Löysin teinin huoneesta 365e!!??
Mistä se on ne saanut? Ajattelin avata verhot teinin huoneesta (teini oli muualla) ja kun katsoin taaksepäin, niin näin teinin pöydällä suuren kasan seteleitä. Alan olla huolestunut, että hän on varastanut ne... Mitä pitäisi tehdä? Kaiken lisäksi en penkonut teinin tavaroita, vaan ne olivat suoraan teinin pöydällä. Teini oli viime yön kaverilla ja vieläkin on siellä...
Kommentit (34)
Joka ei availe verhoja, joskus laatikoita, ehkä päiväkirjaakin.
Sanokaa mitä sanotte.
kysyt siltä sitten kun se palaa, että mistä on saanut noin paljon rahaa. jos on vaikka säästänyt.
jos ne olis "kuumaa rahaa" niin tuskin ne olis pöydällä!
Meillä ainakin joskus kun kerättiin rahaa jotain asiaa varten niin yksi luokalta huolehti rahoista.
Milloin oli kyseessä luokkasormus, milloin opettajan lahja...mitä vaan.
Entä jos on säästänyt rahaa viikkorahasta?
Soita teinilles ja kysy suoraan, ihme touhua kun ei osata lapsen kanssa jutella avoimesti.
itsekin teinin äiti ja puhevälit kunnossa
Soita teinilles ja kysy suoraan, ihme touhua kun ei osata lapsen kanssa jutella avoimesti.
sille pitäisi asioikseen soittaa, kun asialla ei ole mikään tulenpalava kiire? Kyllä tuollaisista ennättää puhua kun lapsi tulee kotiin.
silmällä voi pitää, mutta älkää hyvät ihmiset menkö pilaamaan teidän välistä luottamustanne lukemalla teinin päiväkirjaa!!!
Vai miltä tuntuisi, jos teidän äitinne kävisi availemassa verhoja, kun ette ole kotona ja hups, vahingossa vaikka lukeneet teitä koskevia henkilökohtaisia kirjeitä?
Äitinikin meni lukemaan päiväkirjaani, kun olin teini, pitkälle aikuisuuteen meni ennenkuin luottoa on tullut edes vähän takaisin. Vieläkään en voi luottaa häneen täysin...
mitäs jos se on säästänyt ne rahat?
lapsella oma tili käytössä? Jos ei ole tiliä, niin missäs muualla säilyttää kaikki lahjarahat kuin kotona?
Mistäs tiedät, jos on saanut vaikka isältään tai isovanhemmiltaan, että saa ostaa jotain kivaa itselleen lahjaksi.. En nyt heti alkais mitään kamaluuksia ajattelemaan.
Ja avaa teinille se tili, jos sellaista ei vielä ole. On korkea aika alkaa harjoittelemaan vastuullista rahankäyttöä.
mitäs jos se on säästänyt ne rahat?[/i
mulle tuli mieleen sama...vuoden verran euro päivässä!
Tosin meillä ainakin vanhemmat tietää moiset asiat.
Lapsiin pitäisi saada senverran hyvä suhde, ettei tarvitse vakoilla ja niiden huoneessa penkoa. Jos hoitopaikan täti on lapsenne kasvattanut, niin voi se suhde olla aika etäinenkin.
Sama äiti joka penkoo lastensa tavaroita, kyttää luultavasti miehensäkin asioita.
Oma poikani ilmoittaa välittömästi esim saamistaan sakoista ja ilmoitti kun poliisit olivat tehneet pussikaljaratsian ja hänen pari keskikaljaansa oli tyhjennetty. Ei mulla ole mitään aihetta epäillä että tekisi jotain laitonta.
Oma poikani ilmoittaa välittömästi esim saamistaan sakoista ja ilmoitti kun poliisit olivat tehneet pussikaljaratsian ja hänen pari keskikaljaansa oli tyhjennetty. Ei mulla ole mitään aihetta epäillä että tekisi jotain laitonta.
Tiedät jo että lapsesi tekee laittomuuksia ja luotat siihen että kertoo sitten kaiken, kun kertoo jotain? Muutos tuossa tapahtuu nopeasti.
Lapsiin pitäisi saada senverran hyvä suhde, ettei tarvitse vakoilla ja niiden huoneessa penkoa. Jos hoitopaikan täti on lapsenne kasvattanut, niin voi se suhde olla aika etäinenkin.
Sama äiti joka penkoo lastensa tavaroita, kyttää luultavasti miehensäkin asioita.
Ei mun mieheni vanhemmillakaan ollut mitään syytä miestäni teininä epäillä, kaikki oli hyvin, ja lapsi "tosi luotettava". Tosin siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran joutuivat hakemaan lapsen poliisiasemalta rikoksesta epäiltynä, tuli varmaan pari kertaa mieleen, että mitä jos olisi oikeasti pitänyt silmänsä auki, eikä vaan uskonut kaikkea mitä teini sanoo, kun " ei ollut aihetta mitään epäillä".
PS. Mies olikin sitten 10 v huumekoukussa, istui linnassa useaan otteeseen jne. Aika pieni hinta olisi ollut näennäinen luottamuksen menetys, jos sillä olisi voitu tuo estää, kun asioihin olisi päässyt puuttumaan aiemmin.
ne rahat siihen pöydälle eikä ne ollu sun silmilles tarkoitettu. Huumeista/varastetusta tavarasta/varastamalla voi uollaiset rahat saada.
Mielestäni kissa pöydälle heti kun tulee kotiin eli kysyt suoraan mistä rahat ovat peräisin. Todennäköisesti ne rahat ovat "kaverin" :)
Mutta sinulla on oikeus kysellä alaikäisen lapsen asioista ja niin kuuluukin tehdä, ei se kasvatus teini-ikään lopu!
tosi yleistä nykyään. Voi poikakin myydä, tietty...
ne rahat siihen pöydälle eikä ne ollu sun silmilles tarkoitettu. Huumeista/varastetusta tavarasta/varastamalla voi uollaiset rahat saada.
Mielestäni kissa pöydälle heti kun tulee kotiin eli kysyt suoraan mistä rahat ovat peräisin. Todennäköisesti ne rahat ovat "kaverin" :)
Mutta sinulla on oikeus kysellä alaikäisen lapsen asioista ja niin kuuluukin tehdä, ei se kasvatus teini-ikään lopu!
Että heti kättelyssä päätetään, että teini valehtelee vaikka selitys olisi mikä? Mitä edes kysymään, kun on jo selitys omassa päässä niiiiiin selkeänä...hohhoi.
Meidän 10v tytöltä yritti joku netissä ostaa seksiä joku aika sitte.. Inhottavaa!
Ole lapsen vanhempi, älä kaveri.
teinillä ole, taivaastako se on tippunut??!! Avaa ne siniset silmät!! Toivottavasti niille rahoille on hyvä selitys, mutta hyvä selitys EI OLE se että ne ovat kaverin joka rahoja vaan säilytin...
Niin kulunut ja vanha selitys joka ei varmaan koskaan, missään eikä minään aikan ole ollut totta :)
Alan olla huolestunut, että hän on varastanut ne...
Eipäs nyt tehdä kärpäsestä härkästä. Itse minulla oli yläasteikäisenä noin 700 euroa kirjahyllyssä säästötilin lisäksi vanhoja viikkorahoja ja lahjarahoja. Siitä sai otettua helposti kun tarvitsi jotain isompaa tai vähän pienenmpää kerta säästötili (oma tili) oli vanhempien valvonnassa. En törsäillyt mihinkään ja olin tarkka rahoistani jo nuorena, joten rahaa kertyi helposti.
Ei siinä mitään persettä tarvinnut myydä. Rahatkin taisi olla kakskymppisten muodossa.
Pitäisikö huolestua?
Vai sittenkin hyväksyä se, että mummi toi ne eilen lahjaksi.
oli, kun keskellä pöytää lojuivat.. vai lojuivatko sittenkään?
Ja miksi ihmeessä sulla oli tarve mennä sinne teinin huoneeseen availemaan verhoja?