Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4732)
Palstan juutalaisvihaajat, terohamaksen palvojat ovat näitä heikkolahjaisia.
He eivät ymmärrä yhtään mitään, jankkaavat vaan omia pinttymiään päivästä toiseen.
Joku palikka pitää päästä puuttua, jos vuosikymmeniä tukee vain läpeensä pahaa terrroristijärjestöä, joka tuhoaa ja tapppaa kaikki juutalaiset, jotka vaan voivat listiä ikinä.
Vierailija wrote:
Oma tyttäreni on.
Pärjää kyllä elämässä mutta tukea tarvitsee paljon, varsinkin itsetunnon saralla.
Itsetuntoon vaikuttaa eniten muiden ihmisten tölväisyt jne. Hän on siis työllistymässä hoitoalalle.
Esimerkiksi on ollut tilanteita töissä/harjoittelussa joissa omien sanojensa mukaan ei hoksaa heti miten asia tehdään ja jonkun toisen täytyy näyttää asian tekeminen pariin kertaan. Kokee sitten olonsa tyhmäksi.
Miksi ihmiset ovat niin tylyjä toisilleen?
Onneksi luottaa minuun ja voi soittaa koska vaan ja haluan olla tukena.
Haluaa kuitenkin olla tunnollinen, tarkka ja on todella vastuullinen.
Minulle hän on mielettömän rakas ja tärkeä, en muuttaisi mitään hänessä, hän on hän <3
m43
Tyttärelläsi on onneksi tosi hyvä isä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yks kaveri, joka ihan tosissaan kyseli kerran, että onko Florida joku kaupunki Euroopassa vai mikä se on. Olin aika hämmentynyt, ettei joku oikeasti tiedä tuollaista asiaa. Hän ei kyllä muutenkaan tiedä oikein mistään mitään, vaan kyselee paljon sellaisia asioita, jotka yleensä opitaan jo ala-asteella. Hän on koulukiusattu pitkäaikaistyötön.
Jenkeissä on näin tyhmiä ihmisiä presidenttiä myöten, joka luuli Kiovan sijaitsevan Iranissa. Jenkeistä oli joskus kymmenen vuotta sitten julkaistu video, jossa heitä pyydettiin luettelemaan maailmankartalle maat. Eivät edes omaa kotimaataan osanneet nimetä oikealle paikalle.
Kai sinä ei-heikkolahjaisena kuitenkin käsität, että a) näkemälläsi videolla ei esiintynyt kaikki jenkit ja b) näkemälläsi videolla oli viihdearvon perusteella tarkoituksellisesti valikoitu otos? Käsitäthän?
Vierailija wrote:
Oma tyttäreni on.
Pärjää kyllä elämässä mutta tukea tarvitsee paljon, varsinkin itsetunnon saralla.
Itsetuntoon vaikuttaa eniten muiden ihmisten tölväisyt jne. Hän on siis työllistymässä hoitoalalle.
Esimerkiksi on ollut tilanteita töissä/harjoittelussa joissa omien sanojensa mukaan ei hoksaa heti miten asia tehdään ja jonkun toisen täytyy näyttää asian tekeminen pariin kertaan. Kokee sitten olonsa tyhmäksi.
Minulle hän on mielettömän rakas ja tärkeä, en muuttaisi mitään hänessä, hän on hän <3
m43
Onko ihan ammattilaisen arvio, että lapsellasi on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, jollaiseksi heikkolahjaisuutta kutsutaan vai sinun arvio huonon itsetunnon ja hitaan hoksaamisen takia. Olisiko joku neuropsykiatrinen oireyhtymä tai hahmotus- /lukihäiriö ennemmin? Hoitoalalle kun ei nyt kuka tahansa pääse ja varsinkin jos on heikkolahjainen. Oppimisen vaikeudet ovat sitten ihan tapauskohtaisia, koska lääkelaskuista ei voi luistaa vaikka olisi oppimisvaikeuksia, vaan ne pitää osata ja ymmärtää kuten muidenkin.
Vierailija wrote:
Oma tyttäreni on.
m43
Onko ihan ammattilaisen arvio, että lapsellasi on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, jollaiseksi heikkolahjaisuutta kutsutaan vai sinun arvio huonon itsetunnon ja hitaan hoksaamisen takia. Olisiko joku neuropsykiatrinen oireyhtymä tai hahmotus- /lukihäiriö ennemmin? Hoitoalalle kun ei nyt kuka tahansa pääse ja varsinkin jos on heikkolahjainen. Oppimisen vaikeudet ovat sitten ihan tapauskohtaisia, koska lääkelaskuista ei voi luistaa vaikka olisi oppimisvaikeuksia, vaan ne pitää osata ja ymmärtää kuten muidenkin.
Vierailija wrote:
Suurin osa ihmisistä on tuollaisia.
Varsinkin nykynuoret, joita varten Raamattukin pitää kirjoittaa helpommaksi. Työelämässä ovat hukassa sanan "tiedosto" kanssa, vaikka heidän piti olla niitä osaavampia tekniikkaneroja.
Heikkolahjaiset on hyviä omana itsenään. Älkää siis haukkuko heikkolahjaisia.
Tänään on taas tylsä fiilis 😀
Ei kiinnosta/ pysty keskittymään taas yhtään mihinkään.
Näitä päiviä tulee mulle aina muutaman kuukauden välein.
6.1 Harri, 17.1 Toni ja Anttoni,18.1 Laura, 21.2 Keijo,22.2 Tuulikki, 15.3 Riston18.3 Eetu Edvard ,29.3 Jouni,31.3 Irma Irmeli, 6.4 Ville Vilho Vili,16.4 Patrik Jalo,17.4 Otto, 23.4 Yrjö Yrjänä Jyri Jyrki, 27.4 Merja, 30.4 Mirja, 1.5 Vappu Valpuri7.5 Helmi ,9.5 Timo,16.5 Esteri Essi, 18.5 Erkki,25.5 Urpo, 30.5 Pasi, 9.6 Ensio, 10.6 Seppo, 12.6, 16.6 Päivi Päivikki, 20.6 Into, 23.6 Aatu Aatto, 24.6 Johannes Juhani Juha Jani, 25.6 Uuno, 26.6 Jorma Jarmo, 27.6 Elvi Elviira,28.6 Leo, Pietari Pekka, 5.7 Unto Untamo, 6.7 Esa,7.7 Klaus Launo,8.7 Turo Turkka, 18.7 Riikka,19.7 Sari Saara, 21.7 Hanna Johanna Jenni,22.7 Leena, 23.7 Olga Oili, 24.7 Tiina, 25.7 Jaakko, 27.7 Heidi, 29.7 Olli, 31.7 Helena, 15.8 Marja Jaana Marjaana, 20.8 Sami Samuel, 29.9 Mikko Mikael, 6.10 Pinja Minttu, 26.10 Niina Amanda, 1.11 Pyry Lyly, 19.11 Liisa,25.11 Kaija, 26.11 Sisko, 30.11 Antti, 6.12 Niko Niilo,7.12 Sampsa, 8.12 Kyllikki,9.12 Anne, 13.12 Seija, 21.12 Tuomas, 23.12 Senni Senja,24.12 Aatami Eeva,26.12 Tapani 28.12 Piia, 30.12 Taavi Taavetti ja 31.12 Silvo Sylvester.
Mun kämpän siivouspäivät tänä vuonna. 9.2, 30.3,26.5,31.8 ja 5.10 oli imurointi.
jos se lukio riittää niin tuskin niitä montaa on :D 80% tuntuu käyvän lukion lakin takia
Päivämäärät jolloin olen juonut alkoholia tänä vuonna. 13.5, 17.6,23.6,15.7,18.7,19.7 ja 5.8. En oo tänä vuonna juonut kun seitsemänä päivänä alkoholia 🙂👍
Vierailija wrote:
Heikkolahjaiset on hyviä omana itsenään. Älkää siis haukkuko heikkolahjaisia.
Eivät ole. He ovat taakka yhteiskunnalle ja häpeäksi ihmislajille.
Keskiviikot jolloin olen käynyt tänä vuonna mun taloyhtiön yleis saunavuorolla. 18.1,25.1 1.2,8.2,8.3,15.3,22.3,29.3,10.5,17.5 24.5,2.8,9.8,16.8,23.8,30.8, 4.10 ja 25.10.
Joku ajattelee että miten minä voin muistaa tuommoisia asioita. 😂
Tää tiedon levitys on ainut mihin jaksan tällä hetkellä keskittyä. 🙂👍💪
Oma tyttäreni on.
m43