Raskaana ja vihlova/viiltävä kipu emättimessä. Mitä ne ovat?
Viikkoja 36 ja päivittäin tulee tuollaista parin sekunnin kestävää mutta sitäkin kamalempaa viiltävä kipu emättimessä tai varmaankin kohdunsuulla? Ennen niitä tullut silloin tällöin, nykyisin päivittäin. Viim.yönä jopa jo hätäännyin kun tuota viiltävää kipua tuli ja tuntui kuon vauva olisi jo pois tullut. Tänään sitten vähät väliä pitkin päivää tullut. Esikoisen aikana en todellakaan muistaisi tälläistä.
Jostain olen lukenut, että kyseinen kipu kertoo siitä että tuolla alhaalla tapahtuu jotain, pitääkö paikkansa?
Kommentit (22)
On! Alkuraskaudessa oli pari kertaa. Nyt olen rv 19 ja olen viikon ajan heräillyt noihin sukkapuikkotuikkauksiin öisinkin. Pari kertaa kävin naikkarilla tarkistamassa kohdunkaulan tilanteen, ei ollut avannut paikkoja.
Tämä on kolmas lapseni, ekasta näitä ei tainnut olla yhtään, tokasta oli loppuraskaudessa ja nyt on tuntunut jo hyvin varhain. Kivuliaita, vaikka onneksi loppuu myös äkkiä. Myös häntäluussa ja häpyliitoksessa sekä lantion sisäisissä luissa on ollut enemmän kipuja kuin ensimmäisissä raskauksissa. Lisäksi tällä hetkellä myös nivusia ja alavatsaa kiristää vihloo ja kramppaa helpommin. Keho taitaa olla herkempi löystymään, toiv. on normaalia.
Tämä on vanha ketju.. mutta haluaisin kysyä onko kellään ollut näitä kipuja ihan alkuraskauden aikana? Itse en ole edes tehnyt testiä vielä, mutta välillä tulee juuri tällainen viiltävä kipu emättimen alueelle, tuntuu siis sisällä, mutta ei kohdussa saakka vaan nimenomaan emättimessä. Olenkohan raskaana? Help!