Miksi ihmiset eivät peseydy sitten päivittäin
Mikä on ihanampaa kuin mennä puhtaana nukkumaan illalla? En tajua.
Meikkaamisen, hiuslakan, liikunnan jne jälkeen ei voi olla peseytymättä. Ja kyllä sitä normaali aikuinen haisee likaiselle, vaikkei ihan hielle. Mutta sellaiselle ällölle.
Kommentit (43)
Millä lailla suihku on parempi kuin erilliset pesut? Miksi erillisiin pesuihin ei saisi mennä enemmän aikaa kuin suihkuun? Mikä kaiken puhtauden ainoa lähde tuo suihku muka oikein on?
NOI LIRUHIUKSISET IHMISET,KUN EIVÄT TAJUA,ETTEI PAKSUA JA PITKIÄ HIUKSIA PESTÄ AINAKAAN TALVELLA JOKA PÄIVÄ.SIT NE LIRUTUKAT KÄYTTÄÄ SITÄ KAMMOHAJUSTA LAKKAA,ETTÄ NE MUUTAMA HAIVEN PEITTÄIS SEN ALKAVAN PÄLVIKALJUN.SAATANA.
JA RUMILUKSET KÄYTTÄÄ MEIKKIÄ.
suihkussa, ja paksuja hiuksia ei todellakaan tarvi pestä kuin kerran pari kertaa viikossa. Nyt vanhempana ja huomattavasti ylipainoisena käväisen aamuisin suihkussa, en käytä saippuaa kuin harvoin, just alapäähän ja kainaloihin. Vaikka pesisin hiukset, ei suihkuun mene kuin 2 min. Aamuisin käyn sen takia että yöllä hikoilee, ja aamulla herää kunnolla kun käy suihkussa ja tulee inhottavan kylmä olo.. Mitä sitä saippuaakaan niin lotraa aina, kun ei tee mitään likaisia hommia, ja joka päivä käy suihkussa niin ei sitä ehdi tulla niin likaiseksi.
Suihku joka päivä vs. ihottuma?
Hmm...
pestä erikseen jokainen kehon kohta kuin että menee suihkuun.
Peseytymistä joka päivä ei suositella ekologisista syistä. Myös monet ihotautilääkärit vastustavat sitä - tässä on kuitenkin koulukuntia.
Mieheni haisee hyvälle vielä neljäntenäkin päivänä suihkun jälkeen, ellei ole sairas (silloin haisee pahalta) tai tehnyt hikistä työtä. Itse asiassa muistan noin 15 vuoden ajalta vain muutaman kerran, kun hän on haissut muulle kuin hyvälle. Ei käytä hajusteita lainkaan ja peseytyy päivittäin vain helteellä.
Täsmäpesuja toki harrastetaan päivittäin.
Meikkaamisen, hiuslakan, liikunnan jne jälkeen ei voi olla peseytymättä. Ja kyllä sitä normaali aikuinen haisee likaiselle, vaikkei ihan hielle. Mutta sellaiselle ällölle.
En meikkaa tai käytä hiuskiinteitä. EN myöskään haise :)
Miksi peseytyisin joka päivä
meillä käy pyykkikone 1-2 x viikossa ja suihkussa päivittäin.
Veden tuhlausta käydä suihkussa joka päivä, turhaa.
Veden ja energian tuhlausta. Ja ajan.
Kun en aloita aamuani maalaamalla naamaa ja tukkimalla hikirauhasia, ei ole niin paljon pestävääkään. Kun syö terveellisesti ja liikkuu sopivasti, ei keho ala haista.
Terveen ihmisen ei välttämättä tarvitse pestä ylemmäärin joka päivä. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka peseytyvät päivittäin "kun niin on aina tehty", ja vielä raskailla kemikaaleilla - ei ihme, jos on iho heti seuraavana päivänä pestävä, ja hiukset, talin ylituotanto pitää huolen "likaisuuden" tunteesta.
Ja mitä tehdään suihkun jälkeen? Tietty rasvataan, kun "iho on niin kuiva". Kannattiko perstä ihon omat hyvät rasvat pois?
Näin ovat ihotautilääkärit opettaneet.
En meikkaa, en käytä hiuslakkaa, joten en koe tavallisena päivänä juurikaan likaantuvani.
Alapään voi tietysti suihkauttaa tarpeen vaatiessa useammin.
En ole jaksanut peseytyä kuukausiin ja nyt olen alkanut kyseenalaistaa koko peseytymisen tarpeen. Senkö takia tarvisi peseytyä mitä muut ihmiset kaupassa miettivät minusta? Pysykööt etäämmällä. Muiden ihmisten peseytyminen minua kiinnostaa vielä vähemmän kuin omani. En tykkää olla vedessä tai märkä. Eikä minua itseäni haittaa mikään haju. Vaatteita vaihdan kyllä ja niitä pesen. Olen noin 50 vuotias mies.
Uimahallissa suurin osa naisista ei jaksa peseytyä, ei vaikka asiasta kuulutetaan ja ohjeistetaan huolelliseen pesuun. Välillä saunassa joku eltaantunut tulee haisemaan, pakko poistua. Se suihkun käyttö ei tee lisähintaa ja halliaika on 2h. Tiedä sitten onko rahat todella niin tiukalla ettei ihmisellä ole kertakaikkisesti varaa pesuaineisiin...
Hyvä kun ette peseydy niin tietää pysyä kaukana teidän hygieniatasosta. Muut ihmiset haistaa kyllä tämän tilanteenne erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
kuukaudessa. Jos kävisimme suihkussa joka päivä, olisi vesilasku yli 100 euroa kuukaudessa.
ei ole todellista =)
On kuule todellista. Meillä omakotitalossa perus maksut kahdella aikuisella jo 20e/kk, vaikkei vettä käytettäisi tippaakaan. Yli 100e olisi jos me kumpikin kävisimme joka päivä suihkussa. Tällä hetkellä minä säästän siitä laskusta 40e kun ei ole tarvetta käydä joka päivä koko suihkussa vaan osa pesulla. 60e/kk on vesilasku tällä hetkellä ja vaikka kuinka säästetään vettä niin tulevaisuudessa se varmaankin nouseen jo 100 euroon.
Vesilaskut alkaa nousemaan koko ajan eikä loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
kuukaudessa. Jos kävisimme suihkussa joka päivä, olisi vesilasku yli 100 euroa kuukaudessa.
No ei kyllä olisi ei sinne tuntikausiksi tarvi jäädä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä olisi ei sinne tuntikausiksi tarvi jäädä
Ei tarvitse näillä hinnoilla jäädäkkään kuin vain pikainen pesu ja silti tulee lähes 100e laskut.
Vierailija kirjoitti:
Suihku joka päivä vs. ihottuma?
Hmm...
Pelkkä vesikin kuivattaa atooppista ihoa.
Perusvoiteet ovat monikäyttöisiä: ne soveltuvat kaiken ikäisille ja kaikille ihotyypeille.
Perusvoiteet jaetaan kevyisiin, keskirasvaisiin ja rasvaisiin voiteisiin. Rasvaisemmat soveltuvat hyvin kuivalle ja atooppiselle iholle, kevyemmät voiteet taas normaalille ja rasvaisuuteen taipuvaiselle iholle. Valitse voide oman ihotyyppisi mukaan.
Perusvoide on turvallinen ja tehokas ihonhoitotuote, joka ei sisällä hajusteita tai lääkkeellisiä ainesosia.
Ihon kosteutuksen lisäksi perusvoiteet sopivat vaikkapa ihon pesuun.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/perusvoide
Näitä aloituksia... Vastaus: Ihmiset ovat erilaisia, toiset alkavat haiskahtaa nopeammin kuin toiset. Ap kuuluu siihen nopeammin haiskahtavaan ryhmään.
Mulla ei hiki haise, vaikken käy suihkussa joka päivä. Käytän vain mietoa alumiinitonta dödöä, eikä sitäkään olis pakko käyttää.... Joka toinen päivä riittää, jolloin pesen myös hiukset. Alapesuja voi tehdä näppärästi vessassa, yleensä kerran tai kaksikin päivässä. Urheilupäivinä tai kesällä sitten peseydytään useammin.