Suuret koulutuserot (nettideittailusta...)
Miten suhtaudutte, jos joku aivan eri tason koulutuksen hankkinut haluaa tutustua? Sain juuri viestiä mieheltä, joka ei osaa yhdistää edes pää- ja sivulauseita. Vaikuttaa muuten kivalta, mutta pelkään, että on liian suuria eroja etenkin koulutuksessa.
Kommentit (95)
Odotetaan että mies tupsahtaa Alepan kassalla tai ruuhkajunassa eteen? Montako vuotta pitää odottaa?
Ööö... tietysti tutustut mielenkiintoisiin poikamiehiin ystävättärien luona päivälliskutsuilla, illanistujaisissa kotonasi, oopperassa ja piipahtaessasi shampanjabrunssilla ennen Kokoomuksen paikallisosaston kokousta.
ja olen naimisissa miehen kanssa, joka ei osaa edes yhdyssanoja. Mies ei osaa käyttää pilkkua ja tuskin tietää, mitä eroa on lauseella ja virkkeellä.
Mies on kuitenkin maatemaattisesti lahjakas ja omalla alallaan menestynyt. Itse olen matemaattisesti täydellisen tumpelo.
Näistä huolimatta vuosia on takana jo kymmenen ja rakkautta riittää.
Sanottakoon, että minulla on korkeampi koulutus (FM) ja mies on insinööri (AMK), mutta miehellä on paljon parempi työ ja hän on monta kertaa menestyneempi kuin minä.
Aluksi hän vaikutti mukavalta, mutta kun hän puhui enemmän, jutut menivät hieman sekaviksi enkä juurikaan saanut suunvuoroa. Huvitti, kun mies sanoi, että oli ehkä puhunut "liian syvällisiä" heti ensimmäisellä kerralla, sillä mielestäni hänen tarinoinnissaan ei ollut mitään syvällistä. Olin puhelun jälkeen aivan uupunut.
ap.
onnelliselle elämälle. Tai sitten voi elää edes yhden kerran rohkeasti, ottaa riskin ja tavata ihmisen ihmisenä, miettimättä koulutustasoa, ulkonäköä tai sitä mitä kaverit tästä ihmisestä tykkäävät. Sillä asenteella jää aina plussalle niistäkin treffeistä, jotka ei johda mihinkään.
Ap, on koulutus on ehkäpä vähiten ihmistä määrittävä tekijä. Menisin kahville ilman muuta.
enkä laita viestiä niille, joilla on todella paljon kirjoitusvirheitä. Ehkä on pinnallista..
Mutta vastaa viestiin, jos vaikuttaa ok tyypiltä, eihän tuo välttämättä etene paria viestiä pidemmälle.
jos kielenkäyttö olisi todella pahan kuuloista. Mutta toisaalta tunnen myös ihmisiä, joitten kirjallinen ilmaisu ei ole kovin hyvää, mutta livenä osaavat ilmaista ajatuksiaan koulutuksesta riippumatta.
Kyllähän amiksen käynyt voi osata kielioppisäännöt.
Miten suhtaudutte, jos joku aivan eri tason koulutuksen hankkinut haluaa tutustua? Sain juuri viestiä mieheltä, joka ei osaa yhdistää edes pää- ja sivulauseita. Vaikuttaa muuten kivalta, mutta pelkään, että on liian suuria eroja etenkin koulutuksessa.
mutta kirjoittaminen pitää hallita.
Kyllähän amiksen käynyt voi osata kielioppisäännöt.
Mutta tässä tapauksessa koulutus näkyy profiilissakin - tai oikeastaan sen puute.
ap.
Meinasin skipata nykyisen mieheni juuri kirjoitusvirheiden takia, mutta sisältö hipoi täydellisyyttä, joten otin riskin. Mies on asunut 12 ensimmäistä elinvuottaan Usassa (eikä osannut juurikaan puhua suomea ennen Suomeen muuttoa), joten suomenkirjoitustaito on suorastaan loistavaa siihen nähden.
Ehkä olen vain kyllästynyt nettideittailuun ja yritän etsiä miehistä vikoja sen sijaan, että innostuisin kenestäkään.
Onko miehellä kuitenkin joku koulutus? Täysin kouluttamatonta en kyllä huolisi. Kirjoitusvirheet kyllä antavat kieltämättä ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan.
Mutta mitä jos vastaat. Eihän se mitään ota, jos ei annakaan. Ehkä tästä tulee elämää suurempi rakkaustarina, tai sitten jää pariin viestiin.
Ehkä olen vain kyllästynyt nettideittailuun ja yritän etsiä miehistä vikoja sen sijaan, että innostuisin kenestäkään.
Onko miehellä kuitenkin joku koulutus? Täysin kouluttamatonta en kyllä huolisi. Kirjoitusvirheet kyllä antavat kieltämättä ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan.
Hänellä on kai jokin oman alansa koulutus, mutta ei varsinaisesti mitään yleissivistävää. Olen huomannut, että vähän koulutetut miehet eivät aina tajua, miten erilaista elämä voi olla, jos on vuosikausia lähinnä vain lukenut kirjoja.
ap.
Mutta mitä jos vastaat. Eihän se mitään ota, jos ei annakaan. Ehkä tästä tulee elämää suurempi rakkaustarina, tai sitten jää pariin viestiin.
Ehkä olen tosiaan vain väsähtänyt nettideittailuun. Itse asiassa enemmän ärsyttää se, että profiilissa on virheitä, kuin se että niitä on viesteissä.
ap.
Haluatko vakituista seuraa vai vähemmän vakituista? Jos etsit tulevaa aviopuolisoa ja lastesi isää, niin karsi mielestäsi epäsopivat, varsinkin jos tarjontaa riittää.
Hänellä on kai jokin oman alansa koulutus, mutta ei varsinaisesti mitään yleissivistävää. Olen huomannut, että vähän koulutetut miehet eivät aina tajua, miten erilaista elämä voi olla, jos on vuosikausia lähinnä vain lukenut kirjoja.
ap.
Pidä vaikka joulutauko deittailusta. Tai etsi itse sopiva profiili ja laita viesti.
Ehkä olen tosiaan vain väsähtänyt nettideittailuun. Itse asiassa enemmän ärsyttää se, että profiilissa on virheitä, kuin se että niitä on viesteissä.
ap.
Haluatko vakituista seuraa vai vähemmän vakituista? Jos etsit tulevaa aviopuolisoa ja lastesi isää, niin karsi mielestäsi epäsopivat, varsinkin jos tarjontaa riittää.
Mieluiten löytäisin vakituisen. :) Tarjontaa on, mutta kovin sekalaista. Olen alkanut epäillä, ettei sellaista miestä olekaan, joka sopisi minulle.
ap.
Ja koulutus ja sivistys korreloivat kyllä melko tavalla täydellisesti.