Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero, miehellä uusi nainen ja lasten tapamistensisältö.

Vierailija
16.12.2011 |

Olen eronnut vasta muutama kuukausi sitten.Ex löysi vierelleen heti uuden naisen jolla myös lapsia. Meillä avioliitosta kaksi lasta, joista yhteishuoltajuus. Ex pitää tapaamisista kiinni oikein hyvin, mutta tämä uusi nainen on aina myös mukana lasten elämässä kun lapset ovat isänsä luona, vaikka he eivät asukaan yhdessä.Olen ex:lle koittanu puhua asiasta, mutta se on hänen mielestään hänen asiansa mitä hän kotonaan tekee, eikä siis kuulu minulle.Hänen uusi naisystävänsä ei suostu minun kanssani edes puhumaan. Olen aivan voimaton asian kanssa. Lasten tapaamisia en halua kieltää enkä käydä muutenkaan hankalaksi, mutta jotain täytyisi pystyä tekemään että lapset saisivat olla isänsä kanssa tapaamisilla, siihen ne tapaamiset on tarkoitettu??

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP (ja nämä muut katkerot) siis todella kuvittelevat voivansa

1) Määrittää tapaamisten sisällön

2) Kieltää miestä kutsumasta ihmisiä kotiinsa kun lapset ovat siellä

3) Rajoittaa miehen sosiaalista elämää

Mustasukkaisia te olette, ette mitään muuta. Ymmärrän sen, että lapselle voi olla uusi ja outo tilanne, että yhtäkkiä on 2 kotia ja toisessa vielä vieras ihminen, mutta yhtä lailla se isä on lapsen vanhempi ja varmaan tutustuttaa lapset uuteen naiseen oman harkintakykynsä mukaan. Mitäs sitten, kun te äidit löydätte uuden miehen? Olisiko lasten isällä oikeus kieltää tuomasta miestä kotiinne, silloin kun lapset ovat paikalla? Niinpä. Yhtä "loogista" olisi kieltää miestä kutsumasta kotiinsa vaikka jotakuta tuttavaa, kun lapset ovat siellä. Sekään kun ei kuulu teille pätkän vertaa.

Oikeastiko tämä palsta on täynnä tunnekylmiä ihmisiä, joille lapsen paras ei tarkoita mitään? Jos erosta on noin vähän eli alle kuukausi, ei voi millään tavalla perustella tai oikeuttaa sitä, että pistää lapsensa uuteen kriisiin. Ensimmäinen kriisi on tietysti se vanhempien ero, joka on lapsille AINA shokki ja iso muutos. Siihen totuttautuminen tarkoittaa sitä, että isä jaksaa monta kuuukautta totuttaa lapset uuteen kotiinsa ja uuteen arkeensa. Lapsen paras on tässä se, minkä pitäisi merkitä jotain. Ihan sama, kuinka montaa naista se isä tapailee siinä sivussa. Yksikään lapsiaan ajatteleva isä ei mene esittelemään uutta naisystäväänsä kesken erokriisin ja kaiken huipuksi vieläpä ehkä ekalla tai tokalla kerralla, kun lapset vierailevat isän luona. Eihän tuossa vaiheessa voi edes tietää, mihin oma suhde etenee. Heitänpä vielä ilmaan, että minkälainen nainen tunkee isän ja lasten välisiin tapaamisiin ja tuo vielä omatkin lapsensa. Aivan järkyttävä tilanne!

Kun erosta on alle puoli vuotta, ei voi äitiä syyttää mustasukkaisuudesta, jos tällainen tilanne häiritsee. Lapset ovat aivan tuuliajolla eivätkä enää tiedä, onko heillä isää vai onko tapaamisten tarkoitus vain ilkkua heille, miten tämä nainen ja naisen lapset saavat pitää isän kaikkina tapaamiskertoina ja lukemattomina muina kertoina.

Ap, ihan sama, mitä mieltä exäsi ja kasa tämän palstan nyxiä on mieltä. Sinä ajattelet lastesi parasta, joten velvollisuutesi on yrittää vielä yksi keino. Kun isä ei suostu sinua kuuntelemaan eikä uutta naista kiinnosta asia myöskään, niin soita lastenvalvojalle ja pura hänelle huolesi. Järkevä lastenvalvoja tajuaa kyllä, mikä on mustasukkaisuutta ja mikä aitoa huolta lasten parhaasta.

Kyllä tämä palsta on itsekeskeisiä ihmisiä pullollaan. Selittäkää, mitä ikinä haluatte, mutta mikään ei muuta sitä tosiseikkaa, että ap:n lapset ovat heittopusseja isälleen, joka nyt lällättelee omille lapsilleen, miten paljon parempaakin tekemistä hänellä on kuin olla lastensa kanssa. Törkeää!

Jos nyxä ei edes asu miehen kanssa, miksi ihmeessä hän on joka tapaamisella mukana. Minkälainen nainen tunkee itsensä isän ja lasten väliin? Onneksi suurin osa normaaleista ihmisistä tajuaa kyllä kuvion ja ehkä joku jopa joskus tuollaisille nyxille asiasta sanookin. Se mustasukkainen tässä on isän uusi tyttöystävä. Säälittävää!

Vierailija
42/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaa jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia.

Ihan oikeastiko on niin vaikeeta olla erossa sitä paria päivää joka toinen viikko, kun lapset ovat isällään. Ja puhun nyt siis tästä seurustelun alusta jolloin ei edes asuta yhdessä.

Lapsille luulisi olevan harvinaisen tärkeää saada olla sen isän kanssa ne harvat hetket, varsinkin kun erosta on noin vähän aikaa.

jos seurustelet miehen kanssa jolla on lapsia, et saisi ikinä, ikinä tavata näitä lapsia ja miehen tulisi viettää kaikki tapaamiset aina kahdestaan lasten kanssa? Mitenköhän meillä, ovat miehen lapest varmaan ihan hunningolla kun käyvät täällä joka toinen vkl ja minä satun aina olemaan paikalla, samassa asunnossa kun asutaan! Pitäisiköhän vuokrata joku kakkosasunto, että pääsisin aina omasta kodista evakkoon kun miehen lapset tulevat, onhan se niin sairasta ja kamalaa että miehellä voi olla suhde jonkun muun kuin lasten äidin kanssa..

Eikö tossa ny mainittu nimenomaan, että silloin kun seurustelu on vasta alullaan eikä asuta vielä yhdessä?

Ihan naiset ku miehetkin sais ajatella niitä lapsiaan kun rupeavat seurustelemaan. Ihan liika on näitä "ollaan seurusteltu 2kk, muutetaan yhteen. nyyh, ei siitä tullukkaa mitään muutetaan erilleen." Lapsia siinä sitten retuutellaan aikuisten suhteesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä eli miehesi ei pärjää edes puistossa kahden lapsensa kanssa? Äiti on varmaan sinusta superihminen?

Kiiton kysymästä.. voin ihan hyvin itse eron jälkeen. Itse en henkilökohtaisesti ole valmis parisuhteeseen ihan lähiaikoina, meillä kuitenkin pitkä parisuhde takana, sitten joskus kun sen aika koittaa eivät lapset tapaa uutta kumppania ennenkö voi ajtella että suhde on "vakaalla pohjalla" en tosiaan esittele lapsille ketään sellaista jota en edes itse kunnolla tunne. Lapsista on mukavaa, koska heillä on kavereita näistä ex:n uuden naisystävän lapsista, mutta edelleen olen sitä mieltä että isänsä kanssa voisivat olla edes yhden päivän tapaamisten aikana.

Eiköhän siinä kuitenkin koko tapaamisajan ajan olla sen isän kanssa yhdessä? Tuskinpa isä lähtee litomaan ja jättää lapsia vaikkapa tämän uuden naisystävänsä hoidettavaksi? Meillä miehen lapset joka toinen vkl, minä olen aina täällä koska sattuu olemaan kotini, ja kahden pienen lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa kun on kaksi aikuista paikalla. Leikkipuistoon menemiset sun muut ovat aika raskaita yksin niin pienten ja vilkkaiden lasten kanssa. Se, että minä olen paikalla, ei tarkoita etteivätkö lapset olisi isänsä kanssa. Isä heitä pääasiassa leikittää, kylvettää jne, en minä. Minä hoidan kotia ja pidän taloa pystyssä ja autan lastenhoidon kanssa, en leiki heille mitään rakastavaa äitiä koska heillä on jo sellainen. Kivoja lapsia, mutta ei kuitenkaan omiani, joten pyrin olemaan asiallinen auktoriteetti ja luomaan lapsille sellaisen olon, että he ovat tännekin tervetulleita.

Vierailija
44/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli huoltajuuskiista ja miespuolinen tuomari kysyi exältä, että olisko mahdoton ajatus jos ihan aluksi koettaisit pärjätä itse lapses kanssa? Että apn ajama asia on kyllä suositeltavaa.. Meillä ex siis tapasi lasta vaan eukkonsa kanssa ja ei kyllä meiän suhteen aikana paljoa lapsen kanssa ollut.

Vierailija
45/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaa jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia.

Ihan oikeastiko on niin vaikeeta olla erossa sitä paria päivää joka toinen viikko, kun lapset ovat isällään. Ja puhun nyt siis tästä seurustelun alusta jolloin ei edes asuta yhdessä.

Lapsille luulisi olevan harvinaisen tärkeää saada olla sen isän kanssa ne harvat hetket, varsinkin kun erosta on noin vähän aikaa.

jos seurustelet miehen kanssa jolla on lapsia, et saisi ikinä, ikinä tavata näitä lapsia ja miehen tulisi viettää kaikki tapaamiset aina kahdestaan lasten kanssa? Mitenköhän meillä, ovat miehen lapest varmaan ihan hunningolla kun käyvät täällä joka toinen vkl ja minä satun aina olemaan paikalla, samassa asunnossa kun asutaan! Pitäisiköhän vuokrata joku kakkosasunto, että pääsisin aina omasta kodista evakkoon kun miehen lapset tulevat, onhan se niin sairasta ja kamalaa että miehellä voi olla suhde jonkun muun kuin lasten äidin kanssa..

Ei kyllä yllätä. Ap:n tapauksessa erosta oli alle kuukausi, kun isä esitteli uuden tyttöystävänsä. Puhutaan siis suhteen alusta ja tuoreesta erosta! Jos olet tavannut uuden, etkö enää osaa tavata lapsia ilman tätä, vaikka ette edes asu yhdessä.

Vierailija
46/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä eli miehesi ei pärjää edes puistossa kahden lapsensa kanssa? Äiti on varmaan sinusta superihminen?

Kiiton kysymästä.. voin ihan hyvin itse eron jälkeen. Itse en henkilökohtaisesti ole valmis parisuhteeseen ihan lähiaikoina, meillä kuitenkin pitkä parisuhde takana, sitten joskus kun sen aika koittaa eivät lapset tapaa uutta kumppania ennenkö voi ajtella että suhde on "vakaalla pohjalla" en tosiaan esittele lapsille ketään sellaista jota en edes itse kunnolla tunne. Lapsista on mukavaa, koska heillä on kavereita näistä ex:n uuden naisystävän lapsista, mutta edelleen olen sitä mieltä että isänsä kanssa voisivat olla edes yhden päivän tapaamisten aikana.

Eiköhän siinä kuitenkin koko tapaamisajan ajan olla sen isän kanssa yhdessä? Tuskinpa isä lähtee litomaan ja jättää lapsia vaikkapa tämän uuden naisystävänsä hoidettavaksi? Meillä miehen lapset joka toinen vkl, minä olen aina täällä koska sattuu olemaan kotini, ja kahden pienen lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa kun on kaksi aikuista paikalla. Leikkipuistoon menemiset sun muut ovat aika raskaita yksin niin pienten ja vilkkaiden lasten kanssa. Se, että minä olen paikalla, ei tarkoita etteivätkö lapset olisi isänsä kanssa. Isä heitä pääasiassa leikittää, kylvettää jne, en minä. Minä hoidan kotia ja pidän taloa pystyssä ja autan lastenhoidon kanssa, en leiki heille mitään rakastavaa äitiä koska heillä on jo sellainen. Kivoja lapsia, mutta ei kuitenkaan omiani, joten pyrin olemaan asiallinen auktoriteetti ja luomaan lapsille sellaisen olon, että he ovat tännekin tervetulleita.

äiti ei vie lapsia ulos muuta kuin kauppaan. Ei edes pihalle, vaikka rivarissa asuvat. Tätä nyt ei tietenkään kukaan usko, mutta niin se on. Ja kyllä isä pärjää lasten kanssa kahden, mutta homma helpottuu huomattavasti kun on toinen aikuinen mukana.

Vierailija
47/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tässä joku aika sitten puhua tälle en:n uudelle mutta hän ei ollut halukas puhumaan kanssani. Nyt vielä kaikille selvennykseski että olemme ihan aikuisia yli kolmelymppisiä kaikki osapuolet. Minustakin tuntui jotenkin oudolle että tämä ex:n uusi ei voi olla poissa sieltä, mutta että tuo vielä omat lapsensakin sinne viettämään rattoisaa viikonloppua. Harmissani olen tästä kaikesta.

Vierailija
48/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tässä joku aika sitten puhua tälle en:n uudelle mutta hän ei ollut halukas puhumaan kanssani. Nyt vielä kaikille selvennykseski että olemme ihan aikuisia yli kolmelymppisiä kaikki osapuolet. Minustakin tuntui jotenkin oudolle että tämä ex:n uusi ei voi olla poissa sieltä, mutta että tuo vielä omat lapsensakin sinne viettämään rattoisaa viikonloppua. Harmissani olen tästä kaikesta.

Mutta et voi vaikuttaa asiaan. Et voi kieltää naista tulemasta sinne.

Vierailija
49/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan huolehtii keskellä kriisiä olevien lastensa hyvinvoinnista ja oikeudesta isäänsä. Kummallinen muija varmaan sinusta...

Vierailija
50/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nai jotakin ex-miehen kaveria, sukulaista tms. Mieti, mikä kolahtasi parhaiten.

Eli tuo temppu ja tiedotus eksälle sattuu varmsati enemmän kuin kisaaminen lapsista ja lapset kiittävät.

Vierailija
51/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nai jotakin ex-miehen kaveria, sukulaista tms. Mieti, mikä kolahtasi parhaiten.

Eli tuo temppu ja tiedotus eksälle sattuu varmsati enemmän kuin kisaaminen lapsista ja lapset kiittävät.

Vierailija
52/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi naista kieltää sinne menemästä mutta minun mielestäni on harkinta kyky hieman pettänyt kun erostamme ei ole tosiaan aikaa kuin muutama kuukausi ja ensimmäsitä kertaa tämä nainen olis siellä noin reilu kuukausi erosta.. mutta minä en enää viitsi heidän kanssaan asiaa vatvoa koska se ei johda yhtään mihinkään. Lasten parasta ajattelen ja heidän sopeutumistaan uuteen tilanteeseen.

Vierailija
53/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia tapaamaan ja lähteä sitten itse pois. Voisit sanoa, että väistyt hetkeksi, jotta lapset saavat olla ihan keskenään isän kanssa, koska se on heille välttämätöntä.

Vierailija
54/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista kyllä, mutta siinä voi käydä niin että isä ei siihen suostu koska pitää sitä kritiikkinä häntä ja hänen tekemiään päätöksiä kohtaan.Pistetään "korvan taakse"

Vierailija
55/55 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä kanssa kahdestaan ja kerro sitten miehelle, että kyse on lasten toiveesta.

-se ehdottelija