Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko miehillänne facebookissa että ovat kanssanne suhteessa, kihloissa tai naimisissa? ev

Vierailija
13.12.2011 |

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä ketään jolla ei lukisi jos tyttöystövö/puoliso on fb:ssa.

Vierailija
42/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mun mielestä sosiaalisessa mediassa taas on aika loogista mainostaa kenet on valinnut elämänsä tärkeimmäksi ihmiseksi - sen jonka kanssa on mennyt naimisiin. Mutta näköjään se ei joillekuille sit ole niin.

sosiaalista mediaa ja facebookiakin voi käyttää niin monella eri tavalla. Esim. minulle se ei ole oman perisuhteen ja perheasioiden julistamisen kanava. Joten ei, minulla ei ole tarvetta mainostaa rakkauttani facebookin kautta. En myöskään kirjoittele sinne muutenkaan mitään parisuhteestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä jos on facebookissa ja sit ei kirjota sinne mitään itsestään, ei edes sitä että on naimisissa..

Hmmm.. mulle ainakaan ei elämässäni tärkein asia ole se ett oon naimisissa ja sitä pitäis "mainostaa", mä aika harvoin laitan mitään päivityksiä ja silloin kun laitan ne on jotain sattumuksia elämästä, hauskoja linkkivinkkejä tms. Enemmänkin seurailen mitä muille kuuluu ja kommentoin kavereiden päivityksiä.

Ahaa, mun mielestä sosiaalisessa mediassa taas on aika loogista mainostaa kenet on valinnut elämänsä tärkeimmäksi ihmiseksi - sen jonka kanssa on mennyt naimisiin. Mutta näköjään se ei joillekuille sit ole niin.

Ai sosiaalista mediaako saa käyttää vaan jollakin tietyllä tavalla? Minulla ei ole koskaan missään sosiaalisessa mediassa lukenut sen enempää sinkku- kuin parisuhdestatustakaan. En ole fb:ssä mitenkään aktiivinen muutenkaan. Käväisen lukemassa päivityksiä, vähän niin kuin lukaisisin sarjakuvat päivän lehdessä. Yhteydenpitoon käytän muita väyliä. Ei minulla nyt mitään sitä vastaan ole, että se parisuhdestatus siellä lukisikin, mutta oikeastaan on ihan kiusallaan hauskaa olla pieni vastarannan kiiski ja olla laittamatta sinne sitä tietoa :D Kun joillekin se tuntuu olevan hyvinkin määrittävä tekijä elämässä. Ainakaan toistaiseksi fb ei ole määrittänyt oman elämäni asioita.

Eri juttu olisi, jos mies olisi jotenkin epäsitoutuvaa tyyppiä ja "häpeilisi" tai salailisi jotenkin suhdettaan. Mutta tiedän kyllä suhteemme tilan ilman mitään fb-statuksiakin. Ymmärrän kyllä ihmetyksen siitä, jos joku ei missään nimessä haluaisi sitä parisuhdetta sinne julkistaa. Kaikille se vaan ei ole alkujaankaan niin nolo asia. Ei muutenkaan ole tapana hirveästi itsestään nettiin tietoja pistää jne.

Vierailija
44/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ettei vain ystäviesi nähtäville tarkoittamasi asiat vuoda koskaan nettiin. Tietomurtoja tehdään, ja FB on yleisyytensä tähden tosi kiihottava kohde. Se, että sen pitäisi toimia niin, että vain verkostosi ihmiset näkevät postauksesi, ei tarkoita, että näin aina ja ikuisesti olisi.

Ystävällisessä sävyssä kehotan pieneen kriittisyyteen ja varovaisuuteen.

Vautsi mikä hyvä tekosyy. Ensinnäkin facebook-sivua ei näe kuin vain valitut kaverit, ne kaveritkin voi rajata esim.työ- ja muihin kavereisin. Facebook on luotu yhteydenpitoon ystävien kesken, miksei ne ystävät voisi tietää että on parisuhteessa? Tuo nyt ei kerro muusta kuin että jostain syystä mies ei halua mainostaa että on parisuhteessa. Kyse ei todellakaan ole mistään "yksityisasioiden suojaamisesta".

Vierailija
45/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on meistä "kaikki" mahdollinen, työpaikat minulla lapset etc...mun profiili on vain kavereille, miehen on julkinen. Mutta joo luovutan asian suhteen, poistin kaikki omat suhdetietoni enkä niitä sinne enää laita. Jäi vaan paha maku suuhun. ap

Vierailija
46/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luultavasti edes tiedä mistä se laitetaan. Itsekkään en ole päivittänyt parisuhde, työ tai koulutuskohtaa. Mulle ja mun ystäville ne on itsestään selvyyksiä asioita.

Vierailija
47/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei kerro muusta kuin että jostain syystä mies ei halua mainostaa että on parisuhteessa. Kyse ei todellakaan ole mistään "yksityisasioiden suojaamisesta".

No asia VOI olla näin, mutta kannattaa muistaa, että kaikille ei ole oletusarvo se, että fb:n nämä tiedot laitetaan. Eli esim itse en koe, että "jätän laittamatta" sen statuksen sinne, koska en ylipäänsä koe että olisi mitään vaatimustakaan sitä laittaa. Sen kyllä ymmärrän, että jos nyt jostakin syystä haluaisinkin sitten laittaa sen statuksen sinne ja mies vänkäisi vastaan, niin toki se kysymyksiä herättäisi. Mutta itsellä taas ei ole sen kummemmin syytä laittaa sitä tai olla laittamatta. En vain koe oletusarvona sitä, että se pitäisi sinne laittaa.

Vierailija
48/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mikään salaisuus, ei työ- eikä muissa piireissä. Miksi se sitten pitäisi jättää pois?

Vierailija
49/67 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sitten pitäisi jättää pois?

No tämä on sellainen filosofinen kysymys :D Kuka tai mikä määrittää sen, että juuri noiden tietojen laittaminen on se mitä kuuluu tehdä, ja niiden laittamatta jättäminen on jotakin mikä kuuluu perustella erikseen?

Vierailija
50/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole listanneet sinne lempi-leffoja, -kirjoja, -musiikkia, -urheilijoita, tai mitään harrastuksia. Kaikki eivät laita sinne perhe- tai lomakuvia (vaikka jotkut laittavat). Kaikki eivät laita opiskelu- ja työtietojaan. Jotkut eivät halua laittaa kuvia lapsistaan, jotkut eivät edes itsestään.

Miksi juuri parisuhdestatus pitäisi ehdottomasti laittaa?

Vierailija
51/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyseisellä henkilöllä on fb aina auki kotona ollessaan, ja hän on aktiivisesti päivittänyt sinne kaikki tiedot muuten itsestään tää tuntuu oudolle...ymmärrän jos kyseessä on henkilö joka hädin tuskin käyttää koko sivustoa. Painotan vielä että olemme tavanneet toisemme fb kautta ja siksi musta tuntuu kurjalle kun mies ei sinne halua laittaa olevansa suhteessa. Ap

Vierailija
52/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tuntuu kurjalle. Ei kaikista muista silti tarvitse tuntua kurjalle.

Myönnetään, että minusta kyllä tuntuu. Minä ja mieheni käytämme FB:tä eri tarkoituksiin: minä yhteydenpitoon ystävien kesken, mies markkinoinnin välineenä, koska hänen asiakkaansa ovat pääosin nuoria ja nuoria aikuisia. Hänen FB-kavereinaan on oikeita ystäviä, mutta pääosin työkontakteja. Hän ei ole halunnut kertoa olevansa parisuhteessa, enkä minäkään pysty ilmaisemaan, kuka puolisoni on, vaikka haluaisin. Tämä harmittaa minua ja on johtanut väärinkäsityksiin avioliittoni tilasta. Moni olettaa, että olen vähintään puoliksi vapaa tai juuri eroamassa. Se vähän auttaa, että meillä on sama sukunimi, ja kommentoimme välillä toistemme statuksia.

Minusta olisi kuitenkin selvempää, jos mies ilmaisisi olevansa naimisissa kanssani. Tilanteeni on ehkä vähän sama kuin artistien puolisoiden, jotka pidetään piilossa, jotta fanit saisivat säilyttää illuusionsa. Ei mieheni kuitenkaan mikään rock-tähti ole, joten mielestäni tämä rajanveto on häneltä liioittelua.

Vierailija
53/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos toinen laittaa olevansa naimisissa ja merkkaa sen henkilön siihen, se tulee näkyviin vasta sitten kun tämä toinen on hyväksynyt laittavansa saman esille. ELi sille joka sanoi että kuka vaan voi laittaa hänet siihen niin ei todellakaan voi, jos et itse hyväksy.

Ja sille joka väitti että vain mustasukkaisilla ja omistushaluisilla lukee niin, niin ei todellakaan ole näin. Se on ihan normaalia että siellä on parisuhdestatus, jos muutenkin on aktiivinen facebookkaaja ja kertoilee päivittäisestä elämästään. Mun mielestä on mukava että kun löydän facesta vanhoja kavereita, jotka ovat jääneet välimatkan vuoksi aikanaan taakse, niin he voivat nähdä elämäntilanteeni eikä jokaisen tarvitse erikseen kysyä että no oletkos naimisissa vai mikä tilanne. Ja ei tosiaan ole tarvinnut miestä pakottaa laittamaan että hän on mun kanssa naimisissa, kyllä se on hänellekin ihan normaali asia olla mun kanssa naimisissa eikä sitä tarvi mitenkään peitellä.

Ap: Sun kannattais sanoo miehelle tosta asiasta, eikä märehtiä sitä yksin.

Vierailija
54/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole halunnut kertoa olevansa parisuhteessa, enkä minäkään pysty ilmaisemaan, kuka puolisoni on, vaikka haluaisin. Tämä harmittaa minua ja on johtanut väärinkäsityksiin avioliittoni tilasta. Moni olettaa, että olen vähintään puoliksi vapaa tai juuri eroamassa. Se vähän auttaa, että meillä on sama sukunimi, ja kommentoimme välillä toistemme statuksia.

Oh mein Gott, mitähän meidän tilanteesta sit kuvitellaan:

-ei olla fb-kavereita

-ollaan naimisissa

MUTTA VOI KAUHISTUS

-ei asuta yhdessä, ei edes samassa kaupungissa

-molemmilla on ihan oma sukunimensä

pitää varmaan erota koska eihän me tosissamme olla.

Vierailija
55/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mieheni ole facebookissa. Olemme olleet yhdessä vasta vuoden, ei riitä vielä. En jaksa venkslata statustani. Joskus mietin, että laitan sen complicated moodiin ikuisiksi ajoiksi. Miestäni ei vois vähempää kiinnostaa.

ÄLÄ PAINOSTA, JÄÄ LUU KÄTEEN.

Vierailija
56/67 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lukisi? :D

Onko se salaisuus?

Vierailija
57/67 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta tämän ketjun perusteella monet vain lukevat muiden päivityksiä ja elämää laittamatta itse mitään??? Todella alhaista.

Alhaista? :D No ei kai nyt sentään.

Ei kai siihen nyt mitään sääntöä ole miten sitä pirun fb:tä kuuluu käyttää. Jos minua ei kiinnosta päivittää mitä tänään ruoaksi ja jotain toista kiinnostaa, niin mitä sitten?

Vierailija
58/67 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyseisellä henkilöllä on fb aina auki kotona ollessaan, ja hän on aktiivisesti päivittänyt sinne kaikki tiedot muuten itsestään tää tuntuu oudolle...ymmärrän jos kyseessä on henkilö joka hädin tuskin käyttää koko sivustoa. Painotan vielä että olemme tavanneet toisemme fb kautta ja siksi musta tuntuu kurjalle kun mies ei sinne halua laittaa olevansa suhteessa. Ap

on myös aina fb auki ja kirjoitan sinne usein. Mutta en kirjoittele mitään perheasioita tai listaa mitä olen tehnyt. Lähinnä kirjoitan jotain ajatuksia ja huomioita tms. En ole koskaan tuntenut tarvetta laittaa parisuhdestatusta, tuntuisi jotenkin hassulta.

Vierailija
59/67 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta tämän ketjun perusteella monet vain lukevat muiden päivityksiä ja elämää laittamatta itse mitään??? Todella alhaista.

Vierailija
60/67 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystävän kanssa "on vaikeasti selitettävässä suhteessa käyttäjän se ja se kanssa", koska olin vaan olevinani niin hemmetin hauska kun sen laitoin. Hän on kyllä aina ollut siitä katkera, ja kärttää koko ajan, että vaihdettaisiin normaaliksi parisuhteeksi. Eli jollekin taitaa olla näinkin päin aika tärkeää ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi