Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja vihlova/viiltävä kipu emättimessä. Mitä ne ovat?

Vierailija
13.12.2011 |

Viikkoja 36 ja päivittäin tulee tuollaista parin sekunnin kestävää mutta sitäkin kamalempaa viiltävä kipu emättimessä tai varmaankin kohdunsuulla? Ennen niitä tullut silloin tällöin, nykyisin päivittäin. Viim.yönä jopa jo hätäännyin kun tuota viiltävää kipua tuli ja tuntui kuon vauva olisi jo pois tullut. Tänään sitten vähät väliä pitkin päivää tullut. Esikoisen aikana en todellakaan muistaisi tälläistä.

Jostain olen lukenut, että kyseinen kipu kertoo siitä että tuolla alhaalla tapahtuu jotain, pitääkö paikkansa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa samaa, tuntui kun lapsen pää olisi käynyt pihalla välillä :D. Ei se vaarallista ole. Mulla ainakin kaikki meni vallan mainiosti, ja vauva oli vielä viime hetkille ennen ponnistusta tosi ylhäälläkin. Kai siellä vain paikat aukeilee?

Vierailija
2/22 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä paikat vähän venyy ja paukkuu, välillä kaveri käy ulos kurkkimassa. Ei mitään vakavaa. Voi olla kudosten venymistä kun tila alkaa käydä pieneksi. Ihan normaalia. Kyllä ne kivut on ihan toista luokkaa kun synnytys alkaa tai jotain vakavaa tapahtuu. Loppuraskauteen kuuluu kaikenlaiset kivut ja säryt mutta odotapa vaan sitä synnytystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaankin liitoskivuista, kun paikat venyy ja paukkuu. Jostain syystä kaikki eivät siitä kärsi. Itsellä kivut alkoivat lisääntyä raskauden edetessä. Välillä esim. koiraa ulkoiluttaessa oli pakko pysähtyä vetään syvään henkeä, kun niin viilteli. Mitähän ihmisetkin ajatteli :D Itsellä paras apu oli, kun meni pitkälleen ja nosti vielä lantiota vähän ylemmäs. Sohvalla sai hyvin jalat käsinojan päälle ja tyynyä takapuolen alle.

Vierailija
4/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla nämä kivut eivät selvästikään ole liitoskipuja. Ihan ku tunkis terävän piikin emättimeen ja aika syvälle. Sitä tulee varsinkin kävellessä, ja pistää niin kovaa että on pakko pysähtyä. Onneksi ei jatku yleensä pitkään. Onko lääketieteellistä tietoa tästä?

Vierailija
5/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se erilaisina pistävinä, viiltävinä kipuina tuntuu, kun siellä alapäässä luut alkavat erkanemaan toisistaan, valmistautuu jotta vauvan pää mahtuu läpi.

Vierailija
6/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla oli sama, varmaan sitä kypsyttämistä. Kuule tässä olen vauvelin kanssa just niin neuvoni sinulle ota iisisti äläkä stressaa, pidä omaa aikaa ja nuku pian et kerkiäkäön :)

Vierailija
7/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunkaula avautuu pikkuhiljaa, synnytys saattaa olla lähellä?

Vierailija
8/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkapuikkokivuiksikin usein sanotaan

Vierailija
9/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli kovia liitoskipuja, varsinkin kaksosia odottaessa. Oli niin ettei saanut jalkaa nostettua että olisi päässyt autoon, edes jalkakäytävän päältä. Kyllähän siinä venyy kaikki lihakset ym. muutkin kuin vaan luut. Sektion jälkeen vuoden päästä alkoi kiinnikekivut, niitä kesti monta vuotta päivittäin, ja vieläkin joskus, välillä viiltää kuin puukolla lyötäisiin, ja sehän on vähän sama kuin se kun iso raskausmaha venyttää kaikkia paikkoja.

Vierailija
10/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missa kirjoitti:

Hei, mulla nämä kivut eivät selvästikään ole liitoskipuja. Ihan ku tunkis terävän piikin emättimeen ja aika syvälle. Sitä tulee varsinkin kävellessä, ja pistää niin kovaa että on pakko pysähtyä. Onneksi ei jatku yleensä pitkään. Onko lääketieteellistä tietoa tästä?

Monethan just kuvailee noita loppurakaskauden kipuja, kuin iskettäis puukolla emättimeen. Mullakin oli muutaman kerran, enemmän kylläkin oli sellaisia puuduttavia tai jomottavia tuntemuksia.)

Vierailija
11/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans. Ikäänkuin sekunnin kramppeja.

Vierailija
12/22 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan noi kans, joskin niitä tuli mulla vain parina yönä, siis levossa. Sit alkokin melko pian limatulppa irtoilemaan, siitä taas pari päivää eteenpäin niin oltiin puskemassa likkaa pihalle :D

Vierailija
13/22 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihana nukkua, jos vois :) Eka lapsi on 1 v 8 kk eli kädet on täynnä päivät, ja selkävaivat ja muut liput sekä nyt lisäksi vahva närästys keskellä yötä pitää hereillä yöt. Ootan innolla että pääsen synnärille "lomalle" ;)

Vierailija
14/22 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä foorumi ole tarkoitettu juurikin tällaisille keskustelulle, joissa jaetaan omia vauva-aiheisia kokemuksia ja pyydetään tietoa ja kokemuksia muilta, joka saattaisi auttaa tilanteeseen. En tiedä miten tuo kommenttisi on asiallinen saatikka avulias. Jos et halua raskausaiheisia keskusteluja lukea, en suosittele sivustoa vauva.fi.

15/22 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli semmosia kipuja kuin joku olisi sukkapuikolla tuikannut kohdun kaulaan. Viattomia olivat.

Vierailija
16/22 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppouraskaudesta noita oli. Sun lapsen ois hyvä olla viel ees viikko sisällä. Pitäiskö sun käydä tarkistuttamassa ettei kohdunsuu ole alkanut aueta?

Vierailija
17/22 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että mullakin oli noita pistelyjä kuopuksen kanssa jossain vaiheessa ja pari viikkoa ennen synnytystä lääkärintarkastuksessa totesivat kohdunsuun olevan pari senttiä auki, oiskohan voineet liittyä tähän jotenkin.

Vierailija
18/22 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho

Vierailija
19/22 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
20/22 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAAVO ! Taasko sie tänne kirjoittelet tämmöstä soopaa. Mie oon tuhat kertaa jo kieltänyt.

Tää on Paavon keksimiä huuhaata....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi