Vajaa 2kk ja Thaimaa kutsuu :)
Kuinka odotankaan niitä aamupaloja, tuoreita hedelmiä ja mehuja.
Valoja illalla ja meren ääntä kun syömme hiekalla illallista. Lintujen ääniä ja kauniita maisemia.
Ihanaa viikkoa teille jokaiselle, tykkään niin kaikista teistä :) myös sinusta joka piikittelet kohta ;)
Kommentit (30)
mutta pakko kysyä sen verran niiltä jotka menevät vuosi toisensa jälkeen samaan kohteeseen, että eikö yhtään mietitytä että josko joku toinen kohde olis myös kiva ja näkis uutta joka vuosi eikä niitä samoja paikkoja aina? On nimittäin muitakin paikkoja jossa varma auringonpaiste jne.
Hyvää matkaa kuitenkin kaikille! :)
normaali provosoiva kysymys: Miksi ihmisillä on esim. kesämökki? Aina samat paikat silmien edessä.
:)
Tosin lähdemme vasta toukokuun lopulla, suuntana Kreikka. Yksi kiva puoli matkustelemisessa onkin juuri tämä ennakko-odotus ja valmistautuminen. Piristää kummasti pimeyden ja loskan keskellä ajatus palmurannoista:) Itse en ole vielä kaukomailla päässyt käymään mutta eiköhän sekin päivä vielä (toivottavasti pian) koita kun suuntana on jokin kaukaisempi kohde. Vaikka mitä paikkoja ympäri maailman olisi kyllä haaveissa päästä kokemaan. Ihania matkoja kaikille!
Käymme Rayongissa (keskustelupalstat antaa ymmärtää, että surkea paikka) ja pienellä Koh Sametin saarella. Olemme käyneet Phuketissa ja Krabilla aiemmin. Harkitsimme myös Malesiaa mutta tulevalla reissulla käymme kyläilemässä tutuilla ja ehkä seuraavaksi sinne Malesiaan.
ap
mutta pakko kysyä sen verran niiltä jotka menevät vuosi toisensa jälkeen samaan kohteeseen, että eikö yhtään mietitytä että josko joku toinen kohde olis myös kiva ja näkis uutta joka vuosi eikä niitä samoja paikkoja aina? On nimittäin muitakin paikkoja jossa varma auringonpaiste jne. Hyvää matkaa kuitenkin kaikille! :)
normaali provosoiva kysymys: Miksi ihmisillä on esim. kesämökki? Aina samat paikat silmien edessä. :)
Olen siis se joka tuota samaan paikkaan matkustamista alunperin kysyi. Itselläni ei ole kesämökkiä enkä sellaista halua, mutta luulen että kesämökin haluavat sellaiset ihmiset jotka tykkäävät istuttaa ja kasvattaa kukkia ja hyötykasveja jne. Eli puuhastella jotain. Ja lisäksi tykkäävät vaikkapa hiljaisuudesta. Tämä lienee sellaista mitä ei oikein sitten saa muualta, jos esim. työn vuoksi asuu kaupungissa. Eli ei ole mun mielestä yhtään sama asia kuin matkustaa vuosi toisensa jälkeen samaan turistikohteeseen, ehkä jopa samaan hotelliin.
niin kohteet ovat olleet erilaisia. Ilmasto, ruoka ja se lomafiilis vaan on samaa. ap
mutta pakko kysyä sen verran niiltä jotka menevät vuosi toisensa jälkeen samaan kohteeseen, että eikö yhtään mietitytä että josko joku toinen kohde olis myös kiva ja näkis uutta joka vuosi eikä niitä samoja paikkoja aina? On nimittäin muitakin paikkoja jossa varma auringonpaiste jne. Hyvää matkaa kuitenkin kaikille! :)
normaali provosoiva kysymys: Miksi ihmisillä on esim. kesämökki? Aina samat paikat silmien edessä. :)
Olen siis se joka tuota samaan paikkaan matkustamista alunperin kysyi. Itselläni ei ole kesämökkiä enkä sellaista halua, mutta luulen että kesämökin haluavat sellaiset ihmiset jotka tykkäävät istuttaa ja kasvattaa kukkia ja hyötykasveja jne. Eli puuhastella jotain. Ja lisäksi tykkäävät vaikkapa hiljaisuudesta. Tämä lienee sellaista mitä ei oikein sitten saa muualta, jos esim. työn vuoksi asuu kaupungissa. Eli ei ole mun mielestä yhtään sama asia kuin matkustaa vuosi toisensa jälkeen samaan turistikohteeseen, ehkä jopa samaan hotelliin.
Luultavasti sellaiset jotka matkustaa joka vuosi samaan paikkaan on erittäin turvallisuushakuisia ihmisiä jotka haluaa ainoastaan helpon ja mukavan loman. Kun on löydetty joku paikka, josta tykätään niin on kaikista helpoin mennä samaan paikkaan uudestaan. Ei tule matkalta pettymyksiä esim. hotellin tms suhteen ja tarvii nähdä loman eteen mahdollisimman vähän vaivaa. Toisaalta loma on myös aika yllätyksetön ja minua ei sellainen kiinnostaisi. Haen lomalta seikkailua ja jännitystä, uusia kokemuksia.
Täytyy sanoa, ettei se enää ole listallani jos matkalle lähden. Hedelmät ovat ihania, ruoka hyvää ja ilmastosta tykkään. Mutta liian kuuma, muistan ne hirveät migreenit ja paahtavan helteen. Rantakohteissa on tylsää joka kerta loppua kohti. Bangkokissa en tykkää kaupungin persoonattomuudesta ja lähiömäisyydestä enkä katukaupustelijoista jotka ovat hyökkääviä.
En kadehdi sinua ollenkaan, mutta toisaalta, sehän on vain minun onneni. :)
Aivan ihanaa skipata joulu tällä lailla ja päästä hetkeksi eroon tästä loskasta ja pimeydesta :-)
Ei mekään kesällä matkusteta mihinkäään lämpimään kohteeseen. Suomen kesä on niin ihana ja lyhyt ettei silloin raaski. Mutta syksy ja talvi onkin ihan eri juttu.
ja malesia kutsuu :) 4 edellistä reissua thiamaassa, nyt tartti vähän vaihtelua ;D