Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teidän työpaikalla saikutetaan?

Vierailija
28.02.2026 |

Itse olen saikuttanut viimeksi vatsataudin vuoksi pari vuotta sitten. Jotenkin ärsyttää, kun työpaikalla porukka saikuttaa milloin mistäkin syystä ainakin kerran kuukaudessa. Siis miten voi tulla joku flunssa, vatsatauti tms. nuin usein? Ärsyttää olla se, joka on aina töissä ja hoitaa silloin saikuttajankin työt. Tekisi mieli itsekin saikutella kun muutkin saikuttaa, mutta en viitsi lähteä nuon lapselliseen touhuun mukaan.  

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks tyyppi saikuttaa joka perjantai

Vierailija
2/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen suuri syy poissaoloille vaikuttaa olevan ennemminkin lasten sairastaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä maanantain ja tiistain kipeänä. Toisinaan sairastun myös perjantaisin jos hyvä keli.

Vierailija
4/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs 60+ v mamma enemmän saikulla kun töissä. Ennätys taitaa olla 1,5 viikkoa putkeen töissä kunnes taas saikuttaminen alkaa.

Vierailija
5/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kollegoita jotka sattuu saamaan kaikki taudit,mut minkä sille voi. Ihan todistetusti makaavat itse sairaalassa tiputuksessa,harmittaa kun minuun ei mikään pöpö iske. Kyllä ihan vihaksi pistää kun pysyn työkuntoisena. Nooot.

Vierailija
6/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se "onni" joskus potkii aloittajaakin... Ihminen EI VOI mitään jos sairastuu. Esim. minun toistuville flunssille ja niihin liittyville jälkitaudeille löytyi aikanaan syy, vakavampi sairaus oli taustalla. Kun sairaus saatiin hoitoon, alkoi flunssatkin vähentyä HUOMATTAVASTI, en ole juuri koskaan sairaana.

Ja toinen juttu on kiristynyt työtahti: meillä on töissä väkeä vähenetty, työmäärät kasvaneet --> yhä useammkn porukka EI JAKSA, siis oikesti --> "pakko" hakea saikkuajos ei jaksa, koska työkuormaa ei anneta vähentää: teet, ja jos uuvut, saikku.

Vierailija
7/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen on harva se viikko monta päivää pois töistä, kun lapsi sairastaa tai "sairastaa". Muut käyvät töissä ja kiittelevät tuota yhtä.

Vierailija
8/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä "lapsi sairaana" -tyypeiltä saisi kyllä pidättää palkan ja jakaa sen niiden kesken, jotka töissä ovat. Hehän työtkin tekevät.

Vierailija
9/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiltä "lapsi sairaana" -tyypeiltä saisi kyllä pidättää palkan ja jakaa sen niiden kesken, jotka töissä ovat. Hehän työtkin tekevät.

Oi kuule. Mulla on paljon työkavereita jotka on töissä,mut ei tee töitä. Ja en ymmärrä miks ne ei saa kenkää? Vuos tolkulla on valitettu,kun ne ei vieläkään osaa ja tee. 

Vierailija
10/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän on sairauslomia. Lapsista johtuvia enimmäkseen tai sitten oikeita sairauksia, että ollaan sitten pois reilu viikko lääkärin todistuksella. Omalla ilmoituksella voi olla kolme päivää. 

Vierailija
11/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei edes ole lasta ja silti saikutan 3-7 päivää kk "lapseni" sairastumisen takia.

Menee aina töydestä.

Vierailija
12/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös töissä ongelmana joidenkin henkilöiden jatkuva ja toistuva saikuttelu. Ongelma ratkesi kun pomo ilmoitti ettei enää myönnä sairaslomaa omalla ilmoituksella, vaan joka kerta pitää olla sairasloma todistus. Yllättäen sairaspoissaolot väheni kummasti.

Vierailija
13/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden olosuhteet vaikuttavat ihmisen aikuisiän sairastuvuusherkkyyteen. Itse olen kasvanut erittäin hygieenisissä olosuhteissa ja sitä laskua maksan nyt aikuisena. Ap: n lapsuuden olosuhteet lienevät olleet erityäin epähygieeniset, mutta nyt siitä on hänelle hyötyä.

Vierailija
14/14 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutuu aika herkästi työkyvyn arviointiin, jos saikuttelee. Siksi ei viitsi olla pois kuin vasta sitten, kun on ihan oikeasti sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme