Miksi duunarimies ei kelpaa koulutetulle naiselle?
Vastatkaapa? Tämä siis Soinin toteamus, jonka bongasin eilispäivän otsikoista.
Kommentit (63)
Persoonahan se ratkaisee, ei koulutus tms.
Meidän tuttavapiirissä on ainakin pariskuntia jossa näin on. Esim. nainen on DI ja mies taksiautoilija, toisessa nainen on FM ja mies maanviljelijä, kolmannessa nainen on KTM ja mies rakennusmestari. Ja kaikki ovat olleet jo monta vuotta naimisissa.
Mun kahdella kaverilla on maanviljelijämies, toinen miehistä on koulutukseltaan agronomi (MMM) ja toinen agrologi (AMK). Onko tämä sun tuttusi siis vain maamieskoulun käynyt eli amispohjalta? Rakennusmestarihan on myös ammattikorkeakoulututkinto, ei ne ole duunareiksi koulutettuja. :P Vai oletteko niin paljon vanhempaa ikäluokkaa, että tämä ei päde?
Duunarin maailmankuva on valitettavan usein hyvin suppea ja mustavalkoinen. Ollaan suoranaisia rasistejakin useasti. Syytetään omasta tilanteesta aina muita esim.parempiosaisia tai maahanmuuttajia.
ja itse olen FM. Tavattiin yhteisen tutun juhlisa jo lukio/amisaikaan, eikä miestä haitannut ollenkaan, että jatkoin opintoja yliopistossa. Miehen hyvät tulot mahdollisivat itselleni pitkät kotonaolot lasten kanssa, ja omat tuloni mahdollistivat miehen oman yrityksen perustamisen (ne ensimmäiset "hiljaiset vuodet"). Eri koulutustausta ei ole koskaan häirinnyt kumpaakaan, ja ystäväpiirissä on kyllä useita samanlaisia pariskuntia. Meilläkin yhteistä keskusteltavaa on riittänyt pian jo parikymmentä vuotta.
Ei siis kannata yleistää, että nainen ei huoli tavallista duunaria, tai että duunarit ovat kaikki huonosti tienaavia, maailmasta mitään tietämättömiä ja syljeskeleviä "perusamiksia". Omani on kyllä vallan loistavasti pärjännyt kaikenlaisissa porukoissa :)