Kuinka monta akateemista perheessäsi on?
Mukaan lasketaan miehesi, sisaruksesi, vanhempasi, miehen sisarukset ja appivanhemmat. Ei siis laajenneta nyt enempää. Ja mukaan siis ei amk-tutkintoja.
Meillä 8 10stä.
Kommentit (65)
Teillä ei vaan sitten hallita käsitettä "perhe"... On tainnut koulutus mennä vähän hukkaan.
Meidän perheessä on kaksi akateemista. Minä ja mies. Lapset on alakoulussa.
Muualla siihen kuuluu laajemminkin sukua, joten älä saivartele.
epäakateemiset (epäihmiset) voisivat laittaa merkin käsivarteensa erottamaan akateemisista, ettei vaan vahingossa sekoitu ihmisarvoltaan arvokkaammat vähäisempiin.
jos duunari tulee vastaan.
3/7
Minä, mieheni ja äitini. Muilla sitten opisto/amk-tasoinen koulutus, paitsi veljelläni, joka on autonasentaja.
mieheni (kauppatieteitä), veljeni (tietojenkäsittelyä) ja siskoni (englannin kääntämistä).
nämä perheestä saivartelijat on varmaan samoja, jotka ei hyväksy perheeseen uusperhettä, sateenkaariperhettä jne. Tuo perheen käsitehän on täysin miten se määritellään ja ap on tässä kontekstissa määritellyt perheen näin.
Oma perhetaustani on aika kouluttamaton. Puolisollani on ns. parempi perhetausta.
Mielestäni perhetausta vaikuttaa huomattavasti opiskeluvalintoihin. Ei ole ollut mitenkään ylentävää kuulla "kouluja käyneiden ihmisten olevan turhia paperinpyörittäjiä" ja "ruumiillisen työn olevan sitä oikeaa työtä".
Tällaista kun on lapsesta asti kuunnellut, niin ei opiskelumotivaatio ole suurin mahdollinen.
Kielessä on sanoille määritelmät. Ei sitä voi kuka tahansa yks kaks päättää, että "nyt me puhutaan lehmistä hevosina..."
eli aika tasaista on.
ainoastaan yhden miehen siskon mies ei ole akateeminen, mutta muuten voisi samalla kaavalla laajentaa myös sisarusten puolisoihin asti.
että itse en ainakaan pidä tätä akateemisuusasiaa mitenkään palkalla pätemisenä, vaan itsensä kehittämisenä ja sivistämisenä.
Omat vuositulot 20 000 vuodessa eli en todellakaan ole päässyt rikastumaan. Meidän tässä laajennetun perheen porukassa on tosin myös pari DI:tä ja kolme lääkäriä, jotka tienaavat ok.
Minä ja kaksi taiteen maisteria ei mitenkään rahassa kylvetä, mutta meillä on sitten jotain muuta osaamista.
Mun vanhemmat = 2/2
Mun sisarukset puolisoineen = 6/6
Minä ja puoliso = 2/2
Puolison sisarus puolisoineen = 2/2
Puolison vanhemmat = 0/2
en oo kyllä ihan varma osaako puolison äiti edes lukea...
Mutta siis 12/14, tai jos nuo puolisot ei sitten kuulu mukaan niin 8/10. Mutta en nyt ymmärrä, miksi puolisoita ei laskettaisi, jos sisaruksetkin lasketaan. Tyhmä rajaus...
Parempi rajaus olisi joko omat vanhemmat ja omat sisarukset ja itse, tai sitten jos otetaan oma puoliso ja sen vanhemmat, niin myös sisarusten puolisot... Joskus sisaruksen puoliso on läheisempi kuin oma sisarus.... Ja lapsia ei ap edes yrittänyt ottaa mukaan... Jos vaikkapa on 50-v, niin varmemmin ne omat lapset ja sisarusten lapset on akateemisia kuin omat ja puolison vanhemmat.
Ja vielä, miksi omat ja miehen? Jos on pariutunut, omaa puolison, olis itten mie stai nainen. Vai oliko tämä kysymys sukupuolisesti rajoittunut vain naisille ja homoille?
omassani nolla. Ainoa taitaa olla anoppi, jos pysytään tuossa ap:n rajauksessa. Eli 1 :)
Ja vielä, miksi omat ja miehen? Jos on pariutunut, omaa puolison, olis itten mie stai nainen. Vai oliko tämä kysymys sukupuolisesti rajoittunut vain naisille ja homoille?
Tätä palstaa lukevat vain naiset, joilla on mies. Näillä naisilla on myös pienet lapset, alle kouluikäisiä, ja kaikki vihaavat kouluttamatonta anoppiaan. Eli siksi omat ja miehen, ja lapsia ei lasketa.
Tätä palstaa lukevat vain naiset, joilla on mies.
Tästähän on tehty monta aloitusta ja aina ilmoittautuu joukkoon niitä, joilla ei ole miestä ja/tai lapsia.
voi keskustelu myös mennä.
mut ei tätä palstaa miehet lue ja harvalla lapsia vielä akateemisella uralla
perheessäni 6/6 ja jos miehen perhe otetaan mukaan niin 10/12. miehen siskot on niitä luusereita.