Ero, miehellä uusi nainen ja lasten tapamistensisältö.
Olen eronnut vasta muutama kuukausi sitten.Ex löysi vierelleen heti uuden naisen jolla myös lapsia. Meillä avioliitosta kaksi lasta, joista yhteishuoltajuus. Ex pitää tapaamisista kiinni oikein hyvin, mutta tämä uusi nainen on aina myös mukana lasten elämässä kun lapset ovat isänsä luona, vaikka he eivät asukaan yhdessä.Olen ex:lle koittanu puhua asiasta, mutta se on hänen mielestään hänen asiansa mitä hän kotonaan tekee, eikä siis kuulu minulle.Hänen uusi naisystävänsä ei suostu minun kanssani edes puhumaan. Olen aivan voimaton asian kanssa. Lasten tapaamisia en halua kieltää enkä käydä muutenkaan hankalaksi, mutta jotain täytyisi pystyä tekemään että lapset saisivat olla isänsä kanssa tapaamisilla, siihen ne tapaamiset on tarkoitettu??
Kommentit (55)
Tulipa nyt povatuksi kaikille eronneille surullinen tulevaisuus. Muistakaa sitten te, jotka ette ole uudelleen pariutuneet, ettette missään nimessä tuo yhtään ketään ihmistä häritsemään äiti-lapsi tai isä-lapsi -suhdettanne.
Tottakai ex voi perustaa vaikka haaremin, mutta lapsitapaamiset pyhittää vain lapsilleen. Kumma kun joillekin isillekin tämä on itsestään selvyys.. Tuntuu nuo uudet puolisot vaan panemaan hanttiin. Mulle yks lysti miten muilla, mutta mun exäni tajusi pointin ja kaikki tyytyväisiä.
mutta ihmetyttää, ettei palstamammat ole yhtään sen kummempia!!!
Lapset menevät tapaamaan ISÄÄNSÄ eivätkä mitä tahansa satunnaista hutsua.
Lasten etu on saada aikaa isän kanssa kahden kesken ilman vieraita ihmisiä.
Oma isäni lähti, kun olin 6-vuotias. Tapaamiset sujuivat hetken aikaa hyvin, kun isä asui yksin. Melko pian muutti toisen naisen kanssa yhteen, ja tapaamisista tuli yhtä helvettiä. Eipä niitä kauaa jatkettukaan. Nyt en pidä yhteyttä isääni, lapsiani saa joskus (kerran vuodessa) tavata. Tiedän siis, mistä puhun.
Mietin sitä kun lapset näennäisesti tykkäävat olla isnsä luon ja heistä on kivaa kun heillä on uusia kavereita isän uuden naisystävän lapset ovat siis siellä myös olleet, lapsilla siis hauskaa. Kuitenkin minua vaivaa se ettei heillä ole aikaa isänmsä kanssa ilma ulkopuolisia juuri ollenkaan.. Muuten kaikki on ok mutta se isä-lapsi aika on aika minimaalista.
AP
Ymmärrän että susta tuntuu ap pahalta, mutta ei sun lapsillesi siitä traumoja jää, vaikka isän jakamaton huomio olisi iäksi mennyttä. Elämä vain on valitettavasti sellaista, ettei kolhuitta säästy kukaan. Ja suoraan sanottuna taitaa tämäkin kolhu olla lähinnä äidillä eikä lapsilla. Kaikkea hyvää sulle elämään ja jatka sinäkin vain eteenpäin sitten kun jaksat.
että minä jätin isäni tapaamiset uuden perheen myötä. Niillä elo oli kuin sirkuksessa ja isä aivan pihalla minun asioista.. Ja se ulkopuolisena olo ahdisti. En sallisi moista omalle lapselle ja onneksi ei tarvitse. Ennen isän uutta vaimoa meillä oli ihanat jutut ja puhuttiin paljon kaikesta. Ero ei minua masentanut, vaan se ettei isällä ollut enää aikaa enkä osannut ottaa heillä rennosti. Ja kyllä 10 vuotiaalle se oli kova paikka. Mutta harvapa aikuinen jaksaa oikeasti ajatella lasta, kun oma etu se tärkein.
Ex:lle olen kyllä asiasta puhunut hän kuitenkin esitteli kaverinaan tämän uuden naistystävänsä lapsillemme vajaa kuukausi siitä kun olimme muuttaneet. Minä olisin halunnut että lapset olisivat saaneet toipua asioiden muttumisesta hieman pidempään, mutta ex:sä ei ymmärtänyt asiaa ollenkaan ja teki niin kuin itse halusi. Nyt tämä nainen on lasten elämässä aina kun lapset ovat isänsä luona ja ovat siellä aika usein.Sitä en ymmärrä miksi ei edes joinain päivänä voisi isä olla ihan vain lastensa kanssa ilman ulkopuolisia.
AP
Ex:sä ei suostu puhumaan eikä kuuntelemaan minun kritiikkiäni hänen valintojaan kohtaan ollenkaan.. sanoo vain että tämä on hänen elämänsä ja hän saa tehdä mitä haluaa.
AP (ja nämä muut katkerot) siis todella kuvittelevat voivansa
1) Määrittää tapaamisten sisällön
2) Kieltää miestä kutsumasta ihmisiä kotiinsa kun lapset ovat siellä
3) Rajoittaa miehen sosiaalista elämää
Mustasukkaisia te olette, ette mitään muuta. Ymmärrän sen, että lapselle voi olla uusi ja outo tilanne, että yhtäkkiä on 2 kotia ja toisessa vielä vieras ihminen, mutta yhtä lailla se isä on lapsen vanhempi ja varmaan tutustuttaa lapset uuteen naiseen oman harkintakykynsä mukaan. Mitäs sitten, kun te äidit löydätte uuden miehen? Olisiko lasten isällä oikeus kieltää tuomasta miestä kotiinne, silloin kun lapset ovat paikalla? Niinpä. Yhtä "loogista" olisi kieltää miestä kutsumasta kotiinsa vaikka jotakuta tuttavaa, kun lapset ovat siellä. Sekään kun ei kuulu teille pätkän vertaa.
ja pystyy sanelemaan ketä lapset saavat isän luona tavata ja ketä eivät? pitääkö miehen kysyä lupa omalta exältänsä, milloin saa mennä jonkun kanssa yhteen?
uskomatonta
kun äiditkin voivat alkaa seurustelemaan,ilman ex-miehen lupaa...
huomiota yllin kyllin, mutta eivät isänsä jakamatonta huomiota koskaan. Lapset tulevat aina ennen aikuisia, kun niitä lapsia on kerran tullut saaneeksi.
AP (ja nämä muut katkerot) siis todella kuvittelevat voivansa 1) Määrittää tapaamisten sisällön 2) Kieltää miestä kutsumasta ihmisiä kotiinsa kun lapset ovat siellä 3) Rajoittaa miehen sosiaalista elämää Mustasukkaisia te olette, ette mitään muuta. Ymmärrän sen, että lapselle voi olla uusi ja outo tilanne, että yhtäkkiä on 2 kotia ja toisessa vielä vieras ihminen, mutta yhtä lailla se isä on lapsen vanhempi ja varmaan tutustuttaa lapset uuteen naiseen oman harkintakykynsä mukaan. Mitäs sitten, kun te äidit löydätte uuden miehen? Olisiko lasten isällä oikeus kieltää tuomasta miestä kotiinne, silloin kun lapset ovat paikalla? Niinpä. Yhtä "loogista" olisi kieltää miestä kutsumasta kotiinsa vaikka jotakuta tuttavaa, kun lapset ovat siellä. Sekään kun ei kuulu teille pätkän vertaa.
taitaa olla tosiaan ex:n asia kenen kanssa hän viettää aikaansa.
Oletko kysynyt lasten mielipidettä asiaan, mitä he tykkäävät kun uusi nainen on mukana tapaamisissa?
Lasten kautta toivottavasti asiaan tulee muuttos, jos naisen mukanaolo on ongelma lapsille.
AP (ja nämä muut katkerot) siis todella kuvittelevat voivansa
1) Määrittää tapaamisten sisällön
2) Kieltää miestä kutsumasta ihmisiä kotiinsa kun lapset ovat siellä
3) Rajoittaa miehen sosiaalista elämääMustasukkaisia te olette, ette mitään muuta. Ymmärrän sen, että lapselle voi olla uusi ja outo tilanne, että yhtäkkiä on 2 kotia ja toisessa vielä vieras ihminen, mutta yhtä lailla se isä on lapsen vanhempi ja varmaan tutustuttaa lapset uuteen naiseen oman harkintakykynsä mukaan. Mitäs sitten, kun te äidit löydätte uuden miehen? Olisiko lasten isällä oikeus kieltää tuomasta miestä kotiinne, silloin kun lapset ovat paikalla? Niinpä. Yhtä "loogista" olisi kieltää miestä kutsumasta kotiinsa vaikka jotakuta tuttavaa, kun lapset ovat siellä. Sekään kun ei kuulu teille pätkän vertaa.
voisi aikuinen (äiti tai isä) joskus miettiä lapsiaankin ja antaa heille jakamatonta aikaansa, eikä ajatella aina minä, minä minä..
vaivaa jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia.
Ihan oikeastiko on niin vaikeeta olla erossa sitä paria päivää joka toinen viikko, kun lapset ovat isällään. Ja puhun nyt siis tästä seurustelun alusta jolloin ei edes asuta yhdessä.
Lapsille luulisi olevan harvinaisen tärkeää saada olla sen isän kanssa ne harvat hetket, varsinkin kun erosta on noin vähän aikaa.
Kiiton kysymästä.. voin ihan hyvin itse eron jälkeen. Itse en henkilökohtaisesti ole valmis parisuhteeseen ihan lähiaikoina, meillä kuitenkin pitkä parisuhde takana, sitten joskus kun sen aika koittaa eivät lapset tapaa uutta kumppania ennenkö voi ajtella että suhde on "vakaalla pohjalla" en tosiaan esittele lapsille ketään sellaista jota en edes itse kunnolla tunne. Lapsista on mukavaa, koska heillä on kavereita näistä ex:n uuden naisystävän lapsista, mutta edelleen olen sitä mieltä että isänsä kanssa voisivat olla edes yhden päivän tapaamisten aikana.
Kiiton kysymästä.. voin ihan hyvin itse eron jälkeen. Itse en henkilökohtaisesti ole valmis parisuhteeseen ihan lähiaikoina, meillä kuitenkin pitkä parisuhde takana, sitten joskus kun sen aika koittaa eivät lapset tapaa uutta kumppania ennenkö voi ajtella että suhde on "vakaalla pohjalla" en tosiaan esittele lapsille ketään sellaista jota en edes itse kunnolla tunne. Lapsista on mukavaa, koska heillä on kavereita näistä ex:n uuden naisystävän lapsista, mutta edelleen olen sitä mieltä että isänsä kanssa voisivat olla edes yhden päivän tapaamisten aikana.
vaivaa jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia.
Ihan oikeastiko on niin vaikeeta olla erossa sitä paria päivää joka toinen viikko, kun lapset ovat isällään. Ja puhun nyt siis tästä seurustelun alusta jolloin ei edes asuta yhdessä.
Lapsille luulisi olevan harvinaisen tärkeää saada olla sen isän kanssa ne harvat hetket, varsinkin kun erosta on noin vähän aikaa.
jos seurustelet miehen kanssa jolla on lapsia, et saisi ikinä, ikinä tavata näitä lapsia ja miehen tulisi viettää kaikki tapaamiset aina kahdestaan lasten kanssa? Mitenköhän meillä, ovat miehen lapest varmaan ihan hunningolla kun käyvät täällä joka toinen vkl ja minä satun aina olemaan paikalla, samassa asunnossa kun asutaan! Pitäisiköhän vuokrata joku kakkosasunto, että pääsisin aina omasta kodista evakkoon kun miehen lapset tulevat, onhan se niin sairasta ja kamalaa että miehellä voi olla suhde jonkun muun kuin lasten äidin kanssa..
Eiköhän siinä kuitenkin koko tapaamisajan ajan olla sen isän kanssa yhdessä? Tuskinpa isä lähtee litomaan ja jättää lapsia vaikkapa tämän uuden naisystävänsä hoidettavaksi? Meillä miehen lapset joka toinen vkl, minä olen aina täällä koska sattuu olemaan kotini, ja kahden pienen lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa kun on kaksi aikuista paikalla. Leikkipuistoon menemiset sun muut ovat aika raskaita yksin niin pienten ja vilkkaiden lasten kanssa. Se, että minä olen paikalla, ei tarkoita etteivätkö lapset olisi isänsä kanssa. Isä heitä pääasiassa leikittää, kylvettää jne, en minä. Minä hoidan kotia ja pidän taloa pystyssä ja autan lastenhoidon kanssa, en leiki heille mitään rakastavaa äitiä koska heillä on jo sellainen. Kivoja lapsia, mutta ei kuitenkaan omiani, joten pyrin olemaan asiallinen auktoriteetti ja luomaan lapsille sellaisen olon, että he ovat tännekin tervetulleita.
Miksi on hyvä ettei lasten elämään tule heti isän uutta puolisoa kuvioihin. Erosta on kuitenkin vasta kaksi kuukautta ja lasten oma henkilökohtainen eroprosessi on vasta alkanut toisin kuin vanhemmat, jotka ovat asiaa pohtineet luultavasti useita vuosia.
Ap:lla on mielestäni oikeus keskustella asiasta exän kanssa ja yrittää selittää miksi uutta naista ei heti kannata tuoda mukaan lasten elämään. Jos mies tapaa lapsiaan joka toinen vkl, niin hän ehtii hyvin nähdä naista sen kahden viikon aikana kun lapset on äidillä.
Asiantuntijathan suosittelevat ettei uutta kumppania esiteltäisi lapsille ennen kuin erosta on kulunut vuosi.
Jos ex ei suostu kuuntelemaan ja olemaan vastuullinen ja minimoimaan erosta aiheutuva mielipaha lapsille, niin ap ei voi kuin yrittää olla se kypsempi aikuinen ja suhtautua uuteen puolisoon lasten edessä hyvin.