Meneekö viinanmyynti sääntö niin, että se pitää ehtiä poimimaan kärryyn ennen klo 21
ja sitten menee hyllyjen ovet lukkoon, vai pitää se ehtiä maksamaan ennen klo 21?
Kommentit (30)
Minulle sopisi ihan hyvin vaikka tupakanmyynti kiellettäisiin kokonaan, mutta tällaiset typerät lait on ihan pelkkää v-tuilua. Uusi lakihan menee jotenkin niin, että myyjältä pyydetään tupakka-aski numerolla, mutta myyjä ei saa kertoa, mikä numero vastaa mitäkin merkkiä! Mutta myyjä voi ojentaa paperin, jossa kerrotaan mikä numero on mikäkin merkki! Eikö tämä ole ihan v-tuilua ja simputusta?
Mitäs se myyjä tekee, jos asiakas kysyy mitä merkkejä on myynnissä??
olisit lukenut viestin jota kommentoit, olisit löytänyt siitä myös vastauksen kysymykseesi.
Minulle sopisi ihan hyvin vaikka tupakanmyynti kiellettäisiin kokonaan, mutta tällaiset typerät lait on ihan pelkkää v-tuilua.
Uusi lakihan menee jotenkin niin, että myyjältä pyydetään tupakka-aski numerolla, mutta myyjä ei saa kertoa, mikä numero vastaa mitäkin merkkiä! Mutta myyjä voi ojentaa paperin, jossa kerrotaan mikä numero on mikäkin merkki! Eikö tämä ole ihan v-tuilua ja simputusta?
TÄH? :D Onko tää ihan totta? Niin kuin jostain sketsistä...
Minulle sopisi ihan hyvin vaikka tupakanmyynti kiellettäisiin kokonaan, mutta tällaiset typerät lait on ihan pelkkää v-tuilua.
Uusi lakihan menee jotenkin niin, että myyjältä pyydetään tupakka-aski numerolla, mutta myyjä ei saa kertoa, mikä numero vastaa mitäkin merkkiä! Mutta myyjä voi ojentaa paperin, jossa kerrotaan mikä numero on mikäkin merkki! Eikö tämä ole ihan v-tuilua ja simputusta?
TÄH? :D Onko tää ihan totta? Niin kuin jostain sketsistä...
Kiitä vaan kusiniinaa ja kumppaneita näistä oivalluksista!
nämä suunnitelmat ja askelmerkit on ollut suunnitteilla jo ennen kusiniinaa. Jo kauan tupakoijat on ollut tarkoitus ajaa ahtaalle. Tavoitteena on yksiselitteisesti savuton Suomi. Samoja ajatuksia on toki Suomen ulkopuolellakin.
sai myydä jos ne juomat oli ehtinyt ottaa ennen kuin juomahyllyt yhdeksältä lukittiin.
Lähialepassamme taas myynti loppuu klo 21.00 (kauppa kiinni klo 23), ihan sama vaikka seisot klo 21 jonossa kaljoinesi. Ei riitä, ei auta.
Tietty olis ihan kiva jos jengi muutenkin tajuais, että kauppa menee KIINNI klo 21, ei että jos ehdit kauppaan 20.58 niin saat sitten ihan rauhassa shoppailla niin kauan kuin huvittaa. Esim. kassojen työaika päättyy 21.15 ja siihen mennessä pitäisi ehtiä tilittää kassa, laskea pullokuitit sun muut jne. Klo 21 kaupan tulisi olla tyhjä asiakkaista. Vaan näinpä ei ikinä ole. Olisko ihan mahdotonta tulla ostamaan ne kaljat viis minsaa aiemmin?
vaikka sen kassan herjaamisen voisikin kai ohittaa. Kun minä olen vuorossa ja kassassa minun nimeni, niin minähän en lakia riko. Jos ei ole aikaa siinä 12 tunnin aikana, kun sitä myydään käydä ostamassa, ollaan ilman. Niin se vaan on. Pahoittelen. Rikkokaa te sääntöjä ja lakeja omissa työpaikoissanne, minä en.
T. Aina hymyilevä kassamyyjä :)
VIINAA ei myydä muualla kun Alkossa ja baareissa. Alkot menevät viimeistään kahdeksalta kiinni joka päivä (lauantai ainakin jo kuudelta) ja baareissa taas viinanmyynti loppuu kun tulee pilkku, eli yleensä puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, monessa paikassa 03.30.
Eli kysymyksessä ei ole mitään järkeä, koska MISSÄÄN ei lopu viinan myynti yhdeksältä illalla,.
"Alkoholijuomat, jotka asiakas on
saanut
haltuunsa ennen kello 21 00,
saadaan mak-
saa kassaan kello 21 00 jälkeen
Jos myyn-
tipaikka suljetaan kello 21 00,
ennen tätä
liikkeeseen sisään tulleille
asiakkaille voidaan
myydä myös alkoholijuomia Jos
liike saa
jatkaa aukioloa vielä kello 21
00:n jälkeen,
tulee mahdollisuus
alkoholijuomien haltuun-
ottoon lopettaa kello 21 00"
tämäkö valviran teksti ei nyt sitten pidä paikkaansa? Hymyilevillä kassatädeillä on käytössään joku eri laki?
Kone kyllä huutelee jotain, jos myy kello yhdeksän jälkeen, mutta sen voi ohittaa.
Meillä käytäntönä oli se, että jos on silloin yhdeksältä kassajonossa niin myydään kyllä normaalisti. Jos ei ole jonossa niin ei myydä.