Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät peseydy sitten päivittäin

Vierailija
05.12.2011 |

Mikä on ihanampaa kuin mennä puhtaana nukkumaan illalla? En tajua.

Meikkaamisen, hiuslakan, liikunnan jne jälkeen ei voi olla peseytymättä. Ja kyllä sitä normaali aikuinen haisee likaiselle, vaikkei ihan hielle. Mutta sellaiselle ällölle.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ihanampaa kuin mennä puhtaana nukkumaan illalla? En tajua. Meikkaamisen, hiuslakan, liikunnan jne jälkeen ei voi olla peseytymättä. Ja kyllä sitä normaali aikuinen haisee likaiselle, vaikkei ihan hielle. Mutta sellaiselle ällölle.

Kaupoissa näkee usein tuulipukuihin ihramakkaransa tunkeneita immeisiä, joilla tukka roikkuu likaisena, hiki ja rööki haisee. Kaikki normaalit ihmiset ymmärtävät, että heidän hygieniatajunsa ei ole normaali. Likaisuus liittyy usein vakaviin mielenterveysongelmiin ja ikääntymiseen.

Vanhalta ihmiseltä ja mielisairaalta häviää peseytymisen tarve aistien kadotessa. Mieleltään terveelle ihmiselle ei tarvitse perustella, miksi alapää, kainalot ja hampaat on hyvä pestä joka päivä kerran tai pari.

Vierailija
2/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa. Jos kävisimme suihkussa joka päivä, olisi vesilasku yli 100 euroa kuukaudessa.

meillä käy pyykkikone 1-2 x viikossa ja suihkussa päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa. Jos kävisimme suihkussa joka päivä, olisi vesilasku yli 100 euroa kuukaudessa.

ei ole todellista =)

Vierailija
4/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman päivittäistä pesua.

Itse en käytä hiuslakkaa enkä meikkiäkään päivittäin. Ja toisekseen en laita sitä meikkiä jokapuolelle kehoon, kasvoihin vain. Sen saan näppärästi meikin poistoaineella ja vedellä pois iltaisin. Ja kainalotkin voi pestä vessassa saippualla ja vedellä. Alapäätä varten meillä on semmonen pide.

Minä en vain tajua miten tätä asiaa aina joku jaksaa ihmetellä. Kaikki ei voi käydä päivittäin pesulla ja kaikilla ei ole edes tarve jos hoitaa hygienian muuten.

Vierailija
5/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan alkaa haisemaan hielle ihan kesken päivänkin, vaikka olisin edellisenä iltana peseytynyt, vaihtanut aamulla puhtaan paidan ja laittanut deodoranttia. Hienhaju on sellainen, että se tuntuu ihan omaan nokkaankin, joten voin kuvitella, miltä muiden mielestä haisen. Ja voisin kuvitella, miltä haisisin, jos en peseytyisi joka ilta.

Vierailija
6/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en aloita aamuani maalaamalla naamaa ja tukkimalla hikirauhasia, ei ole niin paljon pestävääkään. Kun syö terveellisesti ja liikkuu sopivasti, ei keho ala haista. Terveen ihmisen ei välttämättä tarvitse pestä ylemmäärin joka päivä. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka peseytyvät päivittäin "kun niin on aina tehty", ja vielä raskailla kemikaaleilla - ei ihme, jos on iho heti seuraavana päivänä pestävä, ja hiukset, talin ylituotanto pitää huolen "likaisuuden" tunteesta. Ja mitä tehdään suihkun jälkeen? Tietty rasvataan, kun "iho on niin kuiva". Kannattiko perstä ihon omat hyvät rasvat pois?

Päinvastoin, vasta sivistyksen mukana 1900-luvun lopulla on alettu peseytyä länsimaissa nykyiseen tapaan, kun on huomattu hygienian yhteys terveellisyyteen.

Vierailija
7/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko sinä kulutetusta vedestä?

ei ole todellista =)

Vierailija
8/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla, joka et peseydy päivittäin, millainen lääkitys sulla on päällä?

Vierailija
9/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko sinä kulutetusta vedestä?

ei ole todellista =)

Vierailija
10/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman päivittäistä pesua. Itse en käytä hiuslakkaa enkä meikkiäkään päivittäin. Ja toisekseen en laita sitä meikkiä jokapuolelle kehoon, kasvoihin vain. Sen saan näppärästi meikin poistoaineella ja vedellä pois iltaisin. Ja kainalotkin voi pestä vessassa saippualla ja vedellä. Alapäätä varten meillä on semmonen pide. Minä en vain tajua miten tätä asiaa aina joku jaksaa ihmetellä. Kaikki ei voi käydä päivittäin pesulla ja kaikilla ei ole edes tarve jos hoitaa hygienian muuten.

kaikkia erikseen niin eikö ole todellakin helpompaa olla minuutti suihkussa kuin lääppiä kainaloita ja varpaita jossain lavuaarissa =) en vaan tajua. Eikä se vesi mitään kuivata, jos ei seiso tulikuumassa vedessä pitkää aikaa.

Vierailija
11/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan löyhkää, haise tai edes tuoksahda.

Käyn jokatoinen päivä saunassa. Hampaat pesen päivittäin ja intiimialueet sekä kasvot huuhtaisen aamuisin. Ja muutoin tietysti tilanteen mukaan: olenko sairastellut, tehnyt remonttia tms.jne.

Vahvat hiukseni eivät kaipaa mitään muotoilutuotteita (ei tarvitsisi edes pestä joka toinen päivä, mutta saunoessa aina peesee ne) ja huulirasva+dödö(hajuton) ovat muut päivittäiset kauneudenhoito tuotteet.

Vierailija
12/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan hirveitä summia kuukaudessa vesimaksuennakkoa. Halutaan osa takaisin ja niin saadaankin. Kesällä oli pakko käydä helteen takia välillä kaksikin kertaa päivässä suihkussa. Meikit voi pestä muutenkin pois kun suihkussa. Ei mulla ainakaan ikinä suihkussa meikit lähde. Putsaan ne ihan kasvovedellä ja meikinpoistoaineella...

Vierailija
13/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia pidempään. Tähän aikaan sisältyy myös hampaiden pesu. Sinä tykkäät käydä jokapäivä suihkussa, minä en, sanunon mieluummin.

ilman päivittäistä pesua. Itse en käytä hiuslakkaa enkä meikkiäkään päivittäin. Ja toisekseen en laita sitä meikkiä jokapuolelle kehoon, kasvoihin vain. Sen saan näppärästi meikin poistoaineella ja vedellä pois iltaisin. Ja kainalotkin voi pestä vessassa saippualla ja vedellä. Alapäätä varten meillä on semmonen pide. Minä en vain tajua miten tätä asiaa aina joku jaksaa ihmetellä. Kaikki ei voi käydä päivittäin pesulla ja kaikilla ei ole edes tarve jos hoitaa hygienian muuten.

kaikkia erikseen niin eikö ole todellakin helpompaa olla minuutti suihkussa kuin lääppiä kainaloita ja varpaita jossain lavuaarissa =) en vaan tajua. Eikä se vesi mitään kuivata, jos ei seiso tulikuumassa vedessä pitkää aikaa.

Vierailija
14/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten käytä keinokuitu sisävaatteita

Vierailija
15/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lääkitystä käytössä. Pitäisikö?

Vierailija
16/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään likaannu päivittäin.

Intiimihygienia ja käsien pesu tietysti tilanteen mukaan.

Totta kai tulee sellainen olo että likaantuu nopeammin kuin päivässä jos on tottunut kerran päivässä suihkuttelemaan.

Eikä se mitään jos pesuaineeiden, veden, energian ja ajan kuluttaminen ei häiritse. Ei ole minun asiani kauhistella mihin toiset aikansa käyttävät. Suihkussa on ihan kivaa, mutta itse haluan viettää siellä aikaani vain aiheesta.

Vierailija
17/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en meikkaa

mä en käytä hiuslakkaa

mä en urheile

mulle riittää suihku kerran viikossa tai 10 pv välein

Vierailija
18/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupoissa näkee usein tuulipukuihin ihramakkaransa tunkeneita immeisiä, joilla tukka roikkuu likaisena, hiki ja rööki haisee. Kaikki normaalit ihmiset ymmärtävät, että heidän hygieniatajunsa ei ole normaali. Likaisuus liittyy usein vakaviin mielenterveysongelmiin ja ikääntymiseen.

Vanhalta ihmiseltä ja mielisairaalta häviää peseytymisen tarve aistien kadotessa. Mieleltään terveelle ihmiselle ei tarvitse perustella, miksi alapää, kainalot ja hampaat on hyvä pestä joka päivä kerran tai pari."

Siis kuvitteletko oikeasti että kaikki jotka eivät peseydy päivittäin, ovat tätä ns. tuulipukuporukkaa???

Mun ei tarvi peseytyä joka päivä, koska en meikkaa, en käytä hiuslakkoja enkä rasvoja joka päivä. Jos käyn päivittäin suihkussa, ihoni kuivuu koppuraksi ja kutisee. Käytän hajusteettomia saippuoita, shampoita ja silloin kun laitan hiukset, on lakka hajutonta! Kasvoille on pakko laittaa illoin yövoide, koska olen aikanaan sen pilannut liian vahvoilla puhdistusaineilla ja se on kuivunut ja ohentunut. Myös päänahkani kuivuu, jos pesen hiukset joka päivä.

Jos olen hikilenkin käynyt, voin käväistä pikaiseen suihkussa huuhtomassa hiet pois. Saippuaa korkeintaan kainaloihin, muualta ei saippualla kestä pestä..

Mun tukka ei roiku likaisena, en haise röökille ja aistit on kyllä ihan hyvät, varsinkin nyt raskausaikana KAIKKI haisee enemmän! Alapäätä joutuu kyllä huuhtelemaan useammin sekä vaihtamaan alusvaatteet (vaihdan kyllä kaikki vaatteet joka päivä) koska on tuota valkkista nykyisin huomattavan paljon enemmän..

Vierailija
19/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nopeampaa käydä päivittäin pikasuihkussa, kuin pestä erikseen naamaa, kainaloita, jalkoja, alapäätä jne. Meillä käy myös lapset päivittäin suihkussa, mä itse jopa 2-3 krt päivässä. Vilpoinen suihku ei kestä kuin parikolme minuuttia, jolloin pikaisesti pesen naamasta meikit, jalat ja kainalot saippualla, alapään, ja sitten myös hiukset kerran päivässä.

Itsekin atoopikkona tiedän ihon voivan paljon huonommin, jos en käy vähintään kerran päivässä suihkussa. Hiki ja muut aineet ärsyttävät ihoa, jolloin ihottumaa tulee. Samaa sanovat nykyään myös ihotautilääkärit. Toki iho kuivuisi mullakin, jos olisin kuumassa suihkussa pitkiä aikoja ja pesisin koko kropan saippualla.

Vierailija
20/43 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään likaannu päivittäin.

Intiimihygienia ja käsien pesu tietysti tilanteen mukaan.

Totta kai tulee sellainen olo että likaantuu nopeammin kuin päivässä jos on tottunut kerran päivässä suihkuttelemaan.

Eikä se mitään jos pesuaineeiden, veden, energian ja ajan kuluttaminen ei häiritse. Ei ole minun asiani kauhistella mihin toiset aikansa käyttävät. Suihkussa on ihan kivaa, mutta itse haluan viettää siellä aikaani vain aiheesta.

Mutta siinäpä se, minä en ainakaan "vietä suihkussa aikaa", vaan peseydyn. Hiukset pesen joka toinen tai joka kolmas päivä, shampoolla, ei hoitoainetta. Saippuaa käytän vain kun ajan ihokarvat. Eli pääsääntöisesti olen suihkussa 1-2min. Viikossa yhteensä ehkä vartin, maksimissaan puoli tuntia, se on sitten jo PALJON, eikä niin usein käy. Tuskin siis kulutan vettä, aikaa, energiaa tai pesuaineita enempää kuin se joka käy suihkussa kaksi kertaa viikossa mutta "viettää siellä aikaansa" 15min kerralla. Toki jos hekin ovat suihkussa maksimissaan 5min kerralla, niin sitten toki:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän