Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä pääsisi "tutustumaan" koiriin?

Vierailija
06.04.2025 |

En voi hankkia itselleni koiraa allergian takia, mutta haluaisin päästä leikkimään koiran/koirien kanssa, mielellään ulkona. En voi tarjoutua vielä esimerkiksi ulkoiluttamaan koiria yksin, koska minulla ei ole mitään kokemusta koirien kanssa oleilusta. Missäköhän olisi mahdollista päästä touhuamaan koirien kanssa? Voi kuulostaa oudolta kysymykseltä, mutta koirakuume on suuri, mutta ehkö jopa vähän pelkään niitä, kun en ole ikinä ollut tekemisissä niiden kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät koiraa ja koiria. Koira vaistoaa sen heti. Väistää tai hyökkää heti.Mä tykkään koirista. Kivoja kohtaamisia on ulkona lenkillä.

Vierailija
2/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaat itseäsi jos et kerta voi koiraa hankkia? 

Tämä on vähän kuin kyselisit missä pääsisi ajamaan ferraria vaikka ei oo korttia eikä rahaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juoksuharrastuksen jo teininä. Perheessä olevien allergioiden vuoksi en saanut omaa koiraa. Sain kuitenkin naapurista koirakaverin. Koska kyseessä oli suurikokoinen, voimakas ja vahvaluonteinen koira, oli ehdottoman tärkeää opetella lukemaan, ennakoimaan, ymmärtämään ja hallitsemaan koiraa kaikissa tilanteissa. En pelännyt. Koira huomaa pelon. Tunsin koiran jo entuudestaan hyvin, sillä kyseessä oli parhaan ystäväni koira. Se ei kuitenkaan riitä. Koiran on hyväksyttävä uuden lenkittäjän antamat käskyt ja toimittava sen mukaan. Oma koirakaveri oli tottelevainen, hyvätapainen ja kiltti narttu joka tuli hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Juostiin yhdessä monta vuotta. Omistajakin oli tyytyväinen. Omakotitalon pihalla tepastelevasta rauhallisesta koirasta tuli innokas juoksija. Saavuttani pihalle koira haki itse oman remmin. Myöhemmin aikuisena hankin oman koiran. 

Vierailija
4/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät koiraa ja koiria. Koira vaistoaa sen heti. Väistää tai hyökkää heti.Mä tykkään koirista. Kivoja kohtaamisia on ulkona lenkillä.

En varsinaisesti pelkää, mutta vierastan, kun ei ole niistä kokemusta. Tykkään siitä huolimatta koirista ja siksi haluaisin niihin tutustua.

Vierailija
5/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat itseäsi jos et kerta voi koiraa hankkia? 

Tämä on vähän kuin kyselisit missä pääsisi ajamaan ferraria vaikka ei oo korttia eikä rahaakaan.

Siksi, koska minulle "riittäisi", että saisin touhuta niiden parissa satunnaisesti. En edes haaveile itse omistavani, mutta tykkään niistä.

Vierailija
6/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat touhuamisella? Minkä ikäinen olet? 

Vierailija
7/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paikalliseen facebook ryhmään ilmoitus, jossa kerrot asian. Minä ottaisin mielelläni koiralenkille mukaan ihmisen, joka haluaa tutustua koiriin.

Vierailija
8/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudu paikalliseen koirahoitolaan lenkitysavuksi. 

Vierailija
9/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita paikalliseen facebook ryhmään ilmoitus, jossa kerrot asian. Minä ottaisin mielelläni koiralenkille mukaan ihmisen, joka haluaa tutustua koiriin.

Hei, Ap! Minäkin voisin ottaa koiralenkille aluksi mukaan, ja saisit ihan itsenäisestikin lenkittää koiraani, jos haluaisit, kun olen usein hankalissa työvuoroissa. Mutta en lue facebookkia koskaan. Missäpäin asut? Tule rohkeasti juttelemaan koiran lenkittäjälle. Jos on kilttiluonteinen/hyvin koulutettu ja ihmisystävällinen koira, kuten minulla, sen kanssa pärjää vieraatkin alkuopastuksen jälkeen. Toisia koiria taas ei pysty antamaan kelle tahansa. En pysty pienipalkkaisena palkkaamaan koiranhoitajaa, niin olisit ihan unelmatuttavuus mulle. Koira-allergian vuoksi sun ei varmasti kannata olla koiran kanssa sisätiloissa, mutta ulkona voisi onnistuakin. Ja jotkuthan on allergisia vain tietyille koiraroduille, mutta joillakin allergia pahenee altistuksen aikana.

Vierailija
10/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit piristää jonkun koirulin elämää. Koirat tykkää uusista luotettavista ihmiskavereista.

Vierailija
11/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat touhuamisella? Minkä ikäinen olet? 

Vaikka lenkittämistä, silittämistä, pallon heittelyä ja ihan vain katselua. Olen 25.

Vierailija
12/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla hyvä idea.:)

Vierailija
13/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoudu paikalliseen koirahoitolaan lenkitysavuksi. 

Koiraa pelkäävä kokematon ihminen ei minusta voi olla koirahoitolan lenkittäjä. Lenkittäjä lenkittää usein useampaa koiraa kerrallaan. Ei heillä ole välttämättä resulsseja puuttua jos kokematon koiraa pelkäävä ihminen joutuu taluttamasa koiran kanssa ongelmiin. Maksan koirahoitolalle siitä, että ammattitaitoinen ihminen hoitaa, ohjaa ja käsittelee koiraani. En siitä, että koirani joutuu ulkoilemaan vieraan koiria pelkäävän, epävarman ja kokemattoman ihmisen kanssa. Tuntemillani koirahoitolan työntekijöijjä on alan ammattikoulutus sekä vuosien kokemus koirista. Kysysin joltain vanhukselta lupaa ulkoilluttaa pientä rauhallista koiraa. Koira pääsisi välillä pidemmille lenkeille. 

Vierailija
14/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, Ap! Minäkin voisin ottaa koiralenkille aluksi mukaan, ja saisit ihan itsenäisestikin lenkittää koiraani, jos haluaisit, kun olen usein hankalissa työvuoroissa. Mutta en lue facebookkia koskaan. Missäpäin asut? Tule rohkeasti juttelemaan koiran lenkittäjälle. Jos on kilttiluonteinen/hyvin koulutettu ja ihmisystävällinen koira, kuten minulla, sen kanssa pärjää vieraatkin alkuopastuksen jälkeen. Toisia koiria taas ei pysty antamaan kelle tahansa. En pysty pienipalkkaisena palkkaamaan koiranhoitajaa, niin olisit ihan unelmatuttavuus mulle. Koira-allergian vuoksi sun ei varmasti kannata olla koiran kanssa sisätiloissa, mutta ulkona voisi onnistuakin. Ja jotkuthan on allergisia vain tietyille koiraroduille, mutta joillakin allergia pahenee

Hei, juuri tuollaista ajattelin!:) Ja joo, olen kuullut, että allergia on aika rotukohtaista. Ja en tosiaan usko, että ulkona saisin mitään allergiaoireita. Olen Tampereen lähistöltä.

Vierailija
15/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Tuli hyvä mieli! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi