Voiko olla yhtä aikaa kesälomalla ja äitiyslomalla?
jos laskettu aika 15.8, alkaa äitiysloma 15.7, kesäloma heinäkuussa. Miten käy rahojen? lomaraha, palkka, äitysraha?
Kommentit (7)
esim. isäkuukauden ajaksi tai muuten vanhempainvapaan ja hoitovapaan väliin
otankin varhennetun äitiysloman 50vrk ennen la:ta eli äitiysloma alkaisi siis jo 1.7, voisin olla kesäkuun kesälomalla?
Sehän menisikin hyvin, jäisin jo tosi hyvissä ajoin töistä pois
Pidä kesäloma aiemmin.
kyl ennemmin kannattaisi pitää lomaa vapaiden jälkeen. Kysy työnantajaltasi, onnistuu aika usein vaivattomasti. Jos ennen äitiyslomaa tarvitsee jäädä aijemmin pois raskaudenvaivojen takia niin siihen saa saikkua. Loma kannattaa pitää rahallisestikin vasta kun alkaa huonompi tulotaso eli hoitovaan tilalla.
periaatteessa voit olla yhtäaikaa sekä äitiyslomalla/että kesälomalla, mutta kela maksaa tuolta ajalta päivärahan miniminä. kannattaa pitää se kesäloma joko ennen tai jälkeen äitiys-/vanhempainlomaa. ja tuokin on firmakohtainen juttu, että miten sen saa pitää, vai maksetaanko rahana vaan.
Periaatteessa voit olla ä-lomalla ja vuosilomalla samaan aikaan. Ta voi tt:n suostumuksella laittaa ne samaan aikaan, ei muuten.
Kuten tuossa ylempänäkin kirjoitettiin, lomapäiviltä saat ä-päivärahan miniminä.
Yleensä loma kannattaa kuitenkin siirtää vanhempainvapaakauden loppuun.
Mulla loppuu nyt joulukuun viim. päivä vanhempainvapaa ja tammikuu on mun viime kesän kesälomaa. Sen jälkeen olen hoitovapaalla heinäkuun loppuun ja elokuussa on kesäloma, joka on kertynyt ä-loman aikana.
Kesälomat täytyy pitää ennen äitiyslomaa.