeleita so ma leista, jotka tuohtuivat opo ehdotti hoitajan ammattia vaikka he ovat tulevia lääkäreitä.

Sen voin sanoa, että meillä (eräässä erikoissairaanhoidon yksikössä) on ollut ennätyksellinen määrä somalitaustaisia lääkäriopiskelijoita. Tämä on parin viimeisen vuoden ilmiö, aiemmin ei ollut juuri yhtään. 

Vierailija
3891/4732 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon assburger 😀

Vierailija
3892/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnoosina f81.3 eli monimuotoinen oppimiskyvyn häiriö, vaikka minä tiiän paljon kaikkee. Mutta se että minä tykkään oppia asioita paljon paremmin koulun ulkopuolella. Kyllä minä koulussakin sain hyviä numeroita kokeista,jos minua kiinnosti päntätä johonkin kokeeseen. Minulla on hahmotus ongelmia,jotka haittaa joidenkin asioitten oppimista. 🙂

Vierailija
3893/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu oli minulle todella vaikeaa. Minulla meni inssi vasta kolmannella läpi ja teorikoetta kävin 6 tai 7 kertaa ennen kun läpäsin.  Teoriakokeessa minulle oli hankalia ne kuvatilanteet, sanallisten kysymysten perusteella olisin läpäissyt sen joka kerta. Minä olen käynyt rakennusalan ja se ala ei sopinut minulle ollenkaan,koska se ala vaatii just niitä hahmottamisen taitoja.

Vierailija
3894/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajunnut esimerkiksi autocadista mitään ammattikoulussa. Enkä minä osaa kynälläkään piirtää yhtään mitään. Enkä  osannut lukea rakennuspiirrustuksiakaan ammattikoulussa. Enkä osaa kartan avulla suunnistaa yhtään minnekkään,mutta Google mapsia osaan käyttää.

Vierailija
3895/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset taidot mulla on kans huonot. Se johtuu varmaan siitä kun mulla on aspergerin oireyhtymä.

Vierailija
3896/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kukaan osaa kaikkea. Kaikilla on joitakin asioita mitkä on vaikeita.

Vierailija
3897/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oo ehkä ihan stereotyyppinen Asperger. Yleensähän aspergereilla on se yksi osa-alue mistä ne tietää kaiken. Mutta minä tiiän monista asioista paljon.

Vierailija
3898/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt joskus myös ADHD testeissä,mutta olen jättänyt ne kesken. En koe,että siitä diagnoosista olisi minulle mitään hyötyä. En ole kumminkaan niin levoton,että muuttaisin koko ajan jonnekin, niinkuin  jotkut ADHD ihmiset. Eikä minulla jää siivoominen ja tiskaaminen kesken,vaan minä pystyn hyvin keskittymään niihin silloin kun on fiilistä siivota ja tiskata.  Hajamielisyys on ehkä pahin ADHD oire mulla,kun mulla saattaa unohtua välillä vuokra ja muitakin laskuja maksamatta, ja joskus mulla unohtuu kämpän avaimet sisälle ja jne.

Vierailija
3899/4732 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä on näitä päiviä kun hypin hommasta toiseen.

Vierailija
3900/4732 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen peruskoulussa töissä, siellä niitä näkee ihan liikaa.

Suomalaisten geenit ovat heikentyneet. Siitä johtuu heidän heikko luku- ja kirjoitustaito. Lisää vain rotumiksausta ja lasten veganisointia, niin lisää tyhmää kansaa saadaan. Se onkin eliitin tavoite.

Suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia.

Höpö höpö. Esim. Islannissa on vähemmän asukkaita kuin Helsingissä, eikä heillä ole samankaltaista kehitystä vaikka ovat siinneet keskenään saarellaan vuosituhansien ajan.