Mitä ajattelet 7v lapsesta joka harrastaa balettia,luistelua, teline- ja joukkuevoimistelua?
Kahdessa lajissa harjoitukset kaksi kertaa viikkossa ja kahdessa kerran viikossa.
Ja nauttii näistä harrastuksistaan kovasti. Harjoitukset jää harvoin väliin. Ei tuunu haittaavan koulua eikä kaverisuhteita. Kotona myös viettää aikaansa sisarusten ja vanhempien kanssa. On vaan jotenkin energinen ja eteenpäinpyrkivä lapsi.
Kommentit (46)
oivaa alustaa noilla lajeilla ja kilpailuhenkisyydellä syömishäiriöille.
Harrastamisessa ei ole mitään pahaa, mutta omasta kokemuksesta tiedän että syömishäiriöt tosiaan ovat yleisiä, etenkin kovin eteenpäinpyrkivillä ja itseltään paljon vaativilla tytöillä (ja joo, kaikki ei sairastu, mutta yleisempää noissa syömishäiriöt on kuin monen muun harrastuksen puitteissa).
Itselläni samantyyppistä taustaa ja se tietää usein ongelmia. Sun pitää äitinä rajoittaa harrastuksia ja kunnianhimoa. Pelkkään oleiluun on jäätävä aikaa. Et kai halua, että lapsesi käyttää koko elämänsä varrelle tarkoitetun energian kymmenessä vuodessa. Loppuunpalaminen on ihan todellinen uhka. Niin voi käydä jo lapsuudessa ja useimmiten varsin salakavalasti. Tärkeintä ei ole menestyä ja päteä, vaan olla onnellinen ja elää itsensä näköistä elämää. Jos kaikki aika menee tuollaiseen, voi elämältä jossain vaiheessa pudota pohja pois.
ei muita lapsia arvostava. on vain minä minä ja minä. Valitettavan tyypillisiä piirteitä näille balleriinoille ja lajeihin joissa ulkonäkö merkitsee liikaa.....
Itse olen 14 V. Harrastan taitoluistelua ja balettia. Viihaan luokkani pissiksiä ja omistan silti paljon hyviä kavereita. En vaihtaisi päivääkään pois!!! (eli ei harrastus määrää luonnetta!!!!)
toisella kolme korkeakoulututkintoa ja kympin todistus, sekä kirjoituksista kuusi ällää.
Lapsi tarvitsee myös tylsyyttä. Osaavatko nuo himoharrastajat olla jouten tai keksiä itse itselleen tekemistä?
jokainen harrastaa tai on harrastamatta omien lapsewnhalunsa tai rahapussin kestävyyden mukaan. Ei mun tarvitse mietiä muiden lasten harrastuksia.