Mies ei IKINÄ sovittele mitään riitoja tai tule vastaan:(
Mieskin on varmasti töiltään väsynyt, mutta olen mäkin kahden pienen kanssa, kun minä ja lapset sairastettiin kuumetauti alkuviikosta.
mies tuli töistä ja olin ihan rättipoikki, lastenhoidon ohella siivosin asuntomme, ettei miehen tarvitse osallistua siivoamiseen viikonloppuna.
Huomenna siskoni tulee käymään ja varmaan auttaa siinä mielessä että leikkii esikoisen kanssa ulkona, joten saan levätä sisällä vauvan kanssa.
No makasin sohvalla ja tiuskin jotain miehelle, että "mene siitä nojaamasta, en nyt jaksa" ja esikoisellekin sanoin jotain samanlaista että äiti haluaa nyt olla rauhassa.
Menin sitten syömään iltapalaa ja mies piti vauvaa, 8kk. vauva alkoi itkeä eikä mies saanut sitä rauhoitettua heti niin mies karjaisi että: NO NYT OTA TÄMÄ. Nousin ja otin vauvan.
Sitten aloin salassa itkeä, tunsin olon ihan surkeaksi kun olen väsynyt. Lähdin käymään 20min lenkillä.
Tämän jälkeen mies ei puhunut mulle mitään ja kun yritin ottaa asian puheeksi sanomalla, että "miksi et nyt puhu mulle", niin mies sanoi: Mä joudun kuule menemään töihin seittämältä ja sä jäät tänne noiden lasten kanssa ja siskoskin tulee auttamaan ja silti sä raivoot mulle.
Siis MINÄ raivoan kuulemma miehelle? Sitten se lähti nukkumaan, ei halua jutella eikä sopia.
Tämä on todella ahdistavaa, huomaatte varmaan että tueta ei osata toisiamme :(
Kommentit (7)
sinä voit aloitaa.
Tuleehan sitä tiuskittua toiselle joskus ties mistä syystä, mutta anteeksi pyytämällä tilanne ei mene klikkiin asti.
Jos tulee riitaa tai pahoitan mieleni jostain se olen aina minä joka sitä riitaa alkaa avaamaan.
Mies voisi olla puhumatta varmaan seuraavan vuoden tod.näk. edes huomaamatta että jotain on vialla tai että olen jostain loukkaantunut.
Sitten kun MINÄ otan asian puheeksi, joko saman tien tai sen viikon päästä, mies huokailee marttyyrinä koska minähän olin syyllinen kun kerran rupesin hieromaan sovintoa ja siten anteeksi pyytelemään.
Tekis mieli tehdä koe ja lakata puhumasta mitään koko ukolle. Katsotaan missä vaiheessa huomaa ettei vaimo ole áikaan jos toiseenkaan tainnut sanoa mitään.
sinä voit aloitaa. Tuleehan sitä tiuskittua toiselle joskus ties mistä syystä, mutta anteeksi pyytämällä tilanne ei mene klikkiin asti.
Mutta sen jälkeen alkaa jotensakin tympimään olla se ainainen sovittelija. Ja jos et sovittele, niin sitten olette riidoissa.
nimimerkillä kokemusta todellakin on
Siinä sohvalla tiuskimisten jälkeen sanoin että anteeksi, en vaan nyt jaksa mitään kun olen tässä monta päivää kotona ollut ja tosi väsynyt jne...!
sinä voit aloitaa. Tuleehan sitä tiuskittua toiselle joskus ties mistä syystä, mutta anteeksi pyytämällä tilanne ei mene klikkiin asti.
Mutta sen jälkeen alkaa jotensakin tympimään olla se ainainen sovittelija. Ja jos et sovittele, niin sitten olette riidoissa.
nimimerkillä kokemusta todellakin on
Minä olen vasta kahdeksan vuotta sovitellut ja alkaa jo tympiä. Mykkäkoulu on miehelle merkki, että kaikki on hyvin (ei riitelyä), anteeksipyyntö sovittelu on merkki minun syyllisyydestäni riidan aloitukseen.
Sen jälkeinen mykkäkoulu ei ainakaan voi olla merkki siitä että kaikki on hyvin.
Tai jos mykkäkoulun kestäessä saisit raivokohtauksen etkä sovittelisikaan? Miksi toistaa samaa kaavaa joka ei selvästikään toimi? Riko se.
että ei se mies tajua että säkin oot väsynyt. Se aattelee että sä pääset helpolla kun saat olla kotona lasten kanssa eikä tarvii käydä töissä.
Lähet sitten kun se vauva on siitä kasvanut vaikka vuoden tai kahden ikäiseksi ensin viikonlopuksi tyttöjen kanssa Tukholman risteilylle tai vaikka viikoksi etelään niin että se mies on yksin niitten lasten kanssa, niin kyllä se sitten oppii arvostamaan sun panostasi ja tommonen käyttäytyminen loppuu.