Miten analysoisit rahatilannettani?
Velkaa n. 100 000 €
Lyhennän lainoja 940 €/kk
Tilillä aina vähintään 800€ rahaa
Säästöjä ja sijoituksia n. 10 000€
Kommentit (9)
jos on tuonkin verran omaisuutta ni näillä korkotasoilla kannattais ottaa enemmän velkaa. korot kun on tosi alhaalla ja siellä myös pysyy.
Mulla mm. omakotitalo, mökki, auto ja moottoripyörä. Jos vaihtaisin ne rahaksi, olisi ne pitkästi yli 400 000€. ap
Mulla on liikaa pankissa nyt, yli 8 000 e. Lainaa hiukan yli 9 000. Mutat toisaalta rahastoosuuden arvo on varmaan pudonnut, siellä oli viime kesänä n 18 000, ja se saa olla nyt rauhassa. Keväällä teetän pientä lattiaremonttia, samalla menee jotkut huonekalut (hyllystö) vaihtoon.
jos on tuonkin verran omaisuutta ni näillä korkotasoilla kannattais ottaa enemmän velkaa. korot kun on tosi alhaalla ja siellä myös pysyy.
mutta miesystäväni mielestä mulla on nyt jo "liikaa" velkaa.... mutta ei mun tarvitse onneksi keneltäkään sitä kysyä ;) ap
ei kannata muitten mukaan mennä vaan sen minkä ite tietää itselleen parhaaksi.
Noita taloja, autoja ja moottoripyöriä ei ihan heti muuteta likvidiksi varallisuudeksi.
Itse en uskaltaisi ottaa tuossa tilanteessa lisälainaa sijoitusasuntoa varten. Ellei sitten ole hyvät kuukausitulot.
mistään, joten mietin vielä lisälainaa. Säästöön jää kyllä aika helposti. ap
Mulla mm. omakotitalo, mökki, auto ja moottoripyörä. Jos vaihtaisin ne rahaksi, olisi ne pitkästi yli 400 000€. ap