Mitä ajattelet 7v lapsesta joka harrastaa balettia,luistelua, teline- ja joukkuevoimistelua?
Kahdessa lajissa harjoitukset kaksi kertaa viikkossa ja kahdessa kerran viikossa.
Ja nauttii näistä harrastuksistaan kovasti. Harjoitukset jää harvoin väliin. Ei tuunu haittaavan koulua eikä kaverisuhteita. Kotona myös viettää aikaansa sisarusten ja vanhempien kanssa. On vaan jotenkin energinen ja eteenpäinpyrkivä lapsi.
Kommentit (46)
Itse kysyit. Nää on näitä muiden hoidettavaksi sysättyjä ettei tarvitse kotona kestää omaa lastaan.
Kahdessa lajissa harjoitukset kaksi kertaa viikkossa ja kahdessa kerran viikossa.
Ja nauttii näistä harrastuksistaan kovasti. Harjoitukset jää harvoin väliin. Ei tuunu haittaavan koulua eikä kaverisuhteita. Kotona myös viettää aikaansa sisarusten ja vanhempien kanssa. On vaan jotenkin energinen ja eteenpäinpyrkivä lapsi.
Ps Miten on varaa??
Meillä maksaa 150€ laji ku laji puol vuotta ;)
meillä luistelua 3 kertaa viikossa + 2 kertaa oheiset + jalkapalloa kerran viikossa. Ja vielä tuon luistelun päälle käydään yleisöluistelussa koska lapsi haluaa...
Täydentävät toinen toisiaan. Kun aikaa menee niin voi valita lajeista sen mikä tuntuu parhaalta. Ehkä järkevämpää harrastaa muutamaa lajia kun keskittyä vain yhteen ja sitten huomata että olis ollu kiva kokeilla jotain muutakin.
jotka ei viihdy lapsensa kanssa ja tuuppaavat tämän kaikkeen mahdolliseen, että olis mahdollisimman paljon poissa silmistä ja jaloista.
Lapsi pytyy tosi pitkälle miellyttämään vahempiaan ja näyttämään iloista naamaa saadakseen vanhempiensa hyväksynnän.
Oman lapseni tarina on se, että opettaja ehdotti tanssitunteja, koska tyttö myös istuessaan näytti aina liikkuvan joka suuntaan. Vein yhden lajin tunneille ja tyttö itse alkoi koota muita lajeja, innostui niin paljon. Silloin aikoinaan ulkopuoliset kummastelivat, miksi tyttö aina juoksee tunneilla ja kysyivät tietysti, toteutanko omaa haavettani eli että halusinko itse aikoinaan harrastaa enkä saanut ja nyt rääkkään tyttöä. Vastasin, etten ole ikinä ollut tanssista kiinnostunut, mutta eihän sitä kukaan uskonut. Siis älkää heti syyttäkö äitiä! Tarina jatko: tytöllä on se ammattina ja on ikionnellinen siitä.
että jossain vaiheessa tulee todennäköisesti vaatimus keskittyä enemmän yhteen mutta nuo tukevat toisiaan, jos lapsi tykkää, hyvä juttu! Jos haluaa kehittyä nyt tai jossain vaiheessa, se on mahdollista.
meillä tytöt harrastaa jumppaa, tanssia ja judoa. Itse valitsivat, mutta kiva, että eivät ole sievistelylajeja.
kun harrastaa kaikenlaista :)) pitäähän sitä pienenä kokeilla.. Voisihan kokeilla esim. muitakin lajeja, kuten joitain joukkuelajeja tai pallopelejä jos on kiinnostunut. Kannattaa pienenä koklata kaikkea, niin saa tuntumaa mistä tykkää.
- mutta aloitin vasta 10 vuotiaana ja samaa lajia
ratsastus, viulunsoitto ja kerho niin saat meidän naapurin maailman huonokäytöksisimmän mukulan.
Harrastaa kyllä vaikka mitä hienoa ja on hyvä mutta kiusaa muita koulussa todella törkeästi ja kukaan ei halua leikkiä tämän lapsen kanssa kun ei osaa käyttäytyä ollenkaan.
Epäilen että harrastuslista on pitkä kun jotakin on pakko keksiä.
Kyllä se rupee haittaamaan kaverisuhteita vanhempana kun ei ole enään aikaa kavereille.
Ota AP huomioon, että lapsesi on 7-vuotias; vaikkei harrastaminen vielä haittaa koulua ja kaverisuhteita, niin myöhemmin saattaa niin käydä.
Ihmiset ovat tietenkin erilaisia, mutta mitä itse tunnen noita "prinsessalajien" harrastajia, niin muodostavat joukkueporukan kanssa erinäisiä klikkejä myöhemmin, ja ovat todellakin juuri tuota Minä, minä -kansaa, jotka eivät koulun ruokajonossa edes puhu muiden kuin joukkuekavereiden kanssa jnejne. Mutta kuten sanoin, ihmiset ovat erilaisia.
Toinen mihin kiinnittäisin huomiota, on että lapsen lajit ovat kaikki hyvin esteettisiä, ja ulkonäöllä on paljonkin merkitystä. Lapsesi on valitettavan todennäköisesti 5 vuoden kuluttua potentiaalinen anorektikko.
toivottavasti ei tule syömishäiriötä. Lapselle olisi voinut valita vähemmän ulkonäkökeskeisiä lajeja. Ap:n tarkoitus oli ilmeisesti, että kauhisteltaisiin lajien ja harjoitusten määrää.
harrastuksista ulkopuolisille.
Joku ilkeä akka voi tehdä lapsestasi ilmon, että harrastuksia on liikaa.
Meillä lapsi harrastaa uimista ja syksyllä uimahyppyjä.
Meillä nyt harrastus vain kerran viikossa ja se on liian vähän.
Lapseni on paljon väsyneempi, kun on kavereiden kanssa.
Harrastuspäivät on rauhallisia ja silloin ollaankin lapsen kanssa paljon yhdessä.
kulkeeko itse harrastuksiin vai pitääkö kuskata? Jos pitää kuskata, niin huhhuh, kenen aika riittää? onko perheessä muita lapsia? miten vanhempien aika riittää heille?
On hienoa, jos lapsi saa kokeilla erilaisia lajeja. Ja myös vaihtaa ja jättää pois mitä haluaa. Myöhemmin reenimäärät lisääntyy ja sitten lapsi pikkuhiljaa tekee sitä valintaa, mikä on mieluisinta. On tärkeä korostaa, että valmentajat ovat lajeissa lasta verten eikä lapsi ole siellä valmentajaa miellyttääkseen. Kun lapsi tietää, että saa itse valita lajit ja lopettaa tai vaihtaa, kun siltä tuntuu, niin kaikki on hyvin. Ja että lasta arvostetaan itsensä takia ja hän saa nauttia harrastuksista. Ei niin, että minäkuva muotoutuu tekemisen kautta ja suorituksista.
Terv. Urheilusta tykkävien lasten äiti
tuo onnistuu, kun on niin nuori, mutta aika pian tulee valinta eteen mihin lajiin keskittyy, koska harkkamäärät lisääntyy huimasti. Mutta hyvähän se on jos intoa riittää ja LAPSI oikeasti haluaa eikä VANHEMPI.
Ekaluokkakin on vielä niin helppo, että tuommoinen harrastemäärä ei vielä haittaa, joten anna kokeilla ja tuumia mikä sitten olisi se omin juttu, mitä haluaa jatkaa.
koko perheen elämä pyörii tämän lapsen harrastusten ympärillä ja että joutilaisuutta ei ole.
Miksi lähtevät tuollaiseen rumbaan?
Niin ja lisäät vielä yhden harjoituskerran lisää.
Lapset on erilaisia.