Paljonko jälkiehkäisy maksaa ja myykö ne apteeksissa jos mies tulee ostamaan.
Kommentit (44)
tiedonantovelvollisuus, mutta eihän farmaseutti muistakaan käsikauppalääkkiestä tiedä, tulevatko ne juuri ostajan käyttöön.
Voihan joku nainenkin ostaa jälkiehkäisypillerit kaverilleen...
5, koska lain mukaan apteekilla on tiedonantovelvollisuus lääkkeen käytöstä. Apteekin henkilökunnan pitää lain mukaan varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Miten voi varmistua, jos käyttäjä ei ole paikallakaan.
eihän farmaseutti voi olla varma, mitä asiakkaan housuista löytyy. Pitäisikö miehekkään naisen todistaa sukupuolensa henkkareilla tms. että saisi jälkiehkäisyn hoidettua :0
tiedonantovelvollisuus, mutta eihän farmaseutti muistakaan käsikauppalääkkiestä tiedä, tulevatko ne juuri ostajan käyttöön.
Voihan reseptilääkkeenkin hakea toiselle. Mulle on haettu.
lipukkeessa ja lääkärillä on ollut mahdollisuus neuvoa potilasta lääkettä kirjoittaessaan. Jälkiehkäisyssä näin ei ole. Jälkiehkäisyä ei saa myöskään myydä alle 15-v:lle ilman reseptiä.
On tosiaan joitakin käsikauppalääkkeitä, joiden myyntiä koskevat eri säännöt kuin valtaosaa käsikauppalääkkeistä.
On sitten eri asia, miten eri apteekeissa noudatetaan k.o. säädöksiä. Kyllähän joissain paikoissa myydään buranaakin yli 30 tbl yhdellä ostokerralla/asiakas, vaikka ei saisi.
mutta tässä tapauksessa oli kyse nimenomaan käsikauppalääkkeestä.
Reseptilääkkeiden kohdalla ilmeisesti jossain kohtaa kulkee raja. Antibiootit yms. voi hakea toisellekin, mutta rauhoittavista/subuteksista yms. en olisi niin varma.
otsikko
Voihan reseptilääkkeenkin hakea toiselle. Mulle on haettu.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi50…
Lääkkeen voi toimittaa asiakkaalle vain farmaseuttiseen henkilökuntaan kuuluva eli farmaseutti tai proviisori.
Apteekissa jälkiehkäisypakkauksen oston yhteydessä annettavasta neuvonnasta on tarkat ohjeet (taulukko 2).
Tuolla ei suoraan sanota, että lääkettä ei saa myydä miehelle. Jos kuitenkin lääkeen käyttäjälle pitää kertoa 9 eri asiaa niin tuskinpa ne hänelle perille menevät, jos ne kertookin hänen sijastaan jollekin toiselle, olipa tämä mies tai nainen.
miehelle. terveisin farmaseutti.
silloin mieheltä kysytään käyttääkö parteneri=nainen jotain muuta lääkitystä? voi olla yhteisvaikutuksia, ei saa olla raskaana, kerrotaan miten lääke tulee ottaa ja milloin ja kerrotaan ettei tule käyttää ehkäisyyn ja voi aiheuttaa pahoinvointia ynnä muita haittavaikutuksia ja jos oksentaa 3h kuluessa täytyy ostaa uusi. ja jos kuukautisia ei kuulu, ovat epänormaalit niin raskaustesti. plus oman maun mukaan ja asiakkaan iän mukaan lisätietoa, kysymyksiä. ei alle 15 vuotiaalle. jos mies ostaa aika vaikeaa kyllä tietää. kuitenkin ajatellaan että epätoivottu raskaus olisi pahempi nuorelle kuin akuutti ehkäisypilleri.
Meillä ainakin kun ehkäisy peti myivät miehelle, itse en ollut mukana.
pistin aikoinani miehen ostamaan jälkiehkäisyt ja kyllä myivät. Tämä pari vuotta sitten.
Myykö noi alle 18 v pojalle? Kävi eileen köpelösti ja pitäs saada äkkii tietoo et mitä maksaa ka myykö miehile?(alle 18v)
Maksaa 17,27-19,04 euroa merkistä riippuen. Tästä keskustelusta löytyykin tieto, myydäänkö miehille (kyllä ja ei, riippuu paikasta). Myös "ikärajasta" on tietoa tässä ketjussa.
Mene jo sinne apteekkiin kysymään!
Myyvät kyllä miehelle. Toivottavasti lääke otetaan 12 tuntia yhdynnästä tai alle ja viimeistään 72 tuntia kyseisestä aktista:)
t: farmaseutti
Myydäänkö raskaustestejä alle 18 vuotiaille?
Myydäänkö jälkiehkäisypillereitä 15 vuotiaille ilmanreseptiä? Sattui vahinko ja kiire olisi!
Myyvätkö miehelle varmasti? Hajos kortsu enkä haluu itse ostaa kun juoruämmä viereisessä kaupassa, näkee kassalle. Miestä ei tunne.
Sain halvimmalla 13€ ja pitää tietääkseni käydä ihan itse hakemassa.
Myös mies voi ostaa naiselle ja nainen voi ostaa kaverilleen. Koettu on
jotai alle 20 e maksaa ja voi kai se mieski hakee. Ainakin mun mies on hakenu :DD mutta varmaan viisainta hakee ite