Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh. Hääbuffetin hinta 69 €/vieras.

Vierailija
12.12.2011 |

Ei mulla ollut mitään käsitystä hinnoista ja tiesin kyllä ettei ole ilmaista, mutta en ihan tuollaistakaan osannut odottaa. :/ Tuohon vielä juomat päälle...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sodexon paskaa? Ette ole tosissanne.

Ja tuollaiseen hintaan vielä-

Ainakin kyseisen paikan ruuista olen kuullu pelkkää hyvää. Turun linnassa kuitenkin kestitään myös kaikenlaisia arvovieraita, joten eiköhän Sodexo siellä tee ihan kelvollista ruokaa. ;)

Vierailija
22/35 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sellainen 100 e per henkilö.

Meillä oli samanlainen juttu.

Haluttiin tietty paikka ja siellä olikin kilpailutus kesken. Lopulta tuli esille ja ko pitopalvelun kautta oli pakko ottaa kaikki ja myös alkoholit, vaikka paikka ei sitä velvoittanutkaan.

Siinä vaiheessa oli pakko vaihtaa paikkaa, meillä ei ollut varaa siihen 100 euroon per henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni häissä vieraana ollut oikeasti muistaa, oliko tarjolla 2 vai 5 alkuruokasalaattia?

Itse valitsimme myös paikan, jossa ruoka piti ottaa yhdeltä tietyltä toimittajalta. Tarjouksessa oli pari-kolme menu-ehdotusta, kaikissa n. 15-20 ruokalajia (alkusalaatteja, kylmiä kala- ja liha-alkupaloja, useampi pääruoka- ja lisukevaihtoehto, jälkiruoka, kakku). Kaikki olivat meille aivan liian kalliita. Lähetin tarjouspyynnön huomattavasti lyhyemmästä menusta: 3 erilaista salaattia (joista yksi ruokaisampi pastasalaatti, siltä varalta, ettei joku tykkää tarjotusta pääruuasta), alkupalan lihat ja kalat jätimme kokonaan väliin, 1 pääruoka possusta (halvempaa kuin muut vaihtoehdot) ja 2 lämmintä lisuketta (perunat ja kasvisgratiini) ja hääkakku. Tämän menun hinta oli puolet halvempi, kuin ensin meille tarjottujen! Ja kaikki vieraat kehuivat, että oli hyvät ruuat. Eli miettikää mitä voitte karsia ja pyytäkää uusi tarjous.

Vierailija
24/35 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä sain kerran viedä kakun tälläiseen tilaisuuteen, vaikka ruuat pitikin ottaa jonkun firman kautta.

Morsian kertoi että hänen siskonsa on kondiittori ja minä olen jo suunnitellut kakun ja meidän suvun perinteeseen kuuluu että teen aina kakun jne jne. En todellakaan ole sisko ja annoin kakun häälahjaksi mutta tästä heiltä tippui taas muutama euro laskusta.

Usein tälläisillä isoilla firmoilla kakut eivät ole kovin erikoisia, siis hyvät ne ovat mutta ei mitään uutta tai erikoista.

Vierailija
25/35 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti aika monet paikat/pitopalvelut kieltävät esim. kakun tuomisen juhliin. Syynä vaikka se, että jos sairastutaan ruokamyrkytykseen, on vaikeaa näyttää toten sen lähde. Yksikään pitopalvelu ei voi ottaa omaan piikkiinsä mahdollisesti toisen aiheuttamaa epidemiaa. Siksi olen törmänyt kieltäviin vastauksiin.

ja mä sain kerran viedä kakun tälläiseen tilaisuuteen, vaikka ruuat pitikin ottaa jonkun firman kautta.

Morsian kertoi että hänen siskonsa on kondiittori ja minä olen jo suunnitellut kakun ja meidän suvun perinteeseen kuuluu että teen aina kakun jne jne. En todellakaan ole sisko ja annoin kakun häälahjaksi mutta tästä heiltä tippui taas muutama euro laskusta.

Usein tälläisillä isoilla firmoilla kakut eivät ole kovin erikoisia, siis hyvät ne ovat mutta ei mitään uutta tai erikoista.

Vierailija
26/35 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että juhlitte häitänne Turun linnassa - siiloin 500 e tilavuokraa ei ole millään lailla kohtuuton.

Mutta ruuasta 69/ hlö ilman juomia jostakin keskuskeittiöstä on huijausta.

Mitä Sodexo aikoo tarjota - kyyhkynsydämiä ja sahramikeittoa, maitovasikkaa ja hanhenmaksaa?

Ihan vain vertailun vuoksi: olin vähän aikaa sitten syömässä yhdessä Helsingin parhaista ravintoloista, Farougessa. Kaikki ruoka tehdään paikan päällä. Alkuruoka, pääruoka ja 1/3 viinipulloa maksoi 50 e (ystäväni maksoivat aperitiivin ja kahvin avec).

Olen myös järjestänyt juhlia catering-yritysten kanssa, jossa noin 30 euroon/ hlö on saanut makoisan buffetin - sieniä, kaloja, salaatteja, soppaa, palvilammasta, jälkiruokaa ... - tervetuliaismaljat + kohtuullisesti ruokajuomaa + kahvin avec.

13

Miettikää kaksi aikuista ja kaksi lasta. Melkomoisen lahjan saa perhe ostaa jotta ruokailunsa maksaa. Jos siis mennään tällä palstan ja marttojen ohjeella, että häälahjan pitää olla vähintään se mitä ruokailu tulee hääparille kustantamaan.

No olkoot... Kyseessä Turun Linna.

Vierailija
27/35 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla hintaan kuuluu kaikki.

Toisilla hinta voi kuulostaa ensi istumalta alhaiselta, mutta sitten veloitetaan erikseen tarjoilijoiden tuntihinta, pöytäliinat, kukat, koristeet, astiat, kynttilät...

Laske aina koko paketin hinta.

Vierailija
28/35 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti aika monet paikat/pitopalvelut kieltävät esim. kakun tuomisen juhliin. Syynä vaikka se, että jos sairastutaan ruokamyrkytykseen, on vaikeaa näyttää toten sen lähde. Yksikään pitopalvelu ei voi ottaa omaan piikkiinsä mahdollisesti toisen aiheuttamaa epidemiaa. Siksi olen törmänyt kieltäviin vastauksiin.

ja mä sain kerran viedä kakun tälläiseen tilaisuuteen, vaikka ruuat pitikin ottaa jonkun firman kautta. Morsian kertoi että hänen siskonsa on kondiittori ja minä olen jo suunnitellut kakun ja meidän suvun perinteeseen kuuluu että teen aina kakun jne jne. En todellakaan ole sisko ja annoin kakun häälahjaksi mutta tästä heiltä tippui taas muutama euro laskusta. Usein tälläisillä isoilla firmoilla kakut eivät ole kovin erikoisia, siis hyvät ne ovat mutta ei mitään uutta tai erikoista.

eli niin ristiäisissä kuin rippijuhlissa syntymäpäivistä puhumattakaan kakku on ollut konditoriasta eikä pitopalvelusta. Ja näitä juhlia on viimeisen 20 vuoden aikana ollut varmaan 30 kpl aina hautajaisista alkaen, ei koskaan ole tullut ongelmia.

Vierailija
29/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu häihin joissa on tuollainen pääsymaksu!!

Vierailija
30/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa 69 euroa häihin osallistumisesta?? Nelihenkiseltä perheeltä se on jo 284 € !!

Vierailija
31/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa 69 euroa häihin osallistumisesta?? Nelihenkiseltä perheeltä se on jo 284 € !!

9 vuotta vanha ketju, ja missä tuossa sanottiin, että VIERAS sen maksaa?

Vierailija
32/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi, ABC:llä esim noutopöytä 14€.

Vierailija
33/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 vuotta vanha ketju, ja missä tuossa sanottiin, että VIERAS sen maksaa?

Älä nyt pilaa hyvää pöyristymistä. Kämpissä ruoka olisi vielä kalliimpaa, mutten toki ole sinne menossa syömään. Pöyristytään joukolla kaikelle kalliille, mitä emme ole tekemässä kuitenkaan.

Vierailija
34/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentinlinna kesäisin vapaana kun Sauli ja Jenni Kultarannassa. Saiskohan sieltä vuokrata valtiosalin hääjuhliin?

Vierailija
35/35 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko ABC:lle koko hääjuhlaväki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi