Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä pituisia 6-vuotiaanne ovat?

Vierailija
07.06.2008 |

Meillä on 124-senttinen eskariin menijä, ja ihmiset taivastelevat hänen olevan "tosi pitkä". Onhan hän ehkä keskivertoa pitempi, mutta oikein sopusuhtainen tyttö. Me vanhemmat olemme 170 ja 180 cm.

Harmittaa, kun ihmiset päivittelevät asiaa tytön kuullen. Itse kun pyrin aina välttämään lasten ulkonäöstä huomauttelua - päin vastoin haluaisin välittää lapsilleni sen viestin, että jokainen on hyvän ja sopivan näköinen juuri sellaisena kuin on.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on hörökorvat, joista _aikuiset_ huomauttelevat vähän väliä. Yleensä luon heihin merkitsevän katseen, ja onneksi aika moni tajuaa hävetäkin.

Vierailija
2/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat olemme molemmat yli 180cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Eikä huomautettu mitään lyhyydestä...

Vierailija
4/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun pyrin aina välttämään lasten ulkonäöstä huomauttelua - päin vastoin haluaisin välittää lapsilleni sen viestin, että jokainen on hyvän ja sopivan näköinen juuri sellaisena kuin on.

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että ulkonäöstä puhutaan, eihän se mikään tabu saa olla - enkä tietenkään tarkoita kauhistelua tai paheksumista jne, vaan sitä että ihan hyvin voidaan todeta jonkun olevan pitempi/lyhempi/vaaleatukkainen/silmälasipäinen jne _samalla_, kun viestitetään siitä että jokainen on sopiva sellaisena kuin.

Meillä on juuri 6v tyttö, joka on 118cm ja hänellä on r-vika

4-v poika jolla on tosi kimeä ääni

36v äiti joka on pulska

36v isä jolla on hörökorvat

ja kyllä, jokainen sopiva sellaisenaan vaikka ulkonäöstä puhutaan;-)

Vierailija
5/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat erittäin herkkiä tällaisille kommenteille, vaikka aikuiset eivät tarkoittaisikaan mitään pahaa. Muistan tämän omastakin lapsuudestani - aikuisten neutraalit, mutta usein toistuvat "huomautukset" ulkonäöstäni jäivät mieleen pitkälle aikuisuuteen.

Totta kai ihmisten erilaisuudesta voidaan puhua ja puhutaankin, mutta se onkin ihan eri asia. Minä tarkoitin aloitusviestissäni juuri sellaista taivastelua, joka LEIMAA lapsen pitkäksi, lyhyeksi, pisamanaamaiseksi jne.

ap

Vierailija
6/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös huomautettiin usein hänen pituudestaan, oli eskariryhmässään pisin vaikka on loppuvuodesta syntynyt. Me ei olla pitkiä, minä 166 ja mies 175. Nyt pituuskasvu on jotenkin "tyrehtynyt" tai tasaantunut, monta luokkakaveria on kasvanut tytön ohi. Tosi laiha on myös ollut aina ja siitäkin on huomauteltu.

Vierailija
7/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten neutraalit, mutta usein toistuvat "huomautukset" ulkonäöstäni jäivät mieleen pitkälle aikuisuuteen.

minusta kuitenkin on hyvä tottua siihen että ulkonäköä _voidaan_ kommentoida.

Vanhemman tehtävä on suhteuttaa toisten aikuisten (tai lasten) kommentteja, jos ne tuntuvat lapsesta pahalta. Voihan niitä kääntää positiivisiksikin, kaikella kun on puolensa;-) Tärkeintä on, että hyväksyy itse itsensä ja sen että toiset ovat erinäköisiä.

t. 9, joka on pulska _ja_ lyhyenläntä ja hörökorvainen miehensä 2-metrinen

Vierailija
8/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan 5v tarkastuksessa hän oli 116cm.

124cm tyttönne kuulostaa pitkältä, mutta ei todellakaan miltään jättiläiseltä.

Vierailija
9/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 18 kg. Monet kaverit ovat häntä päätä pitempiä, joten en pitäisi teidän tyttöänne mitenkään erityisen pitkänä.

Vierailija
10/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolassa pituus mitattiin perjantaina. oli 119cm , ja neuvolassa sanottiin että pituus menee yläkäyrällä??? Ihmettelen tätä, jos muilla on saman ikäiset reilusti yli 120 cm pitkiä, meidän pian 8v poika on 129 cm ja saman pituinen kuin muutkin luokkansa pojat. Hänkin menee normaali käyrällä, joten teillä on kyllä hirmu pitkiä lapsia. Itse olemme miehen kanssa 180 senttisiä, ja 6 vuotis neuvolassa arvioitiin, että kuusi vuotiaasta tulee n. 185cm pitkä noilla kasukäyrillä.

Vierailija
11/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto 6-vuotias kun on ehkä 116 cm... Omat kaksoseni ovat nyt 6v7kk ja poika on 120 cm ja tyttö on 117 cm. Ovat aina olleet neuvolan käyrillä "keskivertoa".

Tuntuu tosin että monet ovat nykyään todella pitkiä. Lasten eskarissakin on paljon pidempiä lapsia kuin lapseni, eikä juuri lyhyempiä.

Vierailija
12/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinostaa tietää, sillä meillä on lapsi joka mitattiin hieman alle 6 vuotiaana 129cm pitkäksi ja jouduttiin tutkimuksiin, sillä lapsi kasvoi liikaa. Nyt odottelemme tuloksia tutkimuksista, ja epäilevät jotakin kasvuhäiriötä joka aiheuttaa liiallisen pituuskasvun:(

Vierailija
13/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus meni tarkalleen keskikäyrää, mutta kerhokavereista kaikki pojat on pidempiä kuin hän.

Vanhemmat ollaan normaaleja suomalaisia persjalkoja, eli minä 168cm ja mies 178cm.

Vierailija
14/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta tällä hetkellä 125,5 cm.

Myös kuopus (2v) on pitkä poika, kumpikin ovat tulleet isäänsä, joka on 205 cm pitkä ja ollut lapsena aina muita pidempi.

Vierailija
15/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli 129cm..nyt ainakin se 130.

Vierailija
16/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä pituutta 119cm

Vierailija
17/17 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariluokassaan (ja ekalla kun oli 126cm) on ollut pisimmästä päästä, muistaakseni neljänneksi pisin 20:stä lapsesta. Ihmettelen että ap:n lapsi saannut päivittelyä, vielähän tuon pituinen on "normimitoissa"!

Sen sijaan jos jonkun lapsi tosiaan 135cm tai 140cm kuusivuotiaana, niin on jo tosiaan pitkä! Toki vanhempien pituuskin vaikuttaa pituuskasvuun, mutta ei se heittely nyt ihan kauhean suurta ole... 140cm eskarityttö on jo aika kookas, melkein aikuisen naisen pituinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi