Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TURKU - pahimmat koulut

Vierailija
17.12.2011 |

Ollaan muuttamassa ens vuonna ja olis lapsia menossa ylä sekä ala-asteelle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, luin parhaimmat koulut....Topelius on ihan ehdoton ykkönen Turussa.

Vierailija
2/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Halisissa ja Varissuolla on ns huonoja kouluja, eikä nekään mitään itä-helsingin slummikouluja sentään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikissa kouluissa opetus on ihan yhtä tasokasta.

Vierailija
4/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pieni koulu (vain 1-2lk:t) ja opettajat hyviä ja mukavia -siis voin lämpimästi suositella. Toki maahanmuuttajia on luokissa, mutta se ei heikennä koulun eikä opetuksen tasoa. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen tähän "kansainvälisyyteen" Varissuon kouluista en tiedäkään mitään.

Ehkä Halisissa ja Varissuolla on ns huonoja kouluja, eikä nekään mitään itä-helsingin slummikouluja sentään ole.

Vierailija
5/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pieni koulu (vain 1-2lk:t) ja opettajat hyviä ja mukavia -siis voin lämpimästi suositella. Toki maahanmuuttajia on luokissa, mutta se ei heikennä koulun eikä opetuksen tasoa. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen tähän "kansainvälisyyteen" Varissuon kouluista en tiedäkään mitään.

lienee selvää, että jos luokassa on useita oppilaita, joiden suomen kieli ei ole natiivin tasolla niin se vaikuttaa opetukseen ja paljon. Luokissa, joissa on paljon mamu-oppilaita on opetustahti paljon hitaampi + opetettava aines paljon suppeampi, koska perusasioihin menee normaalia kauemmin aikaa.

Vierailija
6/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jossain varissuolla tai lausteella oppilaista suurin osa on kenties ulkomaalaistaustaisia, mut ei kai se koulua pahenna??

Vierailija
7/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin Pääskyvuoren alakoulu on tosi hyvä. Puropellon yläkoulu on kuulemma vähän levoton, mutta ei ole itsellä kokemusta.

Täällä on muuten just kouluverkkouudistus tulossa, joten ainakin yläkouluihin tulee muutoksia kun osa lakkautetaan kokonaan ja yhdistetään toisiin kouluihin (esim. Klassikkoon jää pelkkä lukio ja yläkoululaiset siirtyy Aurajoen kouluun).

Mutta hyviä kouluja täällä vaan pääasiallisesti on :) Varissuolle en kyllä muuttaisi enkä Lausteelle tai Vaalaankaan. Siellä levottomampaa (asuu paljon mamuja).

Vierailija
8/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajalapsista suurin osa ko.koulussa ovat suomessa syntyneitä, suomalaisessa päiväkodissa olleita joilla Turku tulee täysin samalla murteellakin kuin natiiveilla. Eikö tuo ole hieman rasistista? Oletko käynyt koulussa, seurannut opetusta?

lienee selvää, että jos luokassa on useita oppilaita, joiden suomen kieli ei ole natiivin tasolla niin se vaikuttaa opetukseen ja paljon. Luokissa, joissa on paljon mamu-oppilaita on opetustahti paljon hitaampi + opetettava aines paljon suppeampi, koska perusasioihin menee normaalia kauemmin aikaa.

Vierailija
9/9 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jossain varissuolla tai lausteella oppilaista suurin osa on kenties ulkomaalaistaustaisia, mut ei kai se koulua pahenna??