Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa jaksaa elää tämän ADHD:ni kanssa

Vierailija
27.01.2012 |

Lääkitys tekee minut aggressiiviseksi joten en sitä käytä. Ei olisi oikein lapsia kohtaan.

En tajunnut kuinka paljon lapset kuormittaa. Kaikki voimat menee siihen, en pysty käymään töissäkään kun voimat ei yksinkertaisesti riitä. Silti mies tekee noin 4/5 osaa kotitöistä ja hoitaa illat lapsia.

Vituttaa olla näin kädetön ja väsähtävä ja invalidi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd:hen voidaan määrätä myös masennuslääkkeitä (ssri) tai atomoksetiinia, jotka ei tee aggressiiviseksi. Niissä on tosin metyylifenidaattia enemmän muita sivuvaikutuksia, mutta sun tilanne kuulostaa siltä, että kannattaisi kokeilla.

Vierailija
2/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on tod.näk. tuo ja tuntuu, että on yhtä raskas hoidettava kuin kolme "normaalia" ikäistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD tai joku muu tarkkaavaisuushäiriö. Miten ap sait diagnoosin, kuka sinulla epäili sitä?

Vierailija
4/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metyylifenidaatista ja muista "piristeistä" tulee aggressiot, masennuslääkkeet tekevät minusta täyden zombin, olen yksinkertaisesti ihan liian herkkä lääkkeille. Jopa modiodal on testattu.

Tuntuu että tämä vain pahenee vuosi vuodelta, kun vastuu lisääntyy.

Sekin yksi ahdostuksen aihe, että työhön en tässä elämäntilanteessa pysty ainakaan ilman tulkea, ja eläkettä en saa koska ADHD:n ei katsota invalidisoivan. Olen putoamassa työmarkkinatuelle ihan lähiaikoina.

Vierailija
5/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyttömältä, mutta oletko kokeillut meditaatiota? En siis väitä, että parantaisi sua, mutta saattaisi auttaa edes vähän. Tosiaan epäilen itselläni jonkinlaista tarkkaavaisuushäiriötä, ja mun elämä meni huomattavasti paremmin, kun jaksoin meditoida. Auttoi mm. opiskeluissa. Oli kyllä hirveän vaikeaa, mutta siitä oli apua. Meditaatiota on tutkittu ihan tieteellisestikin, ja sen on todettu muokkaavan aivoja.

Vierailija
6/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hallinnan tunne meni. Mielenterveystoimisto teki aloitteestani - tunnistin sen itse - pyynnön Kelan maksamalle tutkimusjaksolle, jonka aikana ADHD diagnosoitiin.

Vierailija
7/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut mutta en pysty, yllättäin, keskittymään. Tai sitten tekniikkani on väärä. Miten meditoit itse?

Vierailija
8/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan Helsingin zen-centerin johdantokurssin. Yksinkertaisuudessaan meditaatio käy siten, että lasketaan yhdestä kymmeneen. Yksi - uloshengitys, kaksi - sisäänhengitys jne. Istuma-asentoa pitää tietenkin rukata mahd. mukavaksi, sulla ehkä on siitä kokemuksia? Ympäristön pitäisi olla mahd. ärsykevapaa. Ja kannattaa aloittaa todella lyhyistä jaksoista, tyyliin 5 min. kerralla. Joo, tuo keskittyminen on mullekin tietenkin äärettömän vaikeaa. Myös joogalajit parantaa keskittymistä, astanga on hyvä, koska siinä on PAKKO keskittyä, koska se on niin rankkaa.

Tuo, mitä kerroit ADHD:n toteamisesta, kuulostaa hirveän tutulta. Tuntuu, että mulla on elämänhallinta IHAN hukassa. Ja opiskelut tietenkin kesken, vittu.

Vierailija
9/9 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juuri menossa tutkimuksiin, erittäin vahva ADHD-epäily on ja jos sitä ei minulla todeta niin olen kyllä todella yllättynyt.

4 ja ap, kuulostaa niiin tutulta. Olen nuorempana onnistunut kompensoimaan niin hyvin, ettei mitään epäilty, mutta opiskelu meni v*tuiks jo yläasteella, lukion ja yliopiston vedin ihan yleissivistyksellä ja mielikuvituksella, mutta opinnot jäivät kun en saanut mitään selkoa massaluennoista enkä saanut itseäni ruotuun.

Asiat on ihan hirveän vaikeita, en saa tehtyä mitään, jään junnaamaan keloihin, elämänhallintaa ei ole, kaikki levällään vaikka kaikki rahkeet olisi vaikka mihin. ihmissuhteetkin kärsivät kun en osaa kuunnella vaan aivot juoksee 100km edellä ja reagoin kaikkeen liian nopeasti.

Itse toivon että diagnoosi ja sopiva lääke löytyisi. Ap, en sinulle voi kuin toivottaa voimia ja lähettää myötätuntoa.

Olen muuten myös lukenut ja kuullut ihmisiltä että mindfulness -meditaatio voi auttaa myös ADHD-ihmisiä. Ei siitä kai haittaakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan