Haluaako kukaan oikeasti asua kaupunkialueen ulkopuolella?
Kysyn siksi, että minua suorastaan lapsellisen pikkusieluisesti ärsyttää se, että mieheni väittää kivenkovaan ettei kukaan oikeasti halua asua kaikkien kaupungin tarjoamien palvelujen ulkopuolella ja että kaavoituksella pitäisi poistaa kaikki Kirkkonummet yms. alueet Suomesta.
Yksi hänen perusteluistaan tälle on epäekologisuus ja mm. perheiden kahden auton aiheuttama hiilijalanjälki.
Sanomattakin selvää, että hän itse viettää lomansa ulkomailla, lentäen ; ) Täälläkin hetkellä herra on lämmittelemässä Kanarian saarilla. Ja mies syö, tietty, runsaasti lihaa...
Kommentit (23)
kysymyksenhän pitäisi kuulua:
Haluaako kukaan oikeasti asua kaupunkialueella?
Tää väittely on niin turha - ihmisiä on erillaisia erilaisilla tarpeilla. Mutta kyllä, aika moni haluaa - mitenkähän muuten selität esim. Helsingin keskustan hintatason?
Minunkin mielestäni ihmisillä on erilaisia tarpeita asumisen suhteen ja Suomessa onneksi tilaa riittää, mutta mieheni näkemys kaupunkiasumisen ekologisesta paremmuudesta närästää aina pahasti: Kun se perhana itse LENTÄÄ aina silloin ulkomaille kun haluaa. Koska hänellä on oikeus ja rahaa. Aaargh. Ja sitten katsoo nenänvarttansa pitkin julkisen liikenteen ulottumissa elävien ihmisen yksityisautoilua. Ne kun tuhoavat meidän yhteisen maapallomme.
Pitääpä näyttää tämä ketju hänelle ; )
enkä ymmärrä niitä, jotka eivät halua, mutta minusta kaikki saa asua missä haluavat. Olen asunut myös pikkukaupungissa, mutta täällä stadissa ihmiset ovat oikeasti minusta ihanampia ja lämpimämpiä. Maalla juorutaan, vakoillaan ja arvostellaan. Tänne mahtuu enemmän kaikenlaista.
Balettikouluun (ihan perustaviksille) täytyy jonottaa, maalla ilmoittaudutaan ja se siitä, aina mahtuu mukaan. Sählyä harrastava poikamme menee koulun vieressä olevaan ihan oikeaan sählyhalliin harkkoihin koulun jälkeen, veljenpoika kolmella bussilla illalla klo 20.30 omiin harjoituksiinsa. Me käymme teatterissa tai oopperassa Helsingissä 3 krt/v, veljen perhe ei koskaan, sillä matka on niin hankala - taas bussinvaihtoja jne., me tilausbussilla oven eteen.
Me käymme marketissa kahdesti viikossa töiden jälkeen, veljen perhe ostaa kaiken lähikaupasta (kallista) ja käy siellä päivittäin. Isompia ostoksia varten ruinaavat meitä kylään, että käytäisiin meidän autolla kaupassa. Kauppakeskuskäyntiin heillä menee koko päivä, jos ei käytä taksia.
Baarit ja mäkkärit toki ovat veljen perhettä lähellä ja kävelymatkan päässä, mutta ei perheellinen niissä paljoa aikaa ennätä käyttämään. Kerrostalopiha on pieni ja likainen, huumeveijarit löytävät tiensä sinnekin, eli jo lasten ulkoiluttaminen on hankalampaa kuin maalla.
Mutta kukin tavallaan.