Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku itsekäs mamma toi sitten eilen vauvan Ylioppilaskunnan laulajien joulukonserttiin!

Vierailija
10.12.2011 |

Kiitti v...sti tunnelman pilaamisesta! Konsertti oli siis Tuomiokirkossa ja eiköhän jonkun MINÄMINÄ-äidin ollut pakko tulla sinne pienen vauvan kanssa. Miksi ei voi kunnioittaa myös toisia sen verran, että ei tulisi kitisevän vauvan kanssa tuollaisiin paikkoihin. Olipa hieno ja harras tunnelma kun hieno mieskuoro laulaa Jouluyö, juhlayö ja joka hiljaisessa kohdassa kuului tämän kakaran kitinä ja itku. Jos tunnistat itsesi tästä, niin yritä ymmärtää meitä muitakin, jotka ovat sinne kirkkoon tulleet kuuntelemaan laulua ja hiljentymään, emmekä kuuntelemaan sinun kakarasi itkua. Itse jätin omat lapseni kotiin juuri siksi, että halusin nauttia hetken tunnelmasta ja hyvästä laulusta. Sinä vauvoinesi pilasit sen minulta.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mut kun mulla on oikeus mennä vauvani kanssa joka paikkaan! En siis tajuu kuin joku ei tykkää kun mun vauva on niin ihqu ja sulonen ja vaikka mitä! Kyl mun täytyy päästä kirkkoon konserttiin just sillon kun haluun vaikka mun vauva olis miten pieni. Siis miettikää hei siinä menis ehkä monta kuukautta tai vuosi että olis seuraava tilaisuus! En mä siis pysty mulle tulee ahdistus ja masennus ja kaikkee.

Vierailija
42/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen kykenee näkemään oman napansa ulkopuolelle, hän ei ota vauvaa tapahtumiin joissa yleisöltä edellytetään hiljaisuutta. Se on tasan näin yksinkertaista. Vauva kommunikoi rääkymällä. Se ei ole vauvan vika. Ihan järkyttävän epätoivoista puolustelua että "mummokin voi kolistella pyörtyessään".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti v...sti tunnelman pilaamisesta! Konsertti oli siis Tuomiokirkossa ja eiköhän jonkun MINÄMINÄ-äidin ollut pakko tulla sinne pienen vauvan kanssa. Miksi ei voi kunnioittaa myös toisia sen verran, että ei tulisi kitisevän vauvan kanssa tuollaisiin paikkoihin. Olipa hieno ja harras tunnelma kun hieno mieskuoro laulaa Jouluyö, juhlayö ja joka hiljaisessa kohdassa kuului tämän kakaran kitinä ja itku. Jos tunnistat itsesi tästä, niin yritä ymmärtää meitä muitakin, jotka ovat sinne kirkkoon tulleet kuuntelemaan laulua ja hiljentymään, emmekä kuuntelemaan sinun kakarasi itkua. Itse jätin omat lapseni kotiin juuri siksi, että halusin nauttia hetken tunnelmasta ja hyvästä laulusta. Sinä vauvoinesi pilasit sen minulta.

Jättäisin nuo kakaranimittelyt pois, muuten olen samaa mieltä. Ei sylilapsia konsertteihin. Onhan se tietysti ikävää, jos ei saa lapsenvahtia, kun pienten vauvojen äideillä on aika vähän mahdollisuuksia päästä hiukan tuulettumaan, mutta silti ...

Vierailija
44/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunajan konsertteja on vielä paljon jäljellä.

Hartaasti toivon, että kaikki vauvojen äidit lukevat tämän ketjun. Ja jos haluavat mennä johonkin konserttiin, ryhtyvät heti etsimään vauvalle hoitajaa siksi aikaa.

Vierailija
45/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ja monessa viestissä haukutaan nämä pienten vauvojen äidit. Mutta niillä vauvoilla sattuu olemaan isätkin, jotka ovat olleet (tai ainakin tulisi olla) mukana päättämässä, mihin se vaavi raahataan mukaan. Mutta kyllähän se äiti on aina yksinään syypää kaikkeen, mikä liittyy hänen lapsiinsa. Jos lapsella on rumat vaatteet, se on äidin vika, jos lapsi ei saa kunnon ruokaa, se on äidin vika. Osassa tämän ketjun viesteissä onneksi puhuttiin juuri vanhemmista.

Vierailija
46/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä idea kieltää alle 5-vuotiailta tietyt konsertit. Sitä voisi käyttää markkinointivalttina. Eihän kukaan maksa lipustaan kuunnellakseen jonkun toisen ipanan rääkymistä.

Vierailija
47/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan kirkon joulukonsertissa eilen showta piti hihkuva ja hölöttävä, jalkoväliään kouriva leikki-ikäinen, jota kannettiin edestakaisin.

Vierailija
48/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan voi ottaa mukaan, kunhan kitinän alkessa ymmärtää poistua.

EI VOI!

Sekin häiritsee muita, että könyät kesken kaiken läskeinesi ja hoitolaukkuinesi ja puklurätteinesi ylös penkistä.

:DDD (Sorry...)

Vierailija
49/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu monella menevän kirkossa järjestetty konsertti ja jumalanpalvelus sekaisin. Jumalanpalvelukseen saa kuka tahansa mennä, vauvat saavat huutaa ja mummot pyörtyä. Maksullinen konsertti on eri asia. 

Hyvä pointti!

Vierailija
50/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonrauhan_rikkominen

Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli[1]:

»julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.»

Vierailija
51/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konserteissa esiintyjät tuottavat ääntä ja yleisö on hiljaa.

Vierailija
52/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konserteissa esiintyjät tuottavat ääntä ja yleisö on hiljaa.

AAMEN!

Vierailija
53/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin nuo kakaranimittelyt pois, muuten olen samaa mieltä. Ei sylilapsia konsertteihin. Onhan se tietysti ikävää, jos ei saa lapsenvahtia, kun pienten vauvojen äideillä on aika vähän mahdollisuuksia päästä hiukan tuulettumaan, mutta silti ...

Niin ja jos ei voi olla tuulettumatta sitä pientä hetkeä kun vauva on pieni niin ehkä kannattaisi harkita hankkiiko niitä lapsia ollenkaan. Tai sitten tekee ne sellaisen ihmisen kanssa, jolle ne voidaan jättää myös tarvittaessa hoitoon, että pääsee sinne tuulettumaan.

Vierailija
54/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Mä olin joskus Tarja Turusen joulukonsertissa ja sinnekin jonkun oli ihan pakko änkeä itkevän lapsen kanssa, istui vielä mun vieressä. Minä sinällään hyväksyn lapset konserteissa, mutta jos ne huutaa niin pitäis älytä häipyä. Se lapsi kitisi jo kun he tulivat sinne kirkkoon ja kesken varpunen jouluaamuna alkoi suora huuto. Kiitti v*tusti tästäkin hei.

Vierailija
55/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennetään vielä lisää. Jos YL:n joulukonserttia, RSO:n sinfoniakonserttia, AC/DC:n keikkaa, Kuhmon kamarimusiikkijuhlia,  jonkun teatterin 5-tuntista Hamlet-esitystä pitää vauvoille kivoina ja soveliaina tilasuuksina ja yleisön nautinnolla tai esiintyjien työrauhalla ei ole merkitystä (no, AC/DC tuskin häiriintyy rääkymisestä), niin mikä on seuraava askel? 7-vuotias istuu selkä lysyssä pelaamassa K18-pelejä? Koska kyllähän vanhemmat saavat tehdä suhteessa lapsiinsa mitä vain! 

Kaikki tässä maailmassa ei ole kaikille ja vauvojen jättäminen kotiin klassisen konsertin (joksi lasken YL:n joulukonsertin) ajaksi ei loukkaa vauvan ihmisoikeuksia! Äiti vain luuli, että koska hän on synnyttänyt lapsen, koko maailma on hänen, eikä kenelläkään tai millään muulla ole merkitystä. Eihän hän itsekään voi saada konsertista mitään nautintoa jos pitää koko ajan huolehtia että kitiseekö lapsi kohta vai miten tässä käy. 

Tottakai vauvakin nauttii kauniista musiikista, mutta sitä hän voi kuunnella kotona, "omilla ehdoilla", jos vain hänen vanhempansa välittävät hänestä riittävästi. Klassinsen musiikin on todettu tekevän hyvää vauvan aivoille, mutta se ei tarkoita live-konserteissa retuuttamista. 

Meillä on kolme lasta. Kun he olivat pieniä ja tulossa oli konsertti/ keikka, joka himotti molempia vanhempia, eikä saatu lapsenvahtia, me heitettiin lanttia tai vedettiin pitkää tikkua, että kumpi menee ja kumpi on kotona lasten kanssa. 

Vierailija
56/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia joululevyjä on tarjolla vaikka miten paljon, vauvaperheen mutsit voivat kuunnella niitä kotona ja joulutunnelma on taattu.

Vierailija
57/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ja monessa viestissä haukutaan nämä pienten vauvojen äidit. Mutta niillä vauvoilla sattuu olemaan isätkin, jotka ovat olleet (tai ainakin tulisi olla) mukana päättämässä, mihin se vaavi raahataan mukaan. Mutta kyllähän se äiti on aina yksinään syypää kaikkeen, mikä liittyy hänen lapsiinsa. Jos lapsella on rumat vaatteet, se on äidin vika, jos lapsi ei saa kunnon ruokaa, se on äidin vika. Osassa tämän ketjun viesteissä onneksi puhuttiin juuri vanhemmista.

Älä nyt yhtään yritä asettua siihen av-mamma lle tyypilliseen äitimarttyyrin rooliin.

Jos äiti vie lapsen paikkaan, johon lapsi ei kuulu niin tottakai se on äiti on syypää.

Jos äiti pukee lapsen "rumiin vaatteisiin" niin tottakai äiti on syypää.

Jos äiti ei syötä lapselleen kunnon ruokaa niin tottakai äiti on syypää.

Sama jos isä tekee ne asiat niin silloin tottakai isä on syypää. Tai jos vanhemmat tekevät nämä asiat yhdessä niin silloin ovat molemmat yhtälailla syyllisiä.

En muutenkaan ymmärrä miksi äidin/isän omista tekemisistä, tekemättä jättämisistä ja huonoista päätöksistä pitäisi syyttää sitä toista, syytöntä vanhempaa. Esimerkiksi juuri tämän aloituksen tapahtumat: äiti vie vauvan ei-lapsiystävälliseen konserttiin -> äidin vika, ei isän. Sama jos isä olisi vienyt, se olisi silloin ollut isän vika. Tai jos olisivat vieneet yhdessä, se olisi ollut molempien vika, kun kummallakaan ei järki päätä pakota.

Vierailija
58/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kyseessä oli yksinäinen äiti ilman tukiverkkoa? Minusta ihan ok ottaa vauva mukaan, mutta kitinän alkaessa voi poistua. Itse en ole mihinkään isoon tilaisuuten mennyt, kun lapset oli pieniä. Koulun juhliin olen vauvan mukaan ottanut, mutta yrittänyt valita istumapaikan niin, että pääsen pois muita häiritsemättä. Tosin noissa juhlissa vauvoja enemmän häiriöta pitää juttelevat pienet lapset, jotka loikkii paikasta toiseen, seisoo tuoleilla ja vanhemmat eivät edes yritä kieltää, kun on niin suloista, kun meidän Terttu ja Terho juhlapuvuissa taapertavat vaikka esiintymislavoille.

Vierailija
59/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavia joululevyjä on tarjolla vaikka miten paljon, vauvaperheen mutsit voivat kuunnella niitä kotona ja joulutunnelma on taattu.

Aamen. Mä haluaisin niin kovasti mennä katsomaan 22.12. Tarjaa Kallion kirkkoon, koska olen vuodesta 2008 käynyt joka vuosi hänen joulukonsertissaan, mutta mä en mene koska mulla on 3kk vanha vauva jota imetän. Tyydyn niihin joululevyihin ja Harys DVD:hen, sillä en tahdo pilata muilta tai itseltäni sitä konserttia sillä, että vauvalle tulee nälkä tai muuten vaan alkaa huutamaan.

Vierailija
60/111 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Harus.

-59