Kuinka monta akateemista perheessäsi on?
Mukaan lasketaan miehesi, sisaruksesi, vanhempasi, miehen sisarukset ja appivanhemmat. Ei siis laajenneta nyt enempää. Ja mukaan siis ei amk-tutkintoja.
Meillä 8 10stä.
Kommentit (65)
perheellä siis nyt tarkoitetaan tätä. Vaikka uskolliseen av-tapaan heti halutaan saivarrella ja pilkata. Tiesin tän jo avausta kirjoittaessani.
Ja mun lapset on myös alakoulussa.
ap
ettei sanojen merkityksiä noin vain muutella.
Sinä sotket nyt vain käsitteet "suku" ja "perhe".
Ja kyllä minä perheenäni pidän omia vanhempiani ja sisaruksian. Mutta mä en olekaan akateeminen...
On tainnut koulutus mennä vähän hukkaan.
Meidän perheessä on kaksi akateemista. Minä ja mies. Lapset on alakoulussa.
että "perhe" tarkoittaa vain ydinperhettä. Muualla siihen voi laskea mukaan lähisukuakin.:) Eli hyvinpä olet tämän suomalaisen ideologisen perhekäsityksen sisäistänyt.:)
Appeni ja mieheni vli jo kuollut joten 10 olisi oikea luku. Seuraavassa sukupolvessa 2 kuudesta, tosin osa vielä lapsia.
En ole naimisissa enkä avoliitossa.
En oikein ymmärrä, mikä henkseleidenpaukutteluidea tässä ketjussa on..:)
jos tällaisella pitää päteä!
Mitä teet työksesi, ap? Paljonko tienaat?
Minä ja mieheni, toinen vanhemmistani, sisaruksia minulla ei ole, toinen miehen sisaruksista, ei kumpikaan appivanhemmista.
Että näin.
gallup kun täällä nyt on niin paljon näitä duunariavauksia. Varmaan aika moni suomalainen on jotain siltä väliltä, esim mun äiti lääkäri ja isä raksamies.
Meillä siis jos noin laskee 8/12
Itse olen ja mieheni on. Molemmat vanhempani ovat, miehen äiti on. Miehen ainoa sisarus ei ole ja omista sisaruksistani yksi sisko on, kaksi ei ja veljet eivät ole. Yhdellä siskolla ja yhdellä veljellä kesken jäänyt yliopistokoulutus ja siirtyminen ammattikorkeaan.
Olen kyllä ihmeissäni siitä, että meistä sisaruksista niin harva päätyi akateemiseksi kun molemmat vanhemmat ovat maistereita. Luulin että kaikki kävisimme yliopiston. Yläasteikäisenä kun haaveilimme olevamme isona opettaja*3, lääkäri, hammaslääkäri ja eläinlääkäri, mutta meistä tuli opettaja*2, sairaanhoitaja, hammashygienisti, yrittäjä ja maatalouslomittaja. (kyllä, olemme lestadiolaisia.)
paitsi että vastaan nyt tähän pari viikkoa liian aikaisin, koska tämäkään ei ole ihan vielä saanu papereita.
Ja mukaan siis ei amk-tutkintoja.
0 / 10
No miksi laskettaisiinkaan kun se ei ole akateeminen tutkinto.
miehen tutkinto kesken mutta tekee alansa hommia kyllä akateemisen henkilön paikalla ja palkalla.
Moni kuitenkin tekee töitä akateemisen paikalla ja palkalla vaikka koulutus onkin alempi.
käsivarteensa erottamaan akateemisista, ettei vaan vahingossa sekoitu ihmisarvoltaan arvokkaammat vähäisempiin.
On tainnut koulutus mennä vähän hukkaan.
Meidän perheessä on kaksi akateemista. Minä ja mies. Lapset on alakoulussa.