Kuinka monta akateemista perheessäsi on?
Mukaan lasketaan miehesi, sisaruksesi, vanhempasi, miehen sisarukset ja appivanhemmat. Ei siis laajenneta nyt enempää. Ja mukaan siis ei amk-tutkintoja.
Meillä 8 10stä.
Kommentit (65)
Viisi kymmenestä, eli kaikki minun puoleltani mutta ei yhtään miehen puolelta.
Minä ja mies = 2/2
Miehen vanhemmat 1/2
Minun vanhempani 0/2
Minun sisarukseni 0/1
Miehen sisarukset 1/2 - siskolla on alempi tutkinto, veli taas ei ole valmistunut eikä varmaan koskaan valmistukaan, vaikka on dippatyönkin tehnyt.
Eli 4/9.
Äidin puolen suvusta kaikki paitsi yksi serkkuni ovat akateemisia (=äiti, isovanhemmat, 2 tätiä, 2 enoa, pari serkkua)
Isän puolen suvusta akateemisia ovat ainakin isäni, setäni ja isoisäni. Muista en tiedä.
Minulla on yliopisto-opinnot kesken, mies aikoo pyrkiä yliopistoon ensi vuonna. Tulee olemaan ensimmäisiä akateemisia suvussaan.
ja kyllä ne miehenkin vanhemmat ja sisarukset minullekin ovat perhettä.
ohis
4/6.
2/6 on näitä amk-tapauksia eli aikamoisia pohjanoteerauksia. loput ovat juristeja ja dippainsinöörejä.
itse olen amk. siitä syystä en jaksa käyttää edes isoja alkukirjaimia.
Eli aika outoa, että miehen USA:ssa asuva sisko kelpuutetaan perheeseen, mutta ei samassa talossa oleva tyttäreni (jolla on ihan oma asunto, ei asu peräkamarissa).
Minä ja puoliso = 2/2
Mun vanhemmat = 2/2
Puolison vanhemmat = 2/2
Puolison sisarukset puolisoineen = 3/3
Jos isovanhemmat otetaan mukaan niin mun isovanhemmista 2/4. Puolisosta en ole varma.
olen suvun ensimmäinen tohtori, mies lisensiaatti, mun sisko maisteri.
eli minä
mies ei
miehen sisko ei
appivanhemmat ei
omat vanhempani ei
Minua lukuunottamatta kukaan ei ole edes ylioppilas.
4 jos ekonomit ja DI:t lasketaan akateemisiksi. Muuten 2.
Mieheni ja hänen isänsä tohtoreita, miehen veli ja äiti maistereita, kuten minäkin. Oma sukuni on vähemmän koulutettua.
eli ainoastaan minä.
Isäni yliopisto-opiskelut katkaisi sota, eikä sitten enää sodan päätyttyä 25vuotiaana ollut mahdollisuuksia jatkaa opintoja, vaan kouluttautui opistoinsinööriksi.
Minun perhettäni ovat lapsuuden perheeni + oma perheeni. Jos laajennan, laajennan isovanhempiini ja serkkuihini, täteihini ja setiini. En mieheni vanhempiin ja hänen sisaruksiinsa.
av-kysely ikinä. ja jottei jää aiheesta vapaaksi niin 4/8. Joista kolme minun puoleltani sukua. lapset ovat pieniä mutta heistä tulee varmasti tohtoreita.
Mulla 7/7. En itseasiassa koskaan oo tullut aatelleeksi, et ollaan "näin akateemisia".
sitten mun veljet ja vanhemmat. Miehen puolelta akateemisia ei taida muita ollaakaan kuin mies - ja sekin taitaa olla mun ansiota.
7 akateemisen loppututkinnon suorittaneita, joista 2 tohtoreita
yhdellä akateemiset opinnot pitkällä
yksi vakavasti sairas
Mulla 7/7. En itseasiassa koskaan oo tullut aatelleeksi, et ollaan "näin akateemisia".
Siis 8/8! Akateeminen ei osaa laskea, vaikka 3/8 on ollut matematiikka sivuaineena. Mutta ei siis mulla.
mieheni on, minä en, molemmat sisarukseni ovat sekä toisen sisareni puoliso, miehen sisaruksista perheineen ei kukaan eli 4/16, siskoni ensimmäinen suvusta, joka väitellyt tohtoriksi.