Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sosionomeille käy kun monissa kunnissa päivähoito ei ole enää sosiaalipalvelu

Vierailija
13.12.2011 |

vaan koulutoimen alla? Onko kellään tietoa? Eli lopetetaanko heiltä lto-pätevyys kouluissa? Kannattaako sinne enää hakea?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat lapsiin suuntautuneet niin ovat jatkossakin päteviä lto:n hommiin.

Vierailija
2/8 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosionomit liitossa ollaan tästä ainakin huolissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turha välitutkinto tyypeille jotka eivät päässeet yliopistoon lukemaan sosiologiaa.

Vierailija
4/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota on pakko vääntää niin eikö pikemminkin sosiaalityötä. Itse olen valmistunut sosiaalityö pääaineena yliopistosta ja arvostan sosionomi amk koulutusta myös ihan sinällään. On heille ihan omiakin hommia ei välttämättä mikään välivaihe. Kaikki eivät tarvitse maisterikoulutusta vaan monelaista koulutusta tarvitaan. Ap:n kysymykseen en valitettavasti osaa sanoa mitään, en tunne päivähoitomaailmaa kovin hyvin. Käsittääkseni ainakin pääkaupunkiseudulla on niin hyvin päiväkodeissa töitä tarjolla että uskon, että sosionomeja on mahdotonta sivuuttaa.

Vierailija
5/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään kovin tieteellinen tutkinto.

Vierailija
6/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siitäkin tulisi jos kaikki haluaisivat valmistua tai valmistuisivat yliopistosta. Arvostan itse kovasti saamaani hyvätasoista yliopistokoulutusta ja teoriatietoa mutta miksi väheksyä muita. Itse tunnen hirmu fiksuja sosionemeja, jotka tekevät vaativaa työtä ja ovat lisäkouluttautuneet myös, mutteivat välttämättä yliopistotutkinnoilla, osa kyllä näilläkin.

Vierailija
7/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuorisotoimikin jo koulutoimen alla eivätkä silti nuorisotyöntekijät valmistu yliopistosta.

Lastentarhanopettajista on nyt jo huutava pula. Uskoisin, että tilanne jatkuu aika ennallaan.

Vierailija
8/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mielenterveystyössä...että tuskinpa mä tipun palliltani?No hätä ja töitä riittää siitä Suomen hallitus pitää huolen.Niin ja vammaiset myös....